Komisja komunalna

Zawiadamiam, że w dniu 23 stycznia 2019r. o godz. 16.00 odbędzie się posiedzenie Komisji związków i porozumień komunalnych, mienia komunalnego i działalności gospodarczej, rolnictwa i ochrony środowiska.

Tematy posiedzenia:

1. Gospodarka odpadami na terenie gminy (PSZOK).

2. Ocena stanu przedszkola w Rudniku.

3. Sprawy bieżące.

Spotkanie karnawałowe DFK Grzegorzowice i Łany

Wszyscy dookoła bawią się na balach i spotkaniach karnawałowych, bo wiadomo – w karnawale każdy chce tańczyć, śpiewać, bawić się !  W Domu Przyjęć Victoria w Łanach też więc musiał zapanować radosny, zabawowy klimat. W jego sali 13 stycznia odbyło się spotkanie noworoczno – karnawałowe na które, jak co roku, przewodniczące kół DFK Łany i Grzegorzowice  zaprosiły swoich członków  i sympatyków . Było ono okazją do podsumowania i podziękowania za wspólną pracę w minionym roku oraz nakreślenia planów na najbliższe 12 miesięcy. Stałym elementem takich spotkań są występy artystyczne. Był poczęstunek. I jak to w karnawale  – świetna zabawa przy muzyce .

Ewa P.

Brzeźnica wyróżniona

8 stycznia br.  przedszkolaki z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Brzeźnicy wzięły udział w Powiatowym Przeglądzie Widowisk Bożonarodzeniowych organizowanym przez Młodzieżowy Dom Kultury wspólnie z Raciborskim Centrum Kultury. Imprezę honorowym patronatem objął Starosta Raciborski  Grzegorz Swoboda. Nasze przedstawienie „Kolędujemy Dzieciątku” zdobyło wyróżnienie!  Zapraszamy do obejrzenia zdjęć:

https://www.naszraciborz.pl/site/zdjecie/3-kultura-i-edukacja/0-/70960-powiatowy-przeglad-widowisk-bozonarodzeniowych-w-rck/31054.html

Ogłoszenie o naborze ofert ze sportu

Ogłoszenie konkursu

Na realizację zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu

 

Zgodnie z art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. 2018 poz. 450 z późn. zm.), Wójt Gminy Rudnik ogłasza otwarty konkurs na realizację zadań publicznych w 2019 roku.

  1. RODZAJ ZADAŃ, WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PUBLICZNYCH PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ ZADAŃ, INFORMACJA O ZREALIZOWANYCH ZADANIACH PUBLICZNYCH W GMINIE RUDNIK I ZWIĄZANYCH Z NIMI KOSZTAMI

Celem konkursu jest wyłonienie i wsparcie projektów na realizację zadań publicznych realizowanych całorocznie w Gminie Rudnik określonych w Rocznym Programie Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na terenie Gminy Rudnik na rok 2019. Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych prowadzących systematyczne, całoroczne szkolenia sportowe dzieci i młodzieży na terenie Gminy Rudnik.

  1. ZADANIA Z ZAKRESU WSPIERANIA I UPOWSZECHNIANIA KULTURY FIZYCZNEJ

Obejmują działania popularyzujące sport masowy i rekreację, promujące prozdrowotną aktywność sportową tworzące różnorodną ofertę sportową, a także rozwój, modernizację i utrzymanie bazy sportowej.

Priorytetem współpracy w 2019 roku jest zwiększenie dostępności do różnorodnej oferty zajęć sportowych, w tym dla osób dorosłych, propagowanie aktywnego, zdrowego stylu życia. Zadania te mogą być realizowane między innymi w formie:

  1. a) Uczestnictwa zawodników z klubów, ognisk i sekcji sportowych w rozgrywkach sportowych, turniejach, olimpiadach i zawodach o zasięgu regionalnym i krajowym;
  2. b) Szkolenia w dyscyplinach sportowych w klubach i ogniskach sportowych;
  3. c) Organizacja imprez sportowo – rekreacyjnych promujących zdrowy styl życia, a także Gminę Rudnik;
  4. d) Utrzymania i przygotowania do rozgrywek bazy sportowej; Na przedstawione do realizacji zadania publiczne przeznacza się środki publiczne w wysokości 122 000,00 zł

Wysokość środków publicznych przekazanych w roku 2018 stowarzyszeniom i klubom sportowym prowadzącym systematyczne oraz całoroczne szkolenia sportowe dzieci i młodzieży na terenie Gminy Rudnik na realizację zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej stanowiła kwotę 128 000,00 zł.

