Zmiany godzin obsługi interesantów Urzędu Gminy w Rudniku. Zmiana wchodzi w życie z dniem 1 marca 2021r.

Od 1 marca br. Urząd Gminy w Rudniku zmienia godziny obsługi interesantów. 

Godziny przyjęć stron
Urząd Gminy oraz Urząd Stanu Cywilnego

Obsługa interesantów odbywać się będzie w następujących godzinach:

poniedziałek, wtorek, czwartek: godz. 7:30 – 15:00

środa: godz. 9:00 – 17:00

piątek: godz. 7:30 – 13:30

 

Kasa w budynku Urzędu – pierwsze piętro, pokój 14 (przerwa – 11:30 – 11:45)

poniedziałek, wtorek, czwartek: godz. 7:30 – 14:45

środa: godz. 9:00 – 16:45

piątek: godz. 7:30 – 13:00

 

Wójt Gminy Rudnik przyjmuje strony:

•  poniedziałek w godzinach od 10.00 do 12.00

•  środa w godzinach od 15.30 do 16.30

 

Serdecznie zapraszamy!

Komunikat PKS-u dla podróżnych

Uwaga Podróżni!!!

PKS w Raciborzu Sp. z o.o. informuje iż od dnia 1 marca 2021r wprowadzone zostają zmiany w kurowaniu autobusów komunikacji powiatowej organizowanej przez Powiat Raciborski.

Zmiany dotyczą głównie korekty tras oraz godzin przejazdu niektórych kursów. Szczegółowy rozkład jazdy podany został w zakładce „Rozkład jazdy” oraz na przystankach autobusowych.

Link do rozkładu jazdy – tutaj

Więcej na łamach lokalnej prasy:

nowiny.pl

naszraciborz.pl

Nabór wniosków na wymianę źródła ciepła w ramach „Programu Ograniczenia Niskiej Emisji na terenie Gminy Rudnik” zakończony.

Urząd Gminy w Rudniku informuje, iż nabór wniosków na wymianę źródła ciepła w ramach „Programu Ograniczenia Niskiej Emisji na terenie Gminy Rudnik” został zakończony. W okresie trwania naboru  wpłynęły 63 wnioski. O wynikach naboru poinformujemy wnioskodawców osobiście.

Żelazne Gody Państwa Władysławy i Andrzeja Lach z Czerwięcic

       

 

W dniu 8 lutego 2021 r. Jubileusz 65-cio lecia zawarcia związku małżeńskiego obchodzili Państwo Władysława i Andrzej Lach z Czerwięcic. Oboje Jubilaci pochodzą z miejscowości Ujsoły. Tam też przed 65 laty zawarli ślub cywilny. W Gminie Rudnik  zamieszkali w roku 1964; początkowo w Leśniczówce w Rudniku, a następnie w 1988 r. przeprowadzili się do Czerwięcic. Pan Andrzej całe życie związany był z pracą w lasach państwowych. W nadleśnictwie pracował przez 40 lat aż do emerytury. Pani Władysława zajmowała się pracą na roli, domem i wychowaniem dzieci. Doczekali 5 synów, 1 córki; 8 wnuków oraz 2 prawnuków.

          Gratulacje Jubilatom złożyli Wójt Gminy Piotr Rybka oraz Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Sabina Zięć.

Państwu Władysławie i Andrzejowi Lach życzymy wszystkiego co najlepsze i najpiękniejsze. Niech nigdy nie brakuje im zdrowia, szczęścia i wszelkiej pomyślności.

Bal przebierańców w Przedszkolu w Grzegorzowicach

          Dnia 26 stycznia 2021 r. w Przedszkolu w Grzegorzowicach odbył się Bal Przebierańców. Na zabawę przybyły same znakomitości – księżniczki, strażacy, batmani, pszczółki, smerf, piraci, elf, jednorożce, kowboje, spiderman, kotek, myszka, piesek, flaming. Wszyscy przynieśli ze sobą dobre humory i fantastycznie się bawili – tańczyli, brali udział w konkursach – z krzesełkami, balonami i gazetami. Nawet najmłodsi uczestnicy „walczyli” w konkursach i zdobywali słodkie upominki. Impreza trwała całe przedpołudnie, więc należała się przerwa na poczęstunek – soczki, chrupki i pierniczki.

UROCZYSTE OTWARCIE NOWEGO PRZEDSZKOLA.

W niedzielne popołudnie, 24 stycznia odbyło się uroczyste otwarcie nowej siedziby naszego przedszkola. Ze względu na obowiązujące obostrzenia cała uroczystość została przeprowadzona z ich uwzględnieniem, z zachowaniem reżimu sanitarnego.

