Nadzwyczajna sesja Rady Gminy Rudnik

Zwołuję się LXIII nadzwyczajną sesję Rady Gminy Rudnik na dzień 19 marca 2024r. na godz. 14.00 w sali narad Urzędu Gminy w Rudniku z następującym porządkiem obrad:

  1. Otwarcie LXIII sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie uchwał w sprawie:

  1. w sprawie zmiany WPF Gminy Rudnik;

  2. w sprawie zmiany w budżecie gminy na rok 2024 ;

  3. w sprawie zmiany uchwały Nr LIX/505/2023 Rady Gminy Rudnik z dnia 29 listopada 2023 r. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Raciborskiemu na realizację publicznego transportu zbiorowego;

  4. w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie Porozumienia o współpracy na rzecz realizacji projektu pn.” OZE w budynkach mieszkalnych na terenie Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego „ planowanego do złożenia w konkursie w ramach działania FESL.10.06 Rozwój energetyki rozproszonej opartej o odnawialne źródła energii FE SL 2021 – 2027 oraz zabezpieczenia środków niezbędnych do realizacji tego projektu.

  1. Zakończenie obrad.

Wspólne posiedzenie komisji

Zawiadamiam, że w dniu 20 marca 2024r. o godz. 15.00 odbędzie się wspólne posiedzenie Komisji związków i porozumień komunalnych, mienia komunalnego i działalności gospodarczej, rolnictwa i ochrony środowiska oraz Komisji zdrowia, oświaty, kultury, opieki społecznej, prawa i porządku publicznego oraz ochrony przeciwpożarowej w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku.

Tematy posiedzenia:

  1. Gospodarka odpadami, ściekami bytowymi. Zaopatrzenie w wodę na terenie gminy.

  2. Przedstawienie wniosków o zmianę przeznaczenia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego

  3. Sprawy bieżące.

Wspólne posiedzenie komisji

Zawiadamiam, że w dniu 19 marca 2024r. o godz. 15.00 odbędzie się wspólne posiedzenie Komisji związków i porozumień komunalnych, mienia komunalnego i działalności gospodarczej, rolnictwa i ochrony środowiska oraz Komisji zdrowia, oświaty, kultury, opieki społecznej, prawa i porządku publicznego oraz ochrony przeciwpożarowej w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku.

Tematy posiedzenia:

  1. Działalność GOPS. Opieka nad osobami starszymi.

  2. Przedstawienie wniosków o zmianę przeznaczenia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego

  3. Sprawy bieżące.

Trwa rekrutacja do szkół i przedszkoli na rok dydaktyczny 2024/2025

Informujemy, iż trwa rekrutacja do szkół i przedszkoli na rok dydaktyczny 2024/2025 funkcjonujących na terenie Gminy Rudnik. Wszelkie informacje udzielają placówki oraz informacje znajda Państwo na stronach internetowych placówek.

 

Do Pobrania – ZARZĄDZENIE NR RZW.23.2024 Wójta Gminy Rudnik z dnia 31 stycznia 2024 r.
w sprawie ustalenia terminów rekrutacji i kryteriów naboru do samorządowych przedszkoli oraz do
klas pierwszych w szkołach podstawowych, dla których Gmina

11 marca Dzień Sołtysa

Z okazji Dnia Sołtysa przypadającego w dniu 11 marca wszystkim Sołtysom oraz Członkom Rad Sołeckich z terenu Gminy Rudnik życzymy dużo zdrowia, satysfakcji z podejmowania kolejnych  inicjatyw oraz dalszej owocnej pracy służącej rozwojowi sołectw i lokalnej społeczności, a także wielu sukcesów i pomyślności w życiu osobistym.

Piotr Rybka

Wójt Gminy Rudnik

TRWA NABÓR WNIOSKÓW O UDZIELENIE DOTACJI DO WYMIANY ŹRÓDŁA CIEPŁA

Trwa nabór wniosków o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Rudnik na dofinansowanie do wymiany źródeł ciepła w celu ograniczenia niskiej emisji zgodnie z przyjętą Uchwałą nr XII/101/2019 Rady Gminy Rudnik z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu udzielenia dotacji na realizację przedsięwzięć służących ochronie powietrza na terenie Gminy Rudnik w ramach „Programu Ograniczenia Niskiej Emisji na terenie Gminy Rudnik”, z późniejszymi zmianami (aktualizacje Uchwał do pobrania pod niniejszym ogłoszeniem).
Realizacja zadania objętego dofinansowaniem dotyczy wyłącznie nieruchomości, które położone są w granicach administracyjnych Gminy Rudnik.

 

Wnioskodawcami mogą być: właściciele, współwłaściciele lub osoby posiadające inny tytuł prawny do budynku/lokalu mieszkalnego położonego na terenie Gminy Rudnik. W przypadku współwłasności lub lokali mieszkalnych w budynkach mieszkalnych wymagana jest również zgoda odpowiednio wszystkich współwłaścicieli lub administratora budynku mieszkalnego na realizację zadania (Załącznik nr 3 do Regulaminu).

 

Dotacja udzielana jest na wymianę starych kotłów grzewczych na nowe ekologiczne źródło ciepła takie jak:

–  kocioł na paliwo stałe, spełniające określone wymagania jakościowe zgodne z normą PN-EN 303-5:2012 (5 klasy),

– kocioł na biomasę (np. pellet), spełniające określone wymagania jakościowe zgodne z normą PN-EN 303-5:2012 (5 klasy),

– kocioł gazowy kondensacyjny lub pulsacyjny,

– kocioł olejowy kondensacyjny,

– kocioł elektryczny indukcyjny,

– pompa ciepła.

Dotacja udzielona zostanie w wysokości do 60 % kosztów kwalifikowanych realizowanego zadania, lecz nie więcej niż 4.000,00 zł na jeden budynek/lokal mieszkalny.

 

Wnioski można składać w Urzędzie Gminy Rudnik, ul. Kozielska 1, 47-411 Rudnik w godzinach pracy urzędu, w formie elektronicznej przez e- PUAP, lub przesłać pocztą w terminie do końca marca 2024r.