  1. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI
  2. Podmioty uprawnione do złożenia oferty :

1) Organizacje pozarządowe prowadzące systematyczną, całoroczną działalność pożytku publicznego, nie będące jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem art. 3 ust. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

2) Inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego:

  1. a) osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,
  2. b) stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,
  3. c) spółdzielnie socjalne,
  4. d) spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2014 r. , poz.715), które: nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych i nie przeznaczają zysku do podziału pomiędzy swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
  5. O dotację mogą się ubiegać w/w oferenci pod warunkiem, że ich cele statutowe są zgodne z dziedziną, z jakiej realizowane jest zadanie publiczne, a ich działalność prowadzona jest systematycznie oraz całorocznie.
  6. Wkład własny finansowy bądź niefinansowy podmiotu ubiegającego się o wsparcie zadania nie może być mniejszy niż 10% całkowitej kwoty wnioskowanej dotacji.
  7. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
  8. W przypadku, gdy oferent dostał propozycję przyznania dotacji niższej niż określonej w ofercie zobowiązany jest do złożenia aktualizacji harmonogramu i kosztorysu w ciągu 14 dni od daty zawiadomienia. Niedokonanie aktualizacji kosztorysu i harmonogramu w określonym terminie stanowi podstawę do odmowy przyznania dotacji.
  9. Dopuszcza się aktualizację kosztorysu i harmonogramu w zakresie:

1) Zmiany terminu i harmonogramu realizacji zadania wynikających ze złożonej oferty;

2) Zmniejszenia łącznej kwoty zaproponowanej w kosztorysie oferty;

3) Zmniejszenia albo wykluczenia finansowania określonej pozycji kosztorysu w sposób niezmieniający charakter i istotą zadania;

4) Wnioskodawca zobowiązuje się do utrzymania procentowego wkładu własnego określonego w ofercie.

  1. Od podjętych rozstrzygnięć nie przysługuje odwołanie
  2. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
  3. Kwota wnioskowanej dotacji nie może przekroczyć kwoty podanej w ogłoszeniu konkursowym dla wnioskowanego zakresu.

III. TERMINY I WARUNKI REALIZACJI ZADANIA

  1. Konkurs obejmuje zadania, które będą realizowane najwcześniej od dnia podpisania umowy do dnia określonego w umowie, jednak nie dłużej niż do 31 grudnia 2019 roku.
  2. Zadania powinny być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
  3. Dotowane z budżetu Gminy Rudnik mogą być tylko zadania realizowane na rzecz jej mieszkańców.

Dotacji nie można wykorzystać na:

  1. Prowadzenie działalności gospodarczej.
  2. Inwestycje.
  3. Realizację zadań już zleconych danemu podmiotowi przez Urząd Gminy w Rudniku.
  4. Projekty dyskryminujące osoby lub grupy.
  5. Prowadzenie działalności politycznej.
  6. Zadania będące już w trakcie realizacji.

Wykaz kosztów kwalifikowanych pokrywanych z dotacji

  1. Za koszty kwalifikowane w ramach realizacji zadania publicznego uznaje się koszty:

1) Ponoszone w związku z działaniami opisanymi w ofercie, niezbędnymi do realizacji zadania, bezpośrednio z realizacją zadania przebiegającą zgodnie z opisem tych działań;

2) Uwzględnione w kosztorysie zadania i uwzględnione w ofercie;

3) Spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi;

4) Ponoszone z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów;

5) Ponoszone w okresie, którego dotyczy umowa;

6) Poparte stosownymi dokumentami i wykazane w dokumentacji finansowej Oferenta.