Pierwsza część oficjalna rozpoczęła się o godzinie 15.00 z udziałem zaproszonych gości, których powitała dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego-Pani Weronika Żymełka. Wśród zaproszonych byli min: senator RP – Pani Ewa Gawęda, dyrektor biura Pani Senator Ewy Gawędy- Pani Dominika Porwoł, dyrektor biura wiceministra i posła Michała Wosia-Pan Szymon Szrot, posłanka na Sejm RP Pani Gabriela Lenartowicz, starosta raciborski – Pan Grzegorz Swoboda, Wójt Gminy Rudnik–Pan Piotr Rybka, z-ca wójta–Pan  Tomasz Kruppa, Przewodniczący Rady Gminy–Pan Ireneusz Jaśkowski, ks.Proboszcz–Piotr Malawski, Inspektor ds. Oświaty, kultury i sportu–Pani Gabriela Seidel, przewodnicząca Rady Rodziców przy Samorządowym Przedszkolu w Rudniku-Pani Angelina Chruściel, Przewodnicząca ZNP- Pani Daniela Płoszczyca oraz dyrektorzy placówek oświatowych z terenu gminy Rudnik.

Zgromadzeni Goście złożyli gratulacje i życzenia dobrego funkcjonowania przedszkola oraz przekazali na ręce Naszych reprezentantów zabawki dla przedszkolaków.

Pani dyrektor w swoim przemówieniu podziękowała wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tak pięknego i nowoczesnego budynku przedszkola.

Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonali nasi wychowankowie: Milenka Chruściel, Jasio i Józio Żok,a następnie ks. Proboszcz rudnickiej parafii Piotr Malawski dokonał poświęcenia wszystkich pomieszczeń nowej placówki. Po oficjalnych uroczystościach wszyscy zgromadzeni goście zostali zaproszeni do zwiedzania naszej nowej placówki.

   Od godziny 15.30 do 18.00 pomieszczenia nowego przedszkola mogli oglądać  rodzice, dzieci oraz mieszkańcy gminy. Wszystkim bardzo podobało się w nowym przedszkolu,a dzieci nie mogąc się już doczekać przeniesienia, przymierzały się nawet do nowych stolików i krzesełek.

Dla wszystkich gości został przygotowany słodki poczęstunek, za który serdecznie dziękujemy zaangażowanym w jego przygotowanie Rodzicom.

O Krainie Górnej Odry

Kraina Górnej Odry to malowniczy obszar terenów rolniczych, lasów i wód w południowo-zachodniej części województwa śląskiego, na pograniczu z Republiką Czeską i województwem opolskim. Obejmuje ona powiaty: rybnicki, raciborski, wodzisławski oraz miasta na prawach powiatu: Rybnik, Żory i Jastrzębie Zdrój. W tym obszarze Odra i jej dopływy: Olza, Szotkówka, Psina, Ruda i Bierawka – niczym krwiobieg dłoni, położonej na mapie – wyznaczają jej terytorialny zasięg i łączą poszczególne części składowe.
Z punktu widzenia geograficznego to zlewnia Górnej Odry z Kotliną Kozielską, Płaskowyżem Rybnickim i Płaskowyżem Głubczyckim. Górna Odra hydrograficznie zaczyna się od źródeł na Fidluv Kopcu w Górach Oderskich w Republice Czeskiej i sięga do Kędzierzyna-Koźla (kolejne odcinki to Odra Środkowa i Dolna).
Z historycznego punktu widzenia to obszar dawnego księstwa raciborskiego i wyodrębnionych z niego w późniejszym okresie – Rybnickiego Państwa Stanowego i Wodzisławskiego Państwa Stanowego.

Dlaczego kraina?
Kraina jest pojęciem z zakresu zagospodarowania przestrzeni. To wewnętrzna jednostka strukturalna regionu (prowincji, województwa), stanowiąca obszar jednolity z punktu widzenia przyrodniczego, przyrodniczo-kulturowego czy kulturowego. W granicach administracyjnych obejmuje kilka powiatów. Kraina jest także określeniem intencjonalnym. Nie musi mieć wyraźnie nakreślonych linii granicznych, choć w przypadku Krainy Górnej Odry są nimi granice Subregionu Zachodniego.
Słowo „kraina” kojarzy się w języku polskim z czymś pozytywnym: „kraina mlekiem i miodem płynąca”, „kraina szczęśliwości”, „kraina dzieciństwa” czy nawet „kraina baśni”. Ma w sobie też jakiś pierwiastek tajemniczości, co z turystycznego punktu widzenia jest zachętą do jej poznania, odwiedzenia.