Do wniosku należy dołączyć:

1) Oświadczenie – Załącznik nr 2 do Regulaminu;

2) Wstępną opinię kominiarską (w przypadku urządzeń grzewczych, gdzie emitorem spalin jest komin);

3) Dokumentację fotograficzną: co najmniej 1 zdjęcie (w formie papierowej) likwidowanego źródła ciepła;

4) Zgoda na realizację zadania (o ile jest wymagana) – Załącznik nr 3 do Regulaminu.

 

Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem udzielenia dotacji (Regulamin stanowi załącznik do Uchwały) dostępnym poniżej oraz na stronie internetowej urzędu www.gmina-rudnik.pl w zakładce:Gminne dofinansowanie do wymiany źródła ciepła”.

Uwaga!

  • Wnioski złożone przed bądź po wyznaczonym terminie – zostaną odrzucone.
  • Wymiana starego pieca może odbyć się dopiero po zawarciu umowy z Gminą Rudnik.

Pliki do pobrania:

  1. Wniosek

  2. Oświadczenie – załącznik nr 2 do Regulaminy

  3. Zgoda właściciela/współwłaściciela na realizację zadania – załącznik nr 3 do Regulaminu

  4. Zawiadomienie o zakończeniu zadania

  5. Protokół odbioru końcowego

Akty prawne:

 

Wójt Gminy Rudnik                         

/-/ Piotr Rybka                              

Gminne eliminacje do Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej rozstrzygnięte – znamy laureatów!

Po trzyletniej przerwie spowodowanej pandemią, w dniu 7 marca 2024 r. odbyły się pod patronatem Wójta Gminy Rudnik gminne eliminacje do Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom”.

Do udziału w tegorocznej edycji Turnieju na szczeblu gminnym zaproszone zostały dzieci i młodzież – uczniowie szkół podstawowych z terenu Gminy Rudnik w dwóch grupach wiekowych:

  • I grupa – uczniowie szkół podstawowych, klasy I-IV,
  • II grupa – uczniowie szkół podstawowych, klasy V-VIII

Do rywalizacji na szczeblu gminnym, który odbył się w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Rudniku przystąpiło 8 uczniów – reprezentantów tejże właśnie szkoły. Eliminacje prowadzone były w formie testu pisemnego.

Ogólnopolski Turniej Wiedzy Pożarniczej „Młodzież Zapobiega Pożarom” ma na celu popularyzowanie przepisów i kształtowanie umiejętności w zakresie ochrony ludności, ekologii, ratownictwa i ochrony przeciwpożarowej. W szczególności służy popularyzowaniu wśród dzieci i młodzieży wiedzy ze znajomości przepisów przeciwpożarowych, zasad postępowania na wypadek pożaru, praktycznych umiejętności posługiwania się podręcznym sprzętem gaśniczym, wiedzy na temat techniki pożarniczej, organizacji ochrony przeciwpożarowej, szeroko rozumianego ratownictwa oraz wiedzy z zakresu bezpieczeństwa powszechnego, a także historii i tradycji ruchu strażackiego.

Ze względu na tematykę Turnieju uczestnicy muszą wykazać się wiedzą m.in. z zakresu chemii, fizyki i ochrony przeciwpożarowej, a w kolejnych etapach turnieju również umiejętnościami praktycznymi (np. udzielanie pierwszej pomocy).

A oto wyniku klasyfikacji etapu gminnego:

GRUPA I – uczniowie szkół podstawowych (klasy I- IV):

  1. Mikołaj Mrowiec
  2. Mateusz Mrowiec
  3. Paweł Mrowiec

GRUPA II- uczniowie szkół podstawowych (klasy V- VIII):

  1. Kamil Sługa
  2. Damian Banik
  3. Jacek Fiołka
  4. Nadia Grygutis
  5. Julia Nadachewicz

Laureaci otrzymali gratulacje oraz nagrody z rąk Wójta Gminy Rudnik, jak również życzenia sukcesów na kolejnych szczeblach Ogólnopolskiego Turnieju. 

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w kolejnym etapie na szczeblu powiatowym!

Komisja Rewizyjna

Zawiadamiam, że w dniu 14 marca 2024r. o godz. 14.00 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Rudnik.

Tematem posiedzenia:

  1. Sprawozdanie z działalności Komisji za ubiegły rok budżetowy 2023.

  2. Sprawy bieżące.

Komunikat ws tymczasowych utrudnień na drogach gminnych w związku z budowa turbin wiatrowych

Gmina Rudnik informuje, że w dniach 08 – 11.03.2024 r. na wniosek firmy Wind Power Sp. z o.o. zostanie czasowo zamknięta droga biegnąca z Modzurowa do Gamowa (ul. Modzurowska) zaś w dniach 14 – 16.03.2024 r. droga biegnąca od Drogi Wojewódzkiej nr 417 (trasa Krowiarki – Pawłów) do drogi powiatowej nr 3547S w Gamowie.
Ograniczenie ruchu związane jest z prowadzonym montażem turbin wiatrowych. Jeżeli nastąpią niekorzystne warunki wiatrowe montaż może ulec wydłużeniu o czym będziemy informować na bieżąco. Ruchem w tym czasie będą kierowały upoważnione osoby.
 
Za utrudnienia przepraszamy.

Informacja o rekrutacji do Samorządowego przedszkola w Gamowie na rok 2024/2025

Pliki do pobrania:

Wniosek o przyjęcie do Samorządowego Przedszkola w Gamowie 24-25

Harmonogram rekrutacji na rok szkolny 2024- 2025

Kryteria naboru do przedszkola

Oświadczenie o samotnym wychowywaniu kandydata

Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata

Oświadczenie rodziców o uczestniczeniu dziecka w ubiegłorocznym postępowaniu rekrutacyjnym do tego samego przedszkola

Oświadczenie rodziców o uczeszczaniu rodzeństwa kandydata do tego samego przedszkola

Zaproszenie na uroczystość rocznicową opatrzoną mottem „Joseph von Eichendorff piewca stron rodzinnych”

W imieniu organizatorów serdecznie zapraszamy na uroczystość rocznicową opatrzoną mottem „Joseph von Eichendorff piewca stron rodzinnych”, z prośbą o jego spopularyzowanie i Państwa liczny udział w Centrum Eichendorffa (wstęp wolny), lub w bezpośredniej transmisji na Facebooku.
 