  1. Za koszty kwalifikowane w ramach realizacji zadania publicznego przyjmuje się w szczególności:

Zakup usług i dóbr integralnie związanych z realizacją zadania publicznego, w szczególności takich, jak:

1) Obsługa prelegentów, jurorów, sędziów zawodów sportowych oraz innych osób związanych z realizacją zadania;

2) Usługi transportowe sprzętu, osób i specjalistyczne wykonywane odrębnym taborem

3) Usługi noclegowe i gastronomiczne;

4) Usługi medyczne, pielęgniarskie, pielęgnacyjne, rehabilitacyjne związane z opieką nad uczestnikami – adresatami zadania publicznego;

5) Opłaty za media, czynsz;

6) Usługi pocztowe – wyłącznie zakup znaczków;

7) Usługi fotograficzne;

8) Koszty zakupu biletów wstępu do placówek prowadzących działalność kulturalną, edukacyjną, sportową wynikającą z opisu działań zadania;

9) Obozy organizowane przez organizacje pozarządowe dla dzieci i młodzieży;

10) Usługi poligraficzne, fotograficzne plastyczne, kserograficzne, wydawnicze, muzyczne, nagłośnienie sali, konferansjerka,

11) Usługi wynajmu i zakupu materiałów, przedmiotów, urządzeń wyposażenia i sprzętu;

12) Usługi wynajmu obiektów (z wyłączeniem obiektów własnych);

13) Usługa zapewnienia ochrony i porządku;

14) Ubezpieczenie sprzętu i zawodników;

15) Opłata wpisowego i licencji zawodniczych;

16) Zakup nagród rzeczowych, upominków, zestawów dla wszystkich uczestników (z załączeniem listy kwitującej odbiór lub protokół odbioru);

17) Zakup materiałów, strojów i sprzętu sportowego (z wyłączeniem strojów dla instruktorów i trenerów);

18) Zakup produktów żywnościowych;

19) Zakup leków i środków czystości;

20) Zakup materiałów i usług związanych z bezpośrednim przygotowanie obiektu do realizacji zadania publicznego.

  1. TERMIN SKŁADANIA OFERT

Kompletne oferty należy składać w zapieczętowanej kopercie z dopiskiem „KONKURS OFERT ZADANIA Z ZAKRESU WSPIERANIA I UPOWSZECHNIANIA KULTURY FIZYCZNEJ” z podaną nazwą oferenta w nieprzekraczalnym terminie do 29 stycznia 2019 roku do godziny 15.00 w sekretariacie Urzędu Gminy w Rudniku ul. Kozielska 1, lub nadesłać drogą pocztową na wyżej wymieniony adres – o terminie decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Rudniku.

 

  1. TRYB SKŁADANIA OFERT:
  2. Oferty składane są w trybie wspierania, o którym mowa w art.11 ust. 1 pkt 1 w/w ustawy.
  3. Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 14 dni od upływu terminu składania ofert.
  4. Nie przewiduje się możliwości uzupełniania ofert.
  5. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od wnioskowanej.
  6. Oferty należy składać na formularzu ofert, określonym w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań, dostępny na stronie internetowej www.blachownia.pl w zakładce Organizacje/Konkursy dla organizacji pozarządowych/Konkursy oraz druki do pobrania 2019.
  7. Wypełniając formularz należy zastosować się do przypisów 1 – 29 druku oferty
  8. W przypadku, gdy pytanie nie dotyczy oferenta, należy to zaznaczyć wpisując „ nie dotyczy” lub liczbę, „0” – jeśli są to wartości liczbowe.
  9. Dwie lub więcej organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art.3 ust. 3 przedmiotowej ustawy działające wspólnie mogą złożyć ofertę wspólną. Oferta wspólna

wskazuje:

1) jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy,

2) sposób reprezentacji podmiotów, o których w art. 3 ust.3 ustawy, wobec organu administracji publicznej.

  1. W przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru należy dołączyć dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta.

INFORMACJE DODATKOWE:

  1. Wójt Gminy Rudnik unieważnia otwarty konkurs ofert, jeżeli nie złożono żadnej oferty bądź żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu.
  2. Podstawą przekazania dotacji jest umowa zawarta pomiędzy Gminą Rudnik, a organizacją przedstawiającą ofertę. Umowę ze strony oferenta podpisują osoby uprawnione do reprezentowania danej organizacji.

Wszelkie szczegółowe informacje wraz z regulaminem konkursu ofert umieszczone są na stronie internetowej:  www.gmina-rudnik.pl w zakładce Organizacje. Informacje dotyczące składania ofert można także otrzymać w spokoju nr 6 Urzędu Gminy w Rudniku ul. Kozielska 1.