Przyroda
Prawie jedną trzecią powierzchni Krainy Górnej Odry stanowią lasy, stąd – nie bez racji – nazywa się ją „płucami Śląska”. Sporą część terenu obejmuje Park Krajobrazowy „Cysterskie Kompozycje Krajobrazowe Rud Wielkich” i przylegająca do niego otulina, zaś poza nim znajdują się tutaj też rezerwaty przyrody i obszar ochrony siedliskowej Natura 2000 – Graniczne Meandry Odry. Miłośnicy ptaków znajdą tu prawdziwy raj w postaci rezerwatu „Łężczok” i zespołu przyrodniczo-krajobrazowego „Wielikąt”. Na tych obszarach występuje prawie 60% wszystkich gatunków ptaków występujących w Polsce. Niezwykle atrakcyjnym miejscem jest też Arboretum Bramy Morawskiej w Raciborzu (ścieżka edukacyjna, mini ZOO) z jego najnowszą atrakcją „Zaczarowanym Ogrodem”, na który możemy spojrzeć także z góry, bowiem tuż nad nim stoi jedna z pięciu wież Szlaku Wież i platform widokowych „Silesianka”. Z podobnych wież w Pogrzebieniu i Grabówce możemy popatrzeć na malownicze tereny Doliny Górnej Odry i leżące w niej rozległe obszary stawów.
Dodajmy w tym miejscu, że przyroda Krainy Górnej Odry to nie tylko obszary naturalne, ale także ukształtowane przez człowieka założenia parkowe, jak rozległy park w sąsiedztwie dawnego klasztoru w Rudach czy malowniczy Park Zdrojowy w Jastrzębiu-Zdroju.

Dziedzictwo
W Krainie Górnej Odry jak w soczewce skupia się cała niemal historia Górnego Śląska i jego dziedzictwo kulturowe. To średniowieczny Racibórz, będący niegdyś znaczącym miastem władzy książęcej; to dziedzictwo cystersów z opactwa w Rudach; to tradycje starych, zanikających już rzemiosł. To liczne pałace (m.in. Wodzisław Śląski, Wojnowice, Krzyżanowice, Krowiarki, Chałupki czy zrujnowany Tworków) i wreszcie to także cząstka industrialnego dziedzictwa Górnego Śląska. Nie brakuje tu więc dawnej kopalni „Ignacy” w Rybniku i ekspozycji czynnych maszyn i urządzeń górniczych w Wodzisławiu Śląskim, koloni i osiedli robotniczych z charakterystycznymi śląskimi „familokami” czy wreszcie skansenu – popularnej niegdyś na Śląsku – kolei wąskotorowej w Rudach.
Kraina Górnej Odry to także bogate dziedzictwo sakralne. To m.in. sanktuaria w Rudach, Pszowie i Turzy Śląskiej. To Pogrzebień, związany z działalnością i śmiercią Laury Meozzi, której proces beatyfikacyjny jest w toku. To także drewniane budownictwo sakralne Szlaku Architektury Drewnianej województwa śląskiego, m.in. kościoły w Rybniku – Wielopolu, Rybniku – Ligockiej Kuźni, Łaziskach, Jankowicach, Gołkowicach czy Pietrowicach Wielkich, nie wspominając już o drewnianych kaplicach (np. w Bukowie czy Lubomi).
W Krainie Górnej Odry żywy jest silnie zakorzeniony dialekt śląski – „godka”, z którym niejednokrotnie zetkniemy się na co dzień. Tu także leżą bliskie sercu wielu Ślązaków Łubowice – miejsce urodzenia wybitnego poety schyłku niemieckiego romantyzmu, Josepha von Eichendorffa.

Wydarzenia
W Krainie Górnej Odry nie brakuje atrakcji kulturalnych i imprez cyklicznych. Część z nich posiada wielowiekowe tradycje, jak konne kawalkady wielkanocne w Pietrowicach Wielkich, Sudole, Bieńkowicach, jak układanie – na ziemi raciborskiej – na Boże Ciało kolorowych dywanów na ulicach z farbowanych trocin, doroczna Procesja Ogniowa w Żorach czy msza na wodzie na Zalewie Rybnickim w ostatnią niedzielę czerwca. Część wydarzeń ma zaledwie kilka lub kilkanaście lat, ale już na trwałe wpisała się w kalendarz regionu: Festiwal Filmów Niezależnych ReFeNe w Rybniku, RYJEK – czyli Rybnicka Jesień Kabaretowa, liczne festiwale muzyczne (Ogólnopolski Festiwal Piosenki Artystycznej, Pokłady Rocka, Silesian Jazz Meeting) i imprezy sportowe: biegi, rajdy kolarskie, regaty żeglarskie, spływy kajakowe i unikalny spływ „byle czym” – od Raciborza do Kędzierzyna – czyli „Pływadła”.