Serdecznie pozdrawiam z Łubowic
Paweł Ryborz – administracja Centrum Eichendorffa

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudniku ogłasza nabór do programu „Opieka wytchnieniowa”- edycja 2024 finansowanego z Funduszu Solidarnościowego.

       Program jest kierowany do członków rodzin lub opiekunów, którzy wymagają wsparcia w postaci doraźnej, czasowej przerwy w sprawowaniu bezpośredniej opieki nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności lub nad osobami posiadającymi orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności.

   Opieka wytchnieniowa  ma za zadanie odciążenie członków rodzin lub opiekunów osób niepełnosprawnych poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach zapewniając czasowe zastępstwo. Dzięki temu wsparciu osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki dysponować będą czasem, który będą mogły przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw.

       Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby niepełnosprawnej w sytuacji, gdy opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Osoby zainteresowane pomocą w ramach Programu prosimy o kontakt z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej tel: 32/410 64 25

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudniku
ul. Gawliny 2, 47-411 Rudnik

     Tel./Fax: (32) 410-64-25, e-mail: gops@gmina-rudnik.pl  

90 rocznica urodzin Pani Rozalii Basista z Łubowic

            Dnia 17 lutego 2024 r. Jubileusz 90 rocznicy urodzin obchodziła Pani Rozalia  Basista. Jubilatka urodziła się w Brzeźnicy. Po wyjeździe za granicę przez 35 lat pracowała w kwiaciarni. Obecnie mieszka w Łubowicach. Urodziła piątkę dzieci, doczekała 8 wnuków oraz 9 prawnuków.

Życzenia dostojnej Jubilatce złożył Wójt Gminy Rudnik Piotr Rybka oraz Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Sabina Zięć.

Pani Rozalii składamy bukiet wspaniałych życzeń, szczęścia, radości z każdego dnia oraz zdrowia i wszelkiej pomyślności.

 

 

LXII sesja Rady Gminy Rudnik

Zwołuje się LXII sesję Rady Gminy Rudnik na dzień 28 lutego 2024r. na godz. 15.00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Rudniku z następującym porządkiem obrad:

  1. Otwarcie LXII sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji Rady Gminy.

  4. Sprawozdania z działalności Komisji stałych.

  5. Informacja Wójta z działalności między sesjami.

  6. Przyjęcie uchwał w sprawie:

  1. pisma dotyczącego utworzenia Młodzieżowej Rady Gminy;

  2. przystąpienia Gminy Rudnik do partnerstwa w celu realizacji projektu pn.: „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Gminie Krzyżanowice, Krzanowice i Rudnik” w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021 – 2027;

  3. wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości położonej w Strzybniku oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 122/24;

  4. wyrażenia zgody na zawarcie Umowy Partnerskiej w celu wspólnej realizacji projektu pt.: „Budowa Krajowej Trasy Rowerowej nr 3 Rudnik – Racibórz – Krzyżanowice – etap 1” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027”;

  5. zmiany uchwały Nr XII/101/2019 Rady Gminy Rudnik z dnia 27 listopada 2019r. w sprawie przyjęcia Regulaminu udzielenia dotacji na realizację przedsięwzięć służących ochronie powietrza na terenie Gminy Rudnik w ramach „Programu Ograniczenia Niskiej Emisji na terenie Gminy Rudnik”;

  6. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rudnik;

  7. zmiany w budżecie gminy na rok 2024.

  1. Interpelacje i zapytania radnych, wolne wnioski i informacje.

  2. Zakończenie obrad.

Rewitalizacja parku przypałacowego w Sławikowie

W 2019 roku rozpoczęły się działania związane z przeprowadzeniem analizy i planowania poszczególnych etapów rewitalizacji kompleksu pałacowo-parkowego w Sławikowie. Polegały one na konsultacjach z ekspertami oraz Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków i stworzeniu tzw. mapy działań, koniecznych do wykonania oraz dostosowanych do możliwości finansowych gminy i pozyskanych dotacji krajowych i zagranicznych. Na ich podstawie powstały założenia do projektu składającego się z kilku etapów. Projekt został podzielony na następujące części: prace związane z zabudową pałacową oraz część dotyczącą parku przypałacowego.  Na część związaną z budowlą do chwili obecnej udało się wykonać ekspertyzę techniczno-budowlaną oranżerii wraz z wizualizacją. W takcie opracowania jest podobny dokument dotyczący części głównej pałacu wraz z wykonaniem projektu budowlanego.

Część druga rewitalizacji odnosi się do założeń projektu zagospodarowania parku w Sławikowie. Zakres prac rewitalizacyjnych w przestrzeni parku jest kompromis między wynikami analizy stanu obecnego parku oraz oczekiwaniami i możliwościami gminy Rudnik, tak by planowane przedsięwzięcia były możliwe do zrealizowania także jako inwestycje rozłożone w czasie na poszczególne etapy. Jako główny kierunek zagospodarowania parku wybrano rekreację i wypoczynek mieszkańców wsi i sąsiednich miejscowości, a także cel wycieczek osób z całego regionu.

Prace związane z parkiem rozpoczęły się zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków tzn. od inwentaryzacji drzewostanu. Polegały na inwentaryzacji wszystkich drzew co do gatunku, stanu zdrowotno-sanitarnego i położenia GPS. Na podstawie tej inwentaryzacji konserwator zabytków wydał decyzję co do działań pielęgnacyjnych oraz kształtowania drzewostanu i charakterystyki parku zgodnie z założeniami ochrony zieleni i drzewostanu. Wydany został jednocześnie także nakaz wycinki gatunków inwazyjnych obecnego drzewostanu, zmierzający do usunięcia wiatrołomów i złomów drzewnych, przywrócenia naturalnych ścieżek i architektury pierwotnej. Równolegle  wykonany został plan oraz projekt, który uzyskał pozytywna opinię Konserwatora Zabytków w Katowicach. Projekt ten pozwolił na pozyskane dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Polski Ład w kwocie 372.400,00zł  na zadanie inwestycyjne pn. „Zagospodarowanie zespołu pałacowo-parkowego w Sławikowie”, polegające na rewitalizacji parku przypałacowego w Sławikowie. Wysokość pozyskanych środków pozwoli w przyszłości na wykonanie jedynie część prac, na danym fragmencie parku, zgodnie z  założeniami projektu. Dokument ten zakłada działania związane z usunięciem zinwentaryzowanego wcześniej drzewostanu będącego w złym stanie zdrowotno-sanitarnym oraz gatunków inwazyjnych tj. robinii akacjowej, czy też drzewostan zainfekowany przez jemiołę, która atakując korony drzew, powoduje ich całkowite zamieranie. Działania te są niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa odwiedzających park osób. Obecnie trwają prace związane z usunięciem wyznaczonych do wycinki drzew. Etap ten jest niezbędny do wykonania i jego zakończenie pozwoli na przejście do kolejnych etapów ujętych w projekcie.

Kolejne etapy polegają m.in.: na przywróceniu i odtworzeniu ścieżek w parku, po których poruszać się będą mogli mieszkańcy i turyści , utworzeniu miejsc rekreacyjnych i małej architektury (ławki, pergole, miejsca do biwakowania), z zachowaniem charakterystyki poszczególnych miejsc obecnych w parku jak np. mauzoleum, jako miejsca wyciszenia i kontemplacji. Ponadto wykonane zostaną nasadzenia nowych gatunków drzew, przewidywanych i zalecanych do nasadzenia przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.

Zakres prac pozostałych do wykonania jest bardzo duży i wydawać by się mogło trudny czy wręcz niemożliwy do wykonania. Przyjmując jednak metodę etapowania działań, właściwej koordynacji i determinacji wszystkich zainteresowanych stron, w tym władz gminy, członków Fundacji Gniazdo, Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, licznych wolontariuszy i darczyńców jesteśmy przekonani, że wspólnymi siłami da się wiele osiągnąć, czego przykładem jest np. obiekt pałacowo-parkowy w Tworkowie. W przypadku zespołu pałacowo-parkowego w Sławikowie działania mają wielowątkowy charakter i poza stricte pracami budowlanymi i pielęgnacyjnymi w parku, koncentrujemy uwagę również na promocji obiektu zabytkowego, organizując w tym miejscu wspólnie liczne eventy i przedsięwzięcia. Mają one na celu skoncentrowanie uwagi publicznej na działaniu na rzecz ratowania tak okazałego zabytku oraz aktywne lobbowanie w rządowych strukturach decyzyjnych, celem pozyskania środków na rewitalizację.

Zespół pałacowo-parkowy w Sławikowie jest perłą w koronie śląskich pałaców i z całą pewnością zasługuje na drugą szansę, dlatego powinniśmy razem w różnoraki sposób dołożyć swojej „cegiełki” do ratowania naszego dziedzictwa, co niezłomnie od kilku lat staramy się wspólnymi siłami robić.

Odnośnik do artykułu lokalnej prasy – https://www.naszraciborz.pl/site/art/1-aktualnosci/0-/106745-park-jak-za-czasow-jasniepanstwa–w-slawikowie-powstanie-zielona-perelka

fot. facebook

 

 

 

KRUS ogłasza konkurs plastyczny

Konkurs plastyczny dla dzieci rozpoczęty!

Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego dr Aleksandra Hadzik serdecznie zaprasza dzieci z terenów wiejskich do udziału w XIV Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym dla Dzieci „Bezpiecznie na wsi mamy, bo o zdrowie dbamy”.

Konkurs jest jednym z działań prewencyjnych na rzecz zapobiegania wypadkom przy pracy i rolniczym chorobom zawodowym. Celem konkursu kierowanego do uczniów wiejskich szkół podstawowych jest promowanie pozytywnych zachowań związanych z pracą i zabawą dzieci na terenie gospodarstwa rolnego. Wydarzenie przebiega pod Honorowym Patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a współorganizatorami są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Partnerem strategicznym Konkursu jest Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych – Agro Ubezpieczenia. 

Zadaniem konkursowym jest wykonanie dwuwymiarowej pracy plastycznej w formacie A-3, w dowolnej technice, obrazującej sposoby zapobiegania wypadkom przy pracy i rolniczym chorobom zawodowym.

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego prowadzi sześć kampanii prewencyjnych, których założenia powinny znaleźć odzwierciedlenie w pracach plastycznych biorących udział w XIV edycji konkursu:

  • „Rola rolnika, by upadku unikał”
  • „Mądrze postępujesz, wypadku nie spowodujesz”
  • „Nie ryzykujesz, gdy znasz i szanujesz”
  • „Rolniku, nie daj się kleszczom!”
  • „Kości i stawy też rolnika sprawy”
  • „Bezpiecznie z niebezpiecznymi substancjami”.

Pracę konkursową wraz z formularzem zgłoszeniowym należy przekazać do właściwego dla miejsca zamieszkania Oddziału Regionalnego KRUS w nieprzekraczalnym terminie do dnia 5 kwietnia 2024 roku (decyduje data wpływu pracy do Oddziału). Szczegółowe warunki uczestnictwa określa regulamin.

Więcej informacji na temat konkursu można uzyskać we właściwej dla miejsca zamieszkania jednostce terenowej KRUS – dane kontaktowe

Autorzy najciekawszych prac na każdym etapie konkursu otrzymają nagrody ufundowane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, współorganizatorów oraz patronów konkursu.

Prace laureatów będą publikowane również w materiałach popularyzatorskich Kasy.

Wszystkie szczegółowe informacje oraz druki do pobrania znajdą Państwo na stronie KRUS – https://www.gov.pl/web/krus/konkurs-plastyczny-rozpoczety

Komisja komunalna

Zawiadamiam, że w dniu 21 lutego 2023r. o godz. 15.00 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku odbędzie się posiedzenie Komisji związków i porozumień komunalnych, mienia komunalnego i działalności gospodarczej, rolnictwa i ochrony środowiska.

Tematy posiedzenia:

  1. Stan techniczny dróg i chodników na terenie gminy Rudnik.

  2. Sprawy bieżące.

Komisja oświatowa

Zawiadamiam, że w dniu 20 lutego 2024r. o godz. 15.00 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku odbędzie się posiedzenie Komisji zdrowia, oświaty, kultury, opieki społecznej, prawa i porządku publicznego oraz ochrony przeciwpożarowej.

Tematy posiedzenia:

1. Informacja o działalności Gminnej Biblioteki Publicznej.

2. Sprawy bieżące.

Komunikat Koła Łowieckiego o polowaniu

Koło Łowieckie TUR informuje, że 18 lutego 2024 roku organizuje polowanie w obwodzie 154 na zwierzynę drobną i lisy. Obwód łowiecki 154 obejmuje w gminie Rudnik m.in. miejscowości: Gamów, Jastrzębie, Sławienko, Modzurów. Dokładna mapa obwodów znajduje się na stronie Polskiego Związku Łowieckiego – Zarząd Okręgowy w Katowicach pod adresem https://katowice.pzlow.pl/kola-lowieckie/obwody-lowieckie/

Prowadzący polowanie: Roman Szarzec.

Sekretarz Koła TUR

Robert Grzywa

90 – ta rocznica urodzin Pana Maksymiliana Foltys z Grzegorzowic.

Dnia 25 stycznia 2024 r. Jubileusz 90 rocznicy urodzin obchodził Pan Maksymilian Foltys z Grzegorzowic. Jubilat urodził się i całe życie związanych jest z Grzegorzowicami. Z zawodu murarz. Pracował wraz z żoną na własnym gospodarstwie rolnym, a w sezonie zimowym dorabiał jako palacz. Doczekał 4 córek, 7 wnuków oraz 5 prawnuków.

Dostojnemu Jubilatowi gratulacje złożył Wójt Gminy Rudnik Piotr Rybka oraz Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Sabina Zięć.

Panu Maksymilianowi życzymy wszelkiej pomyślności, dużo zdrowia oraz radości i szczęścia na dalsze lata.

Zwrot podatku akcyzowego – komunikat

Urząd Gminy w Rudniku informuje, iż w związku z opublikowanym Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 26 stycznia 2024 r. w sprawie wzoru wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz. U. poz. 106) od 1 lutego br. można składać wnioski.
 
więcej szczegółów oraz wzór wniosku poniżej w linku do ministerstwa:
 
Wniosek do pobrania: tutaj

Komisja Rewizyjna

Zawiadamiam, że w dniu 7 lutego 2024r. o godz. 15.00 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Rudnik.

Tematem posiedzenia:

  1. Analiza gospodarki wodno kanalizacyjnej w gminie.

  2. Sprawy bieżące.

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji

Zawiadamiam, że w dniu 6 lutego 2024r. o godz. 14.30 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku odbędzie się posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Gminy Rudnik.

Porządek posiedzenia:

  1. Petycja w sprawie utworzenia Młodzieżowej Rady Gminy.

  2. Sprawy bieżące.

„TRANSPORT BEZ BARIER” DLA MIESZKAŃCÓW GMINY RUDNIK

 

 

Gmina Rudnik zdobyła grant w wysokości 130.000,00 zł z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach projektu pn. : PROGRAMU WYRÓWNYWANIA RÓŻNIC MIĘDZY REGIONAMI III – OBSZAR D, PN. „TRANSPORT BEZ BARIER”, mającego na celu zwiększenia aktywności osób mających problemy w zakresie mobilności w życiu publicznym, społecznym i zawodowym poprzez wyeliminowanie barier transportowych.     

Dzięki pozyskanej dotacji i zakupionym pojazdem, osobom starszym, niesamodzielnym czy niepełnosprawnym łatwiej będzie dotrzeć do lekarza, urzędu czy skorzystać z oferty edukacyjnej.

W ramach nowej oferty zakupiony został specjalistyczny samochód 9-osobowy, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym z możliwością przewozu osoby na wózku inwalidzkim.

Projekt „TRANSPORT BEZ BARIER” jest realizowany przez Gminę Rudnik na podstawie Regulaminu  o świadczeniu usług transportowych. Usługi te są kierowane dla mieszkańców wykluczonych z aktywności społeczno-zawodowej przez bariery mobilne w szczególności do osób, posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, które mają trudności w samodzielnym przemieszczeniu się i tych, którzy wymagają wsparcia, gdzie pod uwagę jest brana ich sytuacja życiowa. Osoby zainteresowane spełniające kryteria regulaminu składają w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Rudniku „Formularz zgłoszeniowy do usługi indywidualnego transportu”, na podstawie którego wydana zostanie „Karta upoważniająca do transportu” z indywidualnym numerem.

Usługa rozpocznie się od 6 lutego br. i realizowana będzie w każdy wtorek i czwartek w godzinach od 7:00 do 12:30 (z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy).

Celem przejazdu jest transport osoby z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności z miejsca zamieszkania lub innego wskazanego miejsca do miejsca docelowego na terenie Gminy Rudnik i Powiatu Raciborskiego, m.in. tj.: Ośrodek Zdrowia, Urząd Gminy, GOPS czy Klub Seniora, Szpital Rejonowy w Raciborzu, Poradnie Specjalistyczne w Raciborzu i inne.

Transport odbywać się będzie na podstawie zgłoszeń i w kolejności zgłoszeń. Zamówienia na przewozy przyjmowane będą w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach 7:30 – 13:00, telefonicznie z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem  (dwa dni robocze) pod nr telefonu 32 410 64 28. Zamówienia realizowane będą po potwierdzeniu przez Dyspozytora przyjęcia zlecenia.

Szczegółowych informacji udziela Urząd Gminy w Rudniku nr tel. 32 410 64 28 lub GOPS w Rudniku nr tel. 32 410 64 25 Dokumenty i formularze do pobrania znajdują się w załączonym poniżej plikach – materiały do pobrania:

 

 

Komunikat Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Bielsku-Białej

Dyrektor Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Bielsku-Białej informuje, iż postanowienia komisarzy wyborczych dotyczące zmian w podziale gmin na stałe obwody głosowania oraz w sprawie podziałów gmin i powiatów na okręgi wyborcze należy pobrać ze strony internetowej Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Bielsku-Białej.

Odnośniki do postanowień znajdują się poniżej:

Postanowienia Komisarza Wyborczego w Bielsku-Białej I, II i III – zmiany w podziale gmin na stałe obwody głosowania oraz w sprawie podziałów gmin i powiatów na okręgi wyborcze:

https://bielsko-biala.kbw.gov.pl/aktualnosci/okregi-wyborcze-i-obwody-glosowania/postanowienia-komisarza-wyborczego-w-bielsku-bialej-i-ii-i-iii-zmiany-w-podziale-gmin-na-stale-obwod

Do pobrania:

„Śląskie dla pszczół” – rusza III edycja konkursu

Nabór wniosków potrwa do 14 lutego 2024

Samorząd Województwa Śląskiego ogłosił kolejne konkursy na zadania publiczne: 

  • otwarty konkurs ofert na zadania publiczne w obszarze ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego „Śląskie dla pszczół” w 2024r.,
  • otwarty konkurs ofert w zakresie organizacji wydarzenia: „Święto Miodu” Województwa Śląskiego w 2024 r.

„Kontynuujemy projekty związane ze wsparciem działań w zakresie ochrony pszczół, edukacji ekologicznej i promocji pszczelarstwa przeznaczając na ten cel 150 tys. zł. Dodatkowe 50 tys. zł trafi na organizację Święta Miodu w województwie śląskim. Celem wspomnianych działań jest upowszechnianie i promocja wiedzy o roli pszczół oraz pszczelarstwa dla środowiska i człowieka. Zachęcam do udziału w obu konkursach. Nabór wniosków potrwa do 14 lutego br.” – zachęca marszałek Jakub Chełstowski.

Celem tegorocznego konkursu „Śląskie dla pszczół” jest wsparcie działań w zakresie ochrony pszczół miodnych, owadów zapylających, edukacji ekologicznej i promocji pszczelarstwa na terenie Województwa Śląskiego. Na ten cel przeznaczono 150 000 zł. Wsparcie można uzyskać na:

działania obligatoryjne

  • ochronę pszczół miodnych i owadów zapylających poprzez zasiew lub nasadzenia rodzimych roślin miododajnych
  • poprawę warunków sanitarnych rodzin pszczelich

oraz dodatkowe działania przy realizacji zadań obligatoryjnych:

  • Działania edukacyjne dla dzieci, młodzieży i dorosłych polegające na przeprowadzeniu zajęć (w dowolnej formie np. warsztatów, pokazów ekologiczno–edukacyjnych) propagujących wiedzę z zakresu roli pszczół i owadów zapylających w środowisku, ich ochrony oraz dobrych praktyk związanych z rozwojem pasiek i hodowli.
  • Działania edukacyjne dla pszczelarzy polegające na przeprowadzeniu szkoleń w celu podniesienia wiedzy i świadomości w zakresie prawidłowej higieny w pasiece tradycyjnej i miejskiej, chorób pszczół i ich leczenia, hodowli pszczół w tym lokalnych linii pszczół oraz marketingu i skutecznej sprzedaży produktów pszczelich.
  • Promocję pszczelarstwa, propagowanie dobrych praktyk z zakresu ochrony i roli pszczół i owadów zapylających w środowisku, trutowisk, tradycji bartniczych, znaczenia produktów pszczelich oraz ich walorów zdrowotnych i odżywczych – bez lokowania produktów.

Ponadto rusza II edycja konkursu na organizację „Święto Miodu” Województwa Śląskiego. Wsparcie w kwocie 50 000 zł przeznaczone jest na organizację wydarzenia w jednym z subregionów: centralnym, północnym lub zachodnim. Celem konkursu jest promocja i popularyzacja regionalnego pszczelarstwa na terenie województwa śląskiego. Dofinansowanie można uzyskać na promocję produktów pszczelich, upowszechnianie wiedzy nt. roli i znaczenia pszczół dla środowiska i człowieka, ich ochrony, znaczenia produktów pszczelich oraz ich walorów zdrowotnych i odżywczych, tradycji pszczelarskich i bartniczych. Zeszłoroczna impreza odbyła się 16 września w Żywcu w amfiteatrze pod Grojcem.

Konkursy adresowane są do podmiotów wymienionych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. 571), statutowo działające w obszarze objętym celem i założeniom konkursów.

Nabór wniosków trwa do 14 lutego 2024 roku.

więcej szczegółów stronie Województwa Śląskiego kliknij w link – https://www.slaskie.pl/content/slaskie-dla-pszczol—rusza-iii-edycja-konkursu

Trwa nabór na otwarty konkurs ofert na zadania publiczne dotyczące wspierania rozwoju gospodyń wiejskich aktywnych społecznie na terenie województwa śląskiego w 2024 roku – „Kultywowanie Tradycji Lokalnych”.

Zarząd Województwa Śląskiego ogłasza otwarty konkursu ofert na zadania publiczne dotyczące wspierania rozwoju gospodyń wiejskich aktywnych społecznie na terenie województwa śląskiego w 2024 roku – „Kultywowanie Tradycji Lokalnych”.

Na jego realizację przeznaczono 550 000 złotych, o 50 000,00 więcej niż w roku 2023. Na poszczególne zadania można otrzymać od 5 000 do maksymalnie 10 000 zł.

Dofinansowanie przeznaczone może być w szczególności na:

– Zakup strojów ludowych i regionalnych.
– Zakup sprzętu i akcesoriów do wykonywania rękodzieła.
– Zakup wyposażenia do stoisk plenerowych takich jak: ławki plenerowe, namioty, systemy wystawiennicze (np.: rollupy, ścianki wystawiennicze, banery, ekspozytory).
– Zakup sprzętu i akcesoriów służących do przygotowywania i przechowywania posiłków i ich prezentacji tj. grille, garnki, sztućce i naczynia wielokrotnego użytku, wózek kelnerski, zamrażarka, chłodziarka, podgrzewacz, transporter do przenoszenia produktów spożywczych.
– Działania promujące tradycje lokalne (przygotowanie stoiska wystawienniczego, usługa transportowa, zakup produktów niezbędnych do przygotowania degustacji potraw regionalnych).

Więcej szczegółów na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Samorządu Województwa Śląskiego pod linkiem – https://bip.slaskie.pl/ogloszenia_i_aktualnosci/konkursy/konkursy_2/zarzad-wojewodztwa-slaskiego-oglasza-konkurs-otwarty-konkurs-ofert-na-zadania-publiczne-dotyczace-wspierania-rozwoju-gospodyn-wiejskich-aktywnych-spolecznie-na-terenie-wojewodztwa-slaskiego-w-2024-roku-kultywowanie-tradycji-lokalnych.html

60 rocznica małżeństwa Państwa Helgi i Henryka Neblik z Szonowic

            W dniu 18 stycznia bieżącego roku Jubileusz Diamentowych Godów obchodzili Państwo Helga i Henryk Neblik z Szonowic. Ślub cywilny zawarli w Urzędzie Stanu Cywilnego w Rudniku, kościelny dwa dni później w Kościele Parafialnym pod wezwaniem Świętej Katarzyny również w Rudniku.

Oboje ciężko pracowali na gospodarstwie rolnym. Pan Henryk dodatkowo pełnił swego czasu  funkcję komendanta straży pożarnej w Szonowicach. Pani Helga zajmowała się domem i wychowanie dzieci. Doczekali dwóch synów  i córki, 9 wnuków oraz 3 prawnuków.

Dostojnym Jubilatom życzenia złożyli Wójt Gminy Piotr Rybka i Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Sabina Zięć.

            Państwu Heldze i Henrykowi życzymy dużo zdrowia, pogody ducha, wszelkiej pomyślności oraz kolejnych dni, miesięcy i lat pełnych szczęścia i radości, aby wspólnie doczekać kolejnych jubileuszy.       

   

Dzień Seniora w Szonowicach

Po raz kolejny w szonowickiej świetlicy świętowano Dzień Seniora zorganizowane przez Koło Gospodyń Wiejskich ,,Wioskowe Trio,, ,nauczycieli i uczniów SP Szonowice oraz Parafię Modzurów. Po uroczystej mszy św. ok.70-ciu seniorów z sołectw Modzurów, Dolędzin ,Szonowice, Ponięcice przybyło na świąteczny obiad. Dzieci szkolne przedstawiły scenki w gwarze śląskiej z dużą dawką humoru. Były również tańce w wykonaniu pełnej pasji młodzieży, a wszystko po to,by podzielić się radością i miłością ze swymi babciami i dziadkami. Podczas poczęstunku kawą i słodkościami, panie z KGW przedstawiły prezentację historii swej działalności z okazji obchodów swego Jubileuszu 15-lecia powstania KGW ,,Wioskowe Trio,,.
Razem spędzony czas był pełen miłych doznań, śpiewu i rozmów. Słów pełnych wdzięczności i zadowolenia- co upewniło nas w przekonaniu, że ,,Tyle jesteś wart ile możesz dać drugiemu człowiekowi,, JPII.


My zaś życzyliśmy i życzymy wszystkim Seniorom długich lat życia w zdrowiu i pełnej sprawności ciała i ducha. Niech jesień życia będzie najlepszym czasem na spełnianie marzeń jeszcze niespełnionych, a co najważniejsze ,by zawsze towarzyszyło Wam wsparcie i obecność najbliższych…

90 rocznica urodzin Pani Agnieszki Leks z Gamowa

W dniu 12 stycznia bieżącego roku Jubileusz 90 rocznicy urodzin obchodziła Pani Agnieszka Leks z Gamowa. Jubilatka urodziła się w Pawłowie, pracowała w Urzędzie Gminy Pietrowice Wielkie. Po ślubie zamieszkała w Gamowie zajmując się domem i wychowaniem dzieci. Dorywczo pracowała również podczas kampanii buraczanej. Doczekała 4 córek oraz syna, 5 wnuków oraz 5 prawnuków.

Życzenia dostojnej Jubilatce złożył Wójt Gminy Rudnik Piotr Rybka oraz Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Sabina Zięć.

Pani Agnieszce życzymy moc zdrowia, szczęścia oraz radości z każdego dnia i wszelkiej pomyślności na dalsze lata.

Akcja „Bezpieczne Ferie 2024” Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Katowicach

Celem akcji jest stworzenie bezpiecznych warunków wypoczynku dzieci i młodzieży na terenie woj. śląskiego poprzez prowadzenie działaności informacyjno-edukacyjnej, w zakresie bezpiecznych zachowań zdrowotnych.

Poniżej materiały informacyjne do zapoznania się:

LXI sesja Rady Gminy Rudnik

Zwołuje się LXI sesję Rady Gminy Rudnik na dzień 24 stycznia 2024r. na godz. 15.00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Rudniku z następującym porządkiem obrad:

  1. Otwarcie LXI sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji Rady Gminy.

  4. Sprawozdania z działalności Komisji stałych.

  5. Informacja Wójta z działalności między sesjami.

  6. Przyjęcie uchwał w sprawie:

  1. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w granicach administracyjnych Gminy Rudnik – Etap III;

  2. zmiany uchwały Nr LII/451/2023 Rady Gminy Rudnik z dnia 30 maja 2023r. w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu na rzecz TAURON DYSTRYBUCJA S.A.;

  3. określenia kryteriów, liczby punktów za poszczególne kryteria oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli publicznych prowadzonych przez Gminę Rudnik;

  4. udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej Św. Anny w Gamowie na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

  5. udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Łubowicach na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

  6. udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej Trójcy Świętej w Modzurowie na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

  7. udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej pw. Świętego Jerzego w Sławikowie na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

  8. udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Rudniku na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

  9. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rudnik;

  10. zmiany w budżecie gminy na rok 2024.

  1. Interpelacje i zapytania radnych, wolne wnioski i informacje.

  2. Zakończenie obrad.

Komunikat GOPS w Rudniku w sprawie dodatku osłonowego

Zgodnie z ustawą z dnia 7 grudnia 2023 r. o zmianie ustaw w celu wsparcia odbiorców energii elektrycznej, paliw gazowych i ciepła w 2024 r. będzie można skorzystać z dodatku osłonowego. Świadczenie będzie przyznawane na pół roku, tj. na okres od 1 stycznia 2024r. do 30 czerwca 2024 r.

Wnioski o dodatek osłonowy można składać od 1 stycznia 2024 r. do 30 kwietnia 2024 r. Wnioski złożone po tym terminie zostaną pozostawione bez rozpoznania.

Dodatek osłonowy zostanie wypłacony jednorazowo w terminie do 30 czerwca 2024 r.

Przyznanie dodatku osłonowego będzie uzależnione od spełnienia określonego kryterium dochodowego:

  • w gospodarstwie jednoosobowym maksymalnie 2100 zł miesięcznie,
  • w gospodarstwie wieloosobowym maksymalnie 1500 zł miesięcznie na osobę.