 

Co z OZE ?

Z końcem maja ubiegłego roku złożony został wniosek o dofinansowanie projektu pn. „Odnawialne Źródła energii dla mieszkańców Gminy Krzanowice i Gminy Rudnik”, w ramach konkursu RPO WSL 2014-2020 organizowanego przez Zarząd Województwa Śląskiego.

Korzystając z wydłużonego terminu trwania naboru wniosków, w dniu 03.04.2018 r. Gmina Rudnik zawarła umowę partnerską z Gminą Krzanowice w sprawie wspólnej realizacji niniejszego projektu. Zawarcie porozumienia gwarantuje dodatkową liczbę punktów przy ocenie wnioskui, a zatem i większe szanse na pozyskanie środków.

Termin rozstrzygnięcia konkursu (wielokrotnie wydłużany), zgodnie z aktualną informacją na stronie Instytucji Organizującej ustalony został na styczeń 2019 r., w związku z czym oczekujemy na jego wyniki. Na dzień dzisiejszy posiadamy informację, iż wniosek pozytywnie przeszedł ocenę formalną. O rozstrzygnięciu konkursu poinformujemy mieszkańców w sposób zwyczajowo przyjęty- za pomocą tablic ogłoszeniowych oraz strony internetowej urzędu.

Ponadto zwracamy się z prośbą, by mieszkańcy, którzy brali udział w naborze wniosków, a nie odebrali jeszcze swojego egzemplarza „Karty oceny technicznej” przeprowadzonej przez firmę Home Instal zgłosili się po jej odbiór w Urzędzie Gminy (pokój nr 7).

Przypomnienie Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Bielsku Białej.

Na prośbę Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Bielsku – Białej Urząd Gminy w Rudniku przypomina pełnomocnikom wyborczym i pełnomocnikom finansowym komitetów wyborczych o obowiązku przedłożenia organowi, któremu komitet złożył zawiadomienie o utworzeniu komitetu, sprawozdania finansowego komitetu wyborczego o przychodach, wydatkach i zobowiązaniach finansowych komitetu w następujących terminach:
– do dnia 21 stycznia 2019 r. – dla komitetów., których kandydaci nie uczestniczyli w ponownym głosowaniu w dniu 4 listopada 2018 r.;
– do dnia 4 lutego 2019 r. – dla komitetów, których kandydaci uczestniczyli w ponownym głosowaniu w dniu 4 listopada 2018 r.

Harmonogram warsztatów tworzenia masek karnawałowych

Zapraszamy na udział w warsztatach tworzenia masek karnawałowych, które prowadzić będzie Pani Barbara Gonska.

Harmonogram spotkań :
14.01.2019- Rudnik i Czerwięcice godz. 16:00 w GCI
15.01.2019 – Jastrzębie godz. 16:00 w świetlicy
16.01.2019- Gamów godz. 16:00 w szkole
17.01.2019 – Szonowice i Ponięcice godz. 16:00 w szkole w Szonowicach
22.01.2019 – Sławików i Lasaki godz. 16:00 w świetlicy w Sławikowie
23.01.2019 – Ligota Książęca godz. 16:00 w szkole
24.01.2019 – Strzybnik godz. 16:30 w świetlicy
28.01.2019 – Grzegorzowice i Łubowice godz. 16:00 w świetlicy DFK w Grzegorzowicach
29.01.2019 – Brzeźnica godz. 16:30 w szkole

30.01.2019 – Modzurów godz. 16:00 w świetlicy

 

 

Powiadomienie o jakości powietrza w województwie śląskim

POWIADOMIENIE

o ryzyku przekroczenia wartości dobowej 150 µg/m3  dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu

 

INFORMACJE O PRZEKROCZENIU
Zagrożenie Przekroczenie wartości dobowej 150 µg/m3 dla pyłu zawieszonego PM10 w powietrzu.
Poziom ostrzegania (zgodnie z Programem Ochrony Powietrza)  

POZIOM II

 

 

Rodzaj: Ostrzeżenie

Działania Informacyjne, ostrzegawcze, operacyjne
Data wystąpienia 07.01.2019 r.
Obszar Bytom, Piekary Śląskie, Ruda Śląska, Świętochłowice, Zabrze, aglomeracja rybnicko-jastrzębska (Rybnik, Jastrzębie-Zdrój, Żory), powiaty: mikołowski, pszczyński, rybnicki, raciborski, wodzisławski i żywiecki.
Przyczyny Warunki meteorologiczne utrudniające rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń w sytuacji wzmożonej emisji z sektora bytowo-komunalnego.

 

PROGNOZOWANA JAKOŚĆ POWIETRZA
W dniu 07.01.2019 r. (poniedziałek) ze względu na poziom pyłu zawieszonego, w Bytomiu, Piekarach Śląskich, Rudzie Śląskiej, Świętochłowicach, Zabrzu, w aglomeracja rybnicko-jastrzębskiej, w powiatach: mikołowskim, pszczyńskim, rybnickim, raciborskim, wodzisławskim i żywieckim, jakość powietrza będzie zła.

 

INFORMACJE O ZAGROŻENIU
Wrażliwe grupy ludności ·      osoby cierpiące z powodu przewlekłych chorób serca (zwłaszcza niewydolność serca, choroba wieńcowa),

·      osoby cierpiące z powodu przewlekłych chorób układu oddechowego (astma, przewlekła choroba płuc),

·      osoby starsze, kobiety w ciąży oraz małe dzieci.

Możliwe negatywne skutki dla zdrowia Osoby cierpiące z powodu chorób serca mogą odczuwać pogorszenie samopoczucia: uczucie bólu w klatce piersiowej, palpitacje serca, brak tchu, znużenie. Osoby cierpiące z powodu przewlekłych chorób układu oddechowego mogą odczuwać przejściowe nasilenie dolegliwości, w tym kaszel, flegma, dyskomfort w klatce piersiowej, świszczący, spłycony oddech. Podobne objawy mogą wystąpić również u osób zdrowych. W okresach wysokich stężeń pyłu zawieszonego w powietrzu występuje zwiększone ryzyko infekcji oddechowej. W przypadku nasilenia objawów chorobowych wskazany jest kontakt z lekarzem.
Zalecane środki ostrożności Osoby chore, osoby starsze, kobiety w ciąży oraz małe dzieci powinny unikać przebywania na wolnym powietrzu; pozostałe osoby powinny ograniczyć do minimum wszelką aktywność fizyczną na wolnym powietrzu.

 

DZIAŁANIA ZMIERZAJĄCE DO OGRANICZENIA PRZEKROCZEŃ
Zakres działań krótkoterminowych Zgodnie z Programem Ochrony Powietrza, w szczególności:

·      intensywne kontrole instalacji spalania paliw stałych pod kątem spalania odpadów oraz realizacji zapisów uchwały antysmogowej,

·                       kontrole w zakresie zakazu spalania pozostałości roślinnych na powierzchni ziemi,

·                       zalecenie  ograniczenia stosowania kominków,

·                       zalecenia korzystania z komunikacji zbiorowej zamiast z indywidualnej.

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Data wydania 07.01.2019 r.
Podstawa prawna ·       Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska

·       Uchwała Nr V/47/5/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 18 grudnia 2017 roku w sprawie przyjęcia Programu ochrony powietrza dla terenu województwa śląskiego mającego na celu osiągnięcie poziomów dopuszczalnych substancji w powietrzu oraz pułapu stężenia ekspozycji

·       Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 roku w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląskiego ograniczeń w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw

Źródła danych Regionalny Wydział Monitoringu Środowiska w Katowicach Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie – dane z systemu monitoringu jakości powietrza

Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy (IOŚ-PIB) w Warszawie – prognoza jakości powietrza

Opracowanie Regionalny Wydział Monitoringu Środowiska w Katowicach Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie
Publikacja http://www.katowice.uw.gov.pl/wydzial/wydzial-bezpieczenstwa-i-zarzadzania-kryzysowego/komunikaty-i-ostrzezenia

http://www.katowice.wios.gov.pl

Powiadomienie

o jakości powietrza w województwie śląskim

 

BIEŻĄCE INFORMACJE ZE STACJI POMIAROWYCH

 

06.01.2019 r.

(niedziela)

nie wystąpiły przekroczenia wartości dopuszczalnych średnich stężeń: jednogodzinnych dwutlenku azotu (200 µg/m3), jednogodzinnych dwutlenku siarki (350 µg/m3), 24-godzinnych dwutlenku siarki (125 µg/m3), 24-godzinnych pyłu zawieszonego PM10 (50 µg/m3), ośmiogodzinnych stężeń tlenku węgla (10000 µg/m3) oraz ośmiogodzinnych stężeń poziomu docelowego ozonu (120 µg/m3).
07.01.2019 r.

(pon.) godz. nocne i poranne

nie wystąpiły przekroczenia poziomów dopuszczalnych lub docelowych w odniesieniu do średnich stężeń jednogodzinnych i ośmiogodzinnych.

 

 

PROGNOZOWANA JAKOŚĆ POWIETRZA

(w oparciu o indeks jakości powietrza) *

przygotowana przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy (IOŚ-PIB) w Warszawie

 

07.01.2019 r.

(poniedziałek)

jakość powietrza dla stężeń średniodobowych na przeważającym obszarze województwa śląskiego ze względu na poziom pyłu zawieszonego, będzie dostateczna; należy rozważyć ograniczenie aktywności na wolnym powietrzu; zanieczyszczenie powietrza stanowi zagrożenie dla zdrowia osób chorych, osób starszych, kobiet w ciąży oraz małych dzieci, w Bytomiu, Piekarach Śląskich, Rudzie Śląskiej, Świętochłowicach, Zabrzu, w aglomeracji rybnicko-jastrzębskiej, powiecie mikołowskim, pszczyńskim, rybnickim, raciborskim, wodzisławskim i żywieckim, jakość powietrza będzie zła; osoby chore, osoby starsze, kobiety w ciąży oraz małe dzieci powinny unikać przebywania na wolnym powietrzu; pozostałe osoby powinny ograniczyć do minimum wszelką aktywność fizyczną na wolnym powietrzu, lokalnie jakość powietrza będzie umiarkowana; warunki umiarkowane do aktywności na wolnym powietrzu.
08.01.2019 r.

(wtorek)

jakość powietrza dla stężeń średniodobowych na obszarze województwa śląskiego ze względu na poziom pyłu zawieszonego będzie umiarkowana, lokalnie jakość powietrza będzie dostateczna oraz dobra; warunki sprzyjające do wszelkich aktywności na wolnym powietrzu, bez ograniczeń.

* Mapki z prognozami stężeń jednogodzinnych, średniodobowych, maksymalnego stężenia dobowego, znajdują się na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie http://www.gios.gov.pl w zakładce „Jakość Powietrza – Prognozy Jakości Powietrza/Krótkoterminowe/Prognozy wojewódzkie/Śląskie” (link http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/airPollution?woj=slaskie).

 

Andrzej Szczygieł

Regionalny Wydział Monitoringu Środowiska w Katowicach

Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Warszawie

Departament Monitoringu Środowiska

 

Akcja Zima

Na drogach zarządzanych przez Wójta Gminy Rudnik zimowe utrzymanie prowadzone jest na podstawie Zarządzenia Nr 187/2017 Wójta Gminy Rudnik z dnia 16 listopada 2017r.
W ramach akcji nie prowadzi się stałych całodobowych dyżurów w siedzibie Urzędu Gminy i ZWiUK w Rudniku. Kontakt z koordynatorami Akcji Zima możliwy jest przez całą dobę za pośrednictwem telefonów mobilnych. Osobami koordynującymi akcję są:
Jan Badurczyk, tel stacjonarny 324106418 wew. 126, tel. kom. 696428160 w zastępstwie: Krystian Himel, tel stacjonarny 324106418 wew. 106, tel. kom. 692499304.
Na dogach wojewódzkich i powiatowych na terenie Gminy Rudnik akcja prowadzona jest przez Powiatowy Zarząd Dróg  Raciborzu.  Informacje o przejezdności tych dróg udziela dyżurny pod nr  24301241 ,324140020. Pod tymi numerami można zgłaszać również utrudnienia z przejazdem.
Na drodze krajowej nr 45 na terenie Gminy Rudnik akcja prowadzona jest przez GDDKIA. Informacje o przejezdności dróg i zgłaszanie utrudnień pod nr oddziału Katowice tel. (32) 258 62 81 lub Punktu Informacji Drogowej tel. (32) 259 67 06