Aktywnie
Kraina Górnej Odry to idealne miejsce na rekreację i aktywny wypoczynek, zwłaszcza dla rodzin z dziećmi. Kraina Górnej Odry – już z nazwy – oferuje atrakcje związane z wodą (żeglarstwo, kajakarstwo, wędkowanie i ogólnie pojętą rekreację). Oprócz wspomnianej Odry z dopływami, w wodnej „promocji” tego regionu udział biorą wody stojące: sztuczny Zbiornik Rybnicki, wspomniane już zespoły stawowe „Łężczok” i „Wielikąt”, tzw. „Pojezierze Palowickie” w okolicy Żor oraz ośrodki rekreacyjne „Balaton” w Wodzisławiu Śląskim i „Olza” w Olzie. Ale KGO to także idealny teren na krótsze i dłuższe wycieczki rowerowe po świetnie utrzymanych szlakach, jak trans graniczne: Żelazny Szlak Rowerowy i trasa R4, trasy wzdłuż Meandrów Odry, w Lasach Rudzkich i na Pojezierzu Palowickim. Wreszcie to znakomity cel wyjazdów z milusińskimi do parków tematycznych: Trzy Wzgórza w Wodzisławiu Śląskim, Słoneczna Wyspa w Marklowicach, RAFA w Rydułtowach, Parku tematycznego nad Nacyną, Amerykańskiego Parku Rozrywki TWINPIGS w Żorach.

Więcej na temat marki turystycznej “Krainy Górnej Odry” znajdziesz klikając poniższy link:

https://krainagornejodry.travel/staticcontent/40915

https://www.youtube.com/results?search_query=kraina+g%C3%B3rnej+odry

Trwa nabór na rachmistrza spisowego w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021

Dnia 25 stycznia 2021 r., na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz.U. poz.1775, z późn.zm.) – zwany dalej NSP 2021.

Pan Piotr Rybka – Gminny Komisarz Spisowy w Rudniku ogłasza otwarty
i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych
wykonujących czynności w ramach prac spisowych związanych z przeprowadzeniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. spisu powszechnego NSP 2021.

NSP 2021 jest przeprowadzany w terminie od dnia 1 kwietnia do dnia 30 czerwca 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.

Termin składania ofert: od 1 lutego 2021 r. do 16 lutego 2021 r.

Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:

  • mieć ukończone 18 lat,
  • cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
  • posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
  • posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
  • nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Informacje ogólne:

  1. Dane kandydatów na rachmistrzów spisowych są rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika Urzędu Gminy w Rudniku. Kandydat na rachmistrza spisowego, którego dane zostaną zarejestrowane w systemie SER, otrzyma login do aplikacji e – learning. Na wskazany
    w ofercie adres e-mail zostanie wysłane hasło umożliwiające dostęp do systemu e-learning.
  2. Na podany w ofercie adres e-mail będą przekazywane informacje o terminie i formie szkolenia, którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza spisowego.
  3. Kandydat na rachmistrza zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu przeprowadzanym w trybie zdalnym. Szkolenia dla rachmistrzów spisowych obejmować będą część teoretyczną oraz część praktyczną. Egzamin kandydata na rachmistrza spisowego, przeprowadzany po szkoleniu, będzie realizowany za pomocą aplikacji e-learni Kandydat podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługuje się własnym urządzeniem z dostępem do Internetu (rekomendujemy laptop, komputer, tablet). Kandydat, który nie weźmie udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie.
  4. Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie przez kandydatów z danej gminy (jako pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas, w jakim został napisany test w przypadku takiej samej liczby uzyskanych punktów (jako drugie kryterium). Na liście będą zamieszczone przy każdym z kandydatów wyniki obu tych kryteriów.
  5. Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani na rachmistrzów spisowych
    (w liczbie adekwatnej do potrzeb), a następnie podpiszą umowę zlecenia z dyrektorem urzędu statystycznego – jako zastępcą wojewódzkiego komisarza spisowego. Pozostali kandydaci, których liczba przekracza zapotrzebowanie w danej gminie, stanowić będą zasób rezerwowy.
  6. Kandydat ma prawo wglądu do swojego testu i uzyskanego wyniku – niezwłocznie po ogłoszeniu wyników egzaminu testowego oraz żądania sprawdzenia WBS poprawności tego wyniku.
  7. Kandydat, po powołaniu na rachmistrza spisowego, zobowiązany jest do przesłania za pośrednictwem aplikacji e-learning danych niezbędnych do zawarcia umowy zlecenia oraz zdjęcia do identyfikatora, które powinno spełniać określone wymagania:
    1. jednolite tło, oświetlone, pozbawione cieni i elementów ozdobnych oraz innych osób,
    2. format pliku – JPG,
    3. rozmiar rzeczywisty zdjęcia – 23x30mm, co odpowiada:
      • przy rozdzielczości 300 dpi, rozmiarowi 272×354 pixeli,
      • przy rozdzielczości 600 dpi, rozmiarowi 543×709 pixeli.