Dodatek będzie przysługiwał również w przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, wtedy kwota wypłaty zostanie pomniejszona o kwotę przekroczenia kryterium. Minimalna wysokość świadczenia to 20 zł.

Jeden dodatek osłonowy przysługuje w przypadku gospodarstw wieloosobowych. W przypadku gdy w gospodarstwie wieloosobowym wniosek o dodatek osłonowy złoży więcej niż jedna osoba, świadczenie otrzyma ta, która pierwsza złoży wniosek.

Przepisy ustawy przewidują, że wysokość dodatku osłonowego uzależniona jest od liczby osób oraz źródła ogrzewania w gospodarstwie domowym.

Dodatek osłonowy w 2024r. wyniesie:

  • gospodarstwo jednoosobowe – 228,80 lub 286 zł*
  • gospodarstwo 2-3 osobowe – 343,20 lub 429 zł*
  • gospodarstwo 4-5 osobowe – 486,20 lub 607,75 zł*
  • gospodarstwo 6 i więcej osobowe – 657,80 lub 822,25 zł*

*Wyższa kwota dotyczy gospodarstw stosujących źródła ogrzewania t.j.: kocioł na paliwo stałe, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa, piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi – wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

Wnioski można złożyć w formie elektronicznej za pomocą platformy ePUAP po zatwierdzeniu ich podpisem elektronicznym lub z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Papierowe wnioski będą przyjmowane w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Rudniku.

 

Do pobrania:

Wzór wniosku – dodatek osłonowy (wersja edytowalna)

Wzór wniosku – dodatek osłonowy (wersja PDF)

Komisja komunalna

Zawiadamiam, że w dniu 17 stycznia 2023r. o godz. 15.00 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku odbędzie się posiedzenie Komisji związków i porozumień komunalnych, mienia komunalnego i działalności gospodarczej, rolnictwa i ochrony środowiska.

Tematy posiedzenia:

  1. Nasadzenia kompensacyjne drzew i krzewów na terenie Gminy.

  2. Sprawy bieżące.

Komisja oświatowa

Zawiadamiam, że w dniu 16 stycznia 2024r. o godz. 15.00 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku odbędzie się posiedzenie Komisji zdrowia, oświaty, kultury, opieki społecznej, prawa i porządku publicznego oraz ochrony przeciwpożarowej.

Tematy posiedzenia:

1. Plan imprez i zawodów sportowych na szczeblu gminnym i powiatowym

2. Sprawy bieżące.

Spotkanie podsumowujące dotychczasową współpracę Gminy Rudnik z Bankiem Spółdzielczym w Raciborzu

W dniu 8 stycznia 2024r. w urzędzie gminy odbyło się spotkanie podsumowujące dotychczasową współpracę pomiędzy Gminą Rudnik a Bankiem Spółdzielczym w Raciborzu. Podczas spotkania wójt Piotr Rybka dziękował odchodzącej z końcem roku byłej Prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Raciborzu Elżbietę Ceglarek za bardzo dobrą współpracę  oraz serdecznie powitał obecną podczas spotkania nową panią Prezez Zarządu Monikę Holauer.

Zjazd Weteranów i Strażaków OSP Gminy Rudnik

W dniu 28 grudnia 2023r. odbył się Zjazd Weteranów i Strażaków OSP Gminy Rudnik, z udziałem Komendanta PSP w Raciborzu Jarosława Ceglarka, emerytowanego bryg. Andrzeja Charuka oraz kpt. Radosława Bara. Z ramienia Gminy Rudnik spotkanie poprowadził Gminny Prezes Zarządu OSP druh Bogusław Stec wraz z wójtem Piotrem Rybka. Podczas zjazdu wygłoszono przemowy, podczas których złożono podziękowanie za poświęcony trud i pracę na rzecz bezpieczeństwa lokalnej społeczności i wszystkich mieszkańców gminy i powiatu oraz złożono życzenia noworoczne. Minutą ciszy upamiętniono strażaków, którzy odeszli na wieczną służbę.
Uroczystość uświetniła przygotowana przez pracowników urzędu w Rudniku prezentacja multimedialna podsumowująca wydarzenia z życia gminnych jednostek OSP z ostatnich 4 lat.
„Bogu na chwałę, ludziom na ratunek”.

 

Film podsumowujący działalność jednostek OSP Gminy Rudnik w latach 2019-2023  – 

Komunikat dla mieszkańców w sprawie wysokości stawki za zagospodarowanie odpadów komunalnych oraz zmiany zasad oddawania bioodpadów

Informujemy że stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w roku 2024 r. nie ulegnie zmianie.

Jednocześnie informujemy, że od 1 kwietnia 2024 r. zmianie ulegną zasady odbioru  odpadów biodegradowalnych (BIO), w związku z tym:

Właściciele nieruchomości zobowiązani są do dnia 29 lutego 2024 r. wyposażyć ją w 1 brązowy pojemnik (maksymalna pojemność pojemnika 240 litrów) spełniającym normę EN-840.

Bioodpady, które będzie trzeba wrzucać luzem do brązowego pojemnika (odpady wrzucone do pojemnika w workach nie będą odbierane)  . Zaliczają się do nich:

  • trawa,
  • liście,
  • rozdrobnione gałęzie,
  • resztki kwiatów ciętych i doniczkowych,
  • pozostałości roślinne,
  • obierki z owoców i warzyw,
  • przeterminowane owoce i warzywa,
  • skorupki jaj,
  • fusy po kawie i herbacie.

 Do pojemnika na bioodpady nie wolno wrzucać:

  • mięsa,
  • kości,
  • odchodów zwierząt,
  • ziemi,
  • kamieni,
  • popiołu,
  • gotowanych owoców i warzyw,
  • zużytego oleju jadalnego,
  • chusteczek i ręczników papierowych,
  • naczyń jednorazowych,
  • resztek „poobiadowych”,
  • folii (reklamówek, worków).

Wszelkiego rodzaju worki zaburzają proces kompostowania odpadów oraz zwiększają koszty ich segregacji.

Przejście na pojemniki bio pozwoliło nam utrzymać stawkę opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w niezmienionej kwocie 31,00 zł za osobę (29,50 zł dla osób kompostujących bioodpady).

Więcej informacji na temat aktualnych stawek i gospodarki odpadami komunalnymi – kliknij tutaj

Skip to content