Aktualne wytyczne GIS dla dyrektorów przedszkoli

Z ostatniej chwili!
 
Ministerstwo Edukacji Narodowej wraz z Głównym Inspektorem Sanitarnym wydało nowe wytyczne dla dyrektorów przedszkoli. Co najważniejsze, aktualne wytyczne zmniejszyły metraż powietrzni przypadający na jedno dziecko nie mniej niż 1,5m2. To dobra wiadomość dla dyrektorów i rodziców. Oznacza to, że w większości placówek, będzie można przyjąć pierwotnie zaplanowaną ilość dzieci.
Więcej na stronie MEN
Aktualne wytyczne GIS dla dyrektorów przedszkoli - Ministerstwo Edukacji Narodowej - Portal Gov.pl
 
GOV.PL
Aktualne wytyczne GIS dla dyrektorów przedszkoli – Ministerstwo Edukacji Narodowej – Portal Gov.pl
 
Źródło: www.gov.pl

Akcja honorowego oddawania krwi

Pamiętaj, aby zabrać ze sobą dokument tożsamości:
dowód osobisty, prawo jazdy lub paszport.

Kto może oddawać krew – informacje:

Osoby od 18 do 65 roku życia, które:

  • ważą minimum 50 kg,
  • nie chorowały na żółtaczkę zakaźną,
  • nie chorują na żadną chorobę przewlekłą np. padaczka , astma, cukrzyca, choroby tarczycy, nadciśnienie tętnicze , choroby serca,
  • nie przyjmują i nie przyjmowały ostatnio żadnych leków (należy bezwzględnie poinformować lekarza przeprowadzającego wywiad  o wszelkich lekach, które są aktualnie przyjmowane. Dotyczy to także takich leków, jak np. aspiryna – jej zażycie dyskwalifikuje na następnych 5 dni. Nie dotyczy to jednak leków takich jak witaminy, doustne leki antykoncepcyjne oraz leki hormonalne stosowane w okresie menopauzy).
  • nie przechodzą aktualnie żadnej infekcji: gorączka, kaszel, ból gardła, opryszczka,
  • nie występuje u nich aktualnie uczulenie i nie przyjmują z tego powodu leków,
  • nigdy nie stwierdzono u nich choroby nowotworowej,
  • w ciągu ostatnich 6 miesięcy nie przechodziły żadnych zabiegów chirurgicznych,
  • w ciągu 6 miesięcy nie wykonywano u nich tatuaży, akupunktury, przekucia uszu lub innych części ciała,
  • w ostatnim czasie nie przechodziły leczenia stomatologicznego (7 dni po zabiegu usunięcia zęba, leczeniu kanałowym i innych drobnych zabiegach chirurgicznych, do następnego dnia po leczeniu zęba i wizycie u stomatologa),
  • kobieta nie może oddawać krwi w czasie trwania miesiączki i trzy dni po jej zakończeniu oraz w czasie ciąży i karmienia piersią.

 Jak się przygotować?

  • wypocznij,
  • koniecznie zjedz lekki posiłek przed oddaniem krwi (unikaj pokarmów zawierających dużą ilość tłuszczu),
  • pij dużo soków owocowych i wody,
  • unikaj nadmiernego wysiłku fizycznego przed oddaniem krwi.

   Droga Dawcy

  • rejestracja (wypełnienie ankiety),
  • badanie laboratoryjne (oznaczenie poziomu hemoglobiny)
  • badanie lekarskie (kwalifikacja do badania krwi)
  • pobór krwi – 450 ml (ok.10 min)
  • krótka regeneracja sił

 

 

ARiMR – trwa nabór wniosków o wsparcie dla rolników poszkodowanych przez COVID-19 i ubiegłoroczną suszę

Od 13 sierpnia producenci rolni, których gospodarstwa zagrożone są utratą płynności finansowej
w związku z ograniczeniami spowodowanymi przez epidemię COVID-19 oraz ci, którzy nie otrzymali tzw. pomocy suszowej za 2019 r. mogą ubiegać się o wparcie finansowe.

Wnioski o wsparcie można składać w biurach powiatowych ARiMR. Ostateczny termin ich składania
nie został określony, jednak Agencja może przyznać pomoc tylko do 31 grudnia 2020 r. i w tym terminie musi ją również wypłacić. Szybkie złożenie dokumentów gwarantuje więc szybszą wypłatę środków.

Wnioski można przekazywać za pośrednictwem platformy ePUAP lub wysłać przesyłką rejestrowaną. Dokumenty można także złożyć osobiście, o ile w danej jednostce istnieje taka możliwość. Można je również dostarczyć do specjalnych wrzutni, ustawionych w placówkach terenowych Agencji. W tym wypadku, jeżeli wnioskodawca chce otrzymać potwierdzenie złożenia, powinien dołączyć do wniosku dane kontaktowe – adres e- mail bądź nr telefonu komórkowego – ze wskazaniem, że za tym pośrednictwem Agencja ma poinformować o przyjęciu wniosku poprzez wrzutnię.

O pomoc mogą ubiegać się właściciele gospodarstw rolnych, którym zagraża utrata płynności finansowej wywołana koronakryzysem i nie otrzymali oni pomocy na szkody spowodowane
w 2019 roku przez suszę i inne niekorzystne zjawiska atmosferyczne. Jednym z warunków przyznania pomocy jest złożenie oświadczenia o wycofaniu wniosku złożonego w 2019 roku dotyczącego pomocy na szkody spowodowane suszą i innymi niekorzystnymi zjawiskami.

Pomoc będzie miała charakter pomocy publicznej.

Wszelkie pytania dotyczące naboru wniosków o przyznanie pomocy można kierować do biur powiatowych Agencji lub na adres mailowy info@arimr.gov.pl

XIX zdalna sesja Rady Gminy Rudnik

Zwołuje się zdalną XIX sesję Rady Gminy Rudnik na dzień 24 sierpnia 2020r. na godz. 15.00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Rudniku z następującym porządkiem obrad:

  1. Otwarcie XIX sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy.

  4. Sprawozdania z działalności Komisji:

  • Oświatowej;

  • Komunalnej.

  1. Informacja Wójta z działalności między sesjami.

  2. Przyjęcie uchwał w sprawie:

  1. ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych w granicach administracyjnych Gminy Rudnik;

  2. zmiany Statutu Gminy Rudnik;

  3. wprowadzenia świadczenia na rzecz rodziny „Rudnicki bon żłobkowy” i określenia szczegółowych zasad przyznawania;

  4. regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rudnik;

  5. szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę zagospodarowania odpadami komunalnymi;

  6. zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego SPZLA z siedzibą w Rudniku za 2019r.;

  7. ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych od dnia 1 września 2020 roku;

  8. ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Rudnik od dnia 1 września 2020 roku;

  9. ustalenia średniej ceny jednostki paliwa w Gminie Rudnik na rok szkolny 2020/2021;

  10. przyjęcia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków oraz przekazania go do zaopiniowania organowi regulacyjnemu;

  11. w sprawie zmiany uchwały Nr XVII/115/2016 z dnia 29 czerwca 2016r. w sprawie przyjęcia „Programu oczyszczania ścieków komunalnych poprzez budowę przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Rudnik”;

  12. zbycia nieruchomości;

  13. zbycia nieruchomości zabudowanej budynkiem usługowym;

  14. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rudnik;

  15. zmiany w budżecie gminy na rok 2020;

  16. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Raciborskiemu;

  17. wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu wyboru najemcy w celu zawarcia umowy najmu nieruchomości na czas nieokreślony.

  1. Interpelacje i zapytania radnych, wolne wnioski i informacje.

  2. Zakończenie obrad.

Nowy dyrektor placówki w Rudniku

Od dnia 1 września b.r. w Rudniku rozpocznie działalność Zespół Szkolno-Przedszkolny, który powstał z połączenia Szkoły Podstawowej w Rudniku, Przedszkola w Rudniku i Przedszkola w Szonowicach, którymi zarządzać od teraz będzie jeden dyrektor. Do konkursu, który miał miejsce w środę 12 sierpnia, przystąpiły 2 kandydatki: Aleksandra Woźniak i Weronika Żymełka.
W efekcie konkursu wyłoniony został dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rudniku, którym została Weronika Żymełka. Nowa dyrektor jest znana nam już z wcześniejszej pracy w Przedszkolu w Grzegorzowicach, zaś do dnia konkursu była nauczycielem w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Kobyli, gdzie pełniła funkcję społecznego wicedyrektora.
Pani Dyrektor gratulujemy wyboru i życzymy wielu sukcesów na niwie zawodowej, skutecznego realizowania własnej koncepcji rozwoju Zespołu oraz powodzenia w zarządzaniu placówką. Ustępującej Pani Dyrektor serdecznie dziękujemy za współpracę, osobisty wkład w rozwój Szkoły Podstawowej w Rudniku i dbałość o dobro uczniów tej szkoły oraz życzymy dalszych sukcesów i wszelkiej pomyślności!
 
Obraz może zawierać: 1 osoba, stoi i ekran
 
 

Młodzieżowa Rada Sołecka z Łubowic angażuje się w promocję lokalnych zabytków

Młodzieżowa Rada Sołecka – Młodzieżowi (za) Radni w Łubowicach. Jednym z pomysłów na angażowanie młodych ludzi było powołanie młodzieżowej rady sołeckiej w Łubowicach, dzięki której mogą oni zgłaszać swoje potrzeby i opinie, a także podejmować decyzje, które dotyczą młodych osób oraz ich najbliższego otoczenia. W Łubowicach się udało. Zgłosiły się trzy osoby: Magda Kszuk, Krysia Lepiorz i Rafał Kobza. Już wcześniej chętnie i aktywnie uczestniczyli przy organizacji różnych dużych imprez w Łubowicach. Teraz „pracują” jako przewodnicy przy Młynie w Brzeźnicy i w Izbie Pamięci J.von Eichendorffa w Łubowicach.
 
Młyn w Brzeźnicy udostępniony do zwiedzania w soboty i niedziele w godzinach od 14.00 – 16.00
Izba Pamięci i Muzeum w Łubowicach czynne w soboty i niedziele w godzinach od 14.00 – 16.00
 
Zródło: http://www.lubowice.pl/
Foto: E. Porwal
 
Skip to content