Rachmistrz spisowy, wyłoniony w trybie otwartego naboru na zasadach określonych w ustawie o NSP 2021, wykonuje czynności w ramach prac spisowych na podstawie umowy zlecenia zawartej z dyrektorem urzędu statystycznego,
z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia spisu. Urządzenie zostanie przekazane rachmistrzowi na podstawie protokołu przekazania, stanowiącego załącznik
do umowy zlecenia.

Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:

  1. przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19 z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego z zainstalowaną aplikacją formularzową;
  2. zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej.
  3. przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie (np. w przypadku rezygnacji, zachorowań itp.) lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.

Oferta kandydata na rachmistrza spisowego musi zawierać (druk do pobrania):: Oferta kandydata na rachmistrza spisowego (14.69 KB)):

  1. Zgłoszenie zawierające:
  2. imię (imiona) i nazwisko,
  3. data urodzenia,
  4. adres zamieszkania,
  5. numer telefonu,
  6. adres e-mail.
  7. Oświadczenie zawierające informację o:
    • posiadaniu obywatelstwa polskiego;
    • korzystaniu z pełni praw obywatelskich;
    • nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe;
    • posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia;
    • znajomości języka polskiego w mowie i piśmie;
    • zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru na stanowisko rachmistrza spisowego.
    • o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Składanie ofert:

  1. Kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie urzędu gminy lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej na skrzynkę e-mailową urzędu: urzad@gmina-rudnik.pl, platformy ePUAP albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich).
    O dacie wpływu dokumentów decyduje:
  • w przypadku osobistego złożenia dokumentów do urzędu lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data dostarczenia do urzędu,
  • w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną
    w ogłoszeniu – data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail),
  • w przypadku wysłania dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym),
  • w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego

2. Oferty kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

3. Więcej informacji na temat spisu można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz w Gminnym Biurze Spisowym w Rudniku – nr tel. 32/ 457 84 98 wew. 109 lub 113 e-mail: sekretarz@gmina-rudnik.pl miroslawa.grabiec@gmina-rudnik.pl

 

Gminny Komisarz Spisowy
Wójt Gminy Rudnik



 Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w celu realizacji naboru kandydatów na rachmistrzów spisowych

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.) „RODO”, administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących Pani/Panu prawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.

  I.    Administrator

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Komisarz Spisowy w Rudniku – Wójt Gminy Rudnik.

 II.    Inspektor ochrony danych

Z inspektorem ochrony danych (IOD) może się Pani/Pan kontaktować:

– pocztą tradycyjną na adres: Urząd Gminy w Rudniku, ul. Kozielska 1, 47-411 Rudnik,

– pocztą elektroniczną na adres e-mail: iod@drmendyk.pl

Do IOD należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych przez administratora, w tym realizacji Pani/Pana praw wynikających z RODO.

III.    Cele oraz podstawa prawna przetwarzania Pani/Pana danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:

– art. 6. ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z art. 24  ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. 2019 r. poz. 1775, z późn. zm.), dalej „ustawa o NSP 2021”.

Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

IV.    Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty określone w rozdziale 6 ustawy o NSP 2021, podmioty współpracujące z administratorem, dostawcy usług technicznych i organizacyjnych umożliwiających przeprowadzenie naboru oraz przechowywanie dokumentacji dotyczącej naboru, osoby działające na polecenie administratora, osoby
i podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

V.    Okres przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5-ciu lat od zakończenia procesu naboru na rachmistrza spisowego.

VI.    Prawa osoby, której dane dotyczą

Przysługuje Pani/Panu prawo do:

– dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,

– sprostowania (poprawiania) danych osobowych,

– ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

– przenoszenia danych,

– sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,

– cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w przypadku, w którym przetwarzanie Państwa danych odbywa się na podstawie zgody,

– wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

VII.    Dobrowolność/ Obowiązek podania danych osobowych

Podanie danych zawartych w dokumentach rekrutacyjnych nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się kandydata o przyjęcie na rachmistrza spisowego i udzielenie mu dostępu do aplikacji szkoleniowej e-learning.

VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Pani/Pana dane osobowe nie będą profilowane ani też nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.

 

TRWA NABÓR WNIOSKÓW O UDZIELENIE DOTACJI DO WYMIANY ŹRÓDŁA CIEPŁA W TERMINIE OD 11.01.2021 R. DO 22.02.2021 R.

Wójt Gminy Rudnik ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Rudnik na dofinansowanie do wymiany źródeł ciepła w celu ograniczenia niskiej emisji zgodnie z przyjętą Uchwałą nr XII/101/2019 Rady Gminy Rudnik z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu udzielenia dotacji na realizację przedsięwzięć służących ochronie powietrza na terenie Gminy Rudnik w ramach „Programu Ograniczenia Niskiej Emisji na terenie Gminy Rudnik”, z późniejszymi zmianami (aktualizacje Uchwał do pobrania pod niniejszym ogłoszeniem).
Realizacja zadania objętego dofinansowaniem dotyczy wyłącznie nieruchomości, które położone są w granicach administracyjnych Gminy Rudnik.

Wnioskodawcami mogą być: właściciele, współwłaściciele lub osoby posiadające inny tytuł prawny do budynku/lokalu mieszkalnego położonego na terenie Gminy Rudnik. W przypadku współwłasności lub lokali mieszkalnych w budynkach mieszkalnych wymagana jest również zgoda odpowiednio wszystkich współwłaścicieli lub administratora budynku mieszkalnego na realizację zadania (Załącznik nr 3 do Regulaminu).

Dotacja udzielana jest na wymianę starych kotłów grzewczych na nowe ekologiczne źródło ciepła takie jak:

  • kocioł na paliwo stałe, spełniające określone wymagania jakościowe zgodne z normą PN-EN 303-5:2012 (5 klasy),
  • kocioł na biomasę (np. pellet), spełniające określone wymagania jakościowe zgodne z normą PN-EN 303-5:2012 (5 klasy),
  • kocioł gazowy kondensacyjny lub pulsacyjny,
  • kocioł olejowy kondensacyjny,
  • kocioł elektryczny indukcyjny,
  • pompa ciepła.

Dotacja udzielona zostanie w wysokości do 60 % kosztów kwalifikowanych realizowanego zadania, lecz nie więcej niż 3.000,00 zł na jeden budynek/lokal mieszkalny.

Wnioski można składać w Urzędzie Gminy Rudnik, ul. Kozielska 1, 47-411 Rudnik w godzinach pracy urzędu, umieścić w skrzynce podawczej przed wejściem do Urzędu, w formie elektronicznej przez e- PUAP, lub przesłać pocztą w terminie od 11.01.2021 r. do 22.02.2021 r.

Pliki do pobrania:

  1. Wniosek

  2. Oświadczenie – załącznik nr 2 do Regulaminy

  3. Zgoda właściciela/współwłaściciela na realizację zadania – załącznik nr 3 do Regulaminu

  4. Zawiadomienie o zakończeniu zadania

  5. Protokół odbioru końcowego

Do wniosku należy dołączyć:

1) Oświadczenie – Załącznik nr 2 do Regulaminu;

2) Wstępną opinię kominiarską (w przypadku urządzeń grzewczych, gdzie emitorem spalin jest komin);

3) Dokumentację fotograficzną: co najmniej 1 zdjęcie (w formie papierowej) likwidowanego źródła ciepła;

4) Zgoda na realizację zadania (o ile jest wymagana) – Załącznik nr 3 do Regulaminu.

Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem udzielenia dotacji (Regulamin stanowi załącznik do Uchwały oraz zmiany do regulaminy) dostępnym na stronie internetowej urzędu www.gmina-rudnik.pl w zakładce: „dofinansowanie do wymiany źródła ciepła” lub można pobrać poniżej:

Uwaga!

  • Wnioski złożone przed bądź po wyznaczonym terminie – zostaną odrzucone.
  • Wymiana starego pieca może odbyć się dopiero po zawarciu umowy z Gminą Rudnik.

 

Wójt Gminy Rudnik                         

/-/ Piotr Rybka                              

Rusza nabór wniosków o świadczenie 500+

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudniku informuje, że od 1 lutego 2021 roku rozpoczyna się przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego 500+ na nowy okres oświadczeniowy.
Na okres od 01 czerwca 2021r. do 31.05.2022r.

– od 01 luty 2021r. roku wnioski przyjmowane będą tylko drogą elektroniczną.

– od 01 kwietnia 2021r. wnioski będą przyjmowane zarówno w wersji elektronicznej, jak i tradycyjnej papierowej.

Złożenie kompletnego i prawidłowo wypełnionego wniosku do 30 kwietnia 2021r. daje gwarancję ciągłości otrzymywania świadczenia 500+, co oznacza, że przyznanie świadczenia wychowawczego
oraz jego wypłata nastąpi do 30 czerwca tego roku.

W związku z panującym stanem zagrożenia epidemiologicznego SARS-CoV-2 zachęcamy do składania wniosków w formie elektronicznej poprzez:

więcej informacji do pobrania:

https://gmina-rudnik.pl/wp-content/uploads/2021/02/Informator-Rodzina-500-26-01-2021.pdf

https://www.gov.pl/web/rodzina/rodzina-500-plus

 

III edycja Fial Gminy Rudnik

Nagrody zostaną przyznane w siedmiu kategoriach. Zgłoszenia kandydatów składa się w sekretariacie urzędu Gminy Rudnik do 26 lutego. W marcu zostanie konkurs rozstrzygnięty, a wręczenie statuetek nastąpi jak tylko będzie to możliwe w dobie pandemii. Zwycięzcy otrzymają specjalną statuetkę oraz dyplom. Laureaci będą mieli również prawo używania we wszelkich materiałach firmowych i reklamowych otrzymanego tytułu oraz logo gminy przez najbliższy rok.

            Fiale przyznawane są w siedmiu kategoriach. Pierwszą kategorią, w której zostaną przyznane nagrody, jest „Fiala Przedsiębiorczości”. Uhonorowane zostaną najlepsze przedsiębiorstwa w swoich branżach. Kategoria ma na celu doceniać oraz wyróżniać te podmioty, które mogą być inspiracją dla innych. Kategoria została podzielona na cztery podkategorie: innowator roku, biznes, biznes rodzinny oraz aktywny NGO.

            Drugą kategorią jest „Żelazny kłos Gminy Rudnik”. To nagroda, która ma na celu wyróżnienie rolników najlepiej gospodarujących. Ma również podkreślić rangę, jaką rolnictwo odgrywa w gospodarce gminy. W tym przypadku są dwie podkategorie: produkcja roślinna i zwierzęca oraz działy specjalne produkcji rolnej i przetwórstwa. Nagroda zostanie jednak przyznana w jednej z nich.

            „Dębowy laur Gminy Rudnik” – to trzecia kategoria. Nagroda dedykowana jest podmiotom oraz osobom, których zaangażowanie i wkład pracy w prowadzoną działalność przyczyniły się do rozwoju przedsiębiorczości w gminie Rudnik. To również nagroda jubileuszowa przyznawana tym, którzy od ponad 20 lat dzięki odpowiednim doświadczeniom kreują postawy przedsiębiorcze oraz prowadzą aktywną działalność społeczną.

            Przyznany zostanie także tytuł „Ambasadora Przedsiębiorczości”. Trafi do osoby, która promuje gminę na zewnątrz podczas targów, wystaw, spotkań w kraju i za granicą; potwierdza rzetelność i profesjonalizm działań; pomaga w pozyskiwaniu nowych kontrahentów, inwestorów; świadczy o innowacyjności w zarządzaniu oraz potwierdza wysoką jakość oferowanych towarów i usług.

 

Informacje w sprawie szczepień przeciw COVID-19 na terenie Gminy Rudnik

Szanowni Mieszkańcy!

Od 15 stycznia 2021 r. przyjmowane są zgłoszenia do szczepień przeciw COVID-19 dla osób 80+, które rozpoczną się od 25 stycznia 2021 r.

Przyjmowane są również zapisy na szczepienia dla osób w wieku poniżej 80 lat.

Szczepienia poszczególnych grup społecznych odbywają się wg wytycznych Ministerstwa Zdrowia (popatrz poniżej)

Obecnie będzie wykonywane 30 szczepień tygodniowo, zgodnie z przydzieloną przez Ministerstwo Zdrowia ilością szczepionek.

Wyznaczonym Punktem Szczepień na terenie Gminy Rudnik jest Ośrodek Zdrowia w Rudniku przy ul. Kozielskiej 2a.

Szczepienia będą wykonywane w Ośrodku Zdrowia w Rudniku w godzinach:

  • poniedziałek 15:00  – 18.00   / 12 szczepień /
  • środa 8:00 – 9.30  / 6 szczepień /
  • czwartek 9.00 – 12.00 / 12 szczepień /

Możliwość zapisywania się na szczepienia:

  1. Telefonicznie do Ośrodka Zdrowia w Rudniku:
    • tel. stacj. 32 410 64 70
    • tel. kom. 609 522 102
    • tel. kom. 609 552 902
  2. Przez Internetowe Konto Pacjenta (wymagane posiadanie profilu zaufanego)
  3. Przez Infolinię Narodowego Programu Szczepień –    989

Zgodnie z poleceniem Wojewody Śląskiego z dnia 12.01. w  uruchomiona zostanie infolinia pod którą będzie można zasięgnąć informacji na temat transportu osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktów szczepień przeciwko wirusowi SARS-COV_2.

Infolinia czynna będzie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 – 15.00.

  • Nr telefonu 32 4106425

W sprawach stricte merytorycznych dotyczących zaszczepienia się ze względu na różne wątpliwości dot. zdrowia należy kontaktować się z Ośrodkiem Zdrowia w Rudniku.

Więcej informacji na ten temat znajdą państwo na oficjalnych stronach rządowych.

Od dnia 15 stycznia 2021 roku ruszają zapisy na szczepienia populacyjne w poszczególnych etapach zgodnie z zaleceniami Ministerstwa Zdrowia.


Etap I – osoby starsze, nauczyciele, służby mundurowe
a)osoby powyżej 80. i 70. roku życia – rejestracja na szczepienia
15 stycznia ruszy rejestracja na szczepienia dla seniorów, którzy skończyli 80 lat. Potrwa do 21 stycznia 2021 r.
Natomiast osoby, które skończyły 70 lat będą mogły rejestrować się na szczepienia od 22 stycznia.  
25 stycznia 2021 r. rozpoczną się szczepienia zarejestrowanych seniorów.
b) szczepienia pensjonariuszy Domów Pomocy Społecznej
18 stycznia rozpoczną się szczepienia pensjonariuszy Domów Pomocy Społecznej. Mieszkańcy DPS będą zaszczepieni w miejscach, w których przebywają za pomocą mobilnych punktów. W tym celu prosi się o kontakt z koordynatorami ds. szczepień (numery telefonów poniżej) celem ustalenia terminu i sposobu przeprowadzenia szczepień.
c)służby mundurowe – Żołnierze Wojska Polskiego, Wojsk Obrony Terytorialnej, funkcjonariusze Policji, Straży Granicznej, Straży Gminnej i Miejskiej, Straży Pożarnej, pracownicy TOPR i GOPR, którzy biorą udział w działaniach przeciwpandemicznych oraz odpowiadają za bezpieczeństwo narodowe,
d) nauczycieli.
Ta grupa będzie szczepiona począwszy od osób najstarszych. Pierwszeństwo będzie dotyczyło tych, którzy są czynni zawodowo, są w trakcie diagnostyki i leczenia wymagającego wielokrotnego lub ciągłego kontaktu z placówkami ochrony zdrowia. Pierwszeństwo będą miały też osoby po 60 r.ż z chorobami współistniejącymi, które mogą zwiększać ryzyko ciężkiego przebiegu Covid -19.


Etap II – osoby poniżej 60 r.ż. z chorobami przewlekłymi
Do drugiego etapu szczepień kwalifikują się osoby w wieku poniżej 60 lat, które zmagają się z chorobami przewlekłymi zwiększającymi ryzyko ciężkiego przebiegu COVID-19 lub które znajdują się w trakcie diagnostyki i leczenia wymagającego częstych lub ciągłych kontaktów z placówkami ochrony zdrowia.
W drugim etapie zaszczepione zostaną także osoby, które “bezpośrednio zapewniają funkcjonowanie podstawowej działalności państwa i narażone są na zakażenie ze względu na częste kontakty społeczne”.
Są to m.in. pracownicy sektora infrastruktury krytycznej, dostaw wody, gazu, prądu, usług teleinformatycznych, poczty, bezpieczeństwa żywności i leków, transportu publicznego. Należą do nich również urzędnicy odpowiedzialni za zwalczanie pandemii, pracownicy wymiaru sprawiedliwości, funkcjonariusze służb celno-skarbowych.
O szczegółach dotyczących rejestracji będziemy informowali wg kolejnych wytycznych Ministerstwa Zdrowia.

Etap III – powszechne szczepienia pozostałej populacji dorosłej
Ostatni etap narodowego programu szczepień obejmuje:
1.    przedsiębiorców i pracowników sektorów zamkniętych na mocy rozporządzeń ws. ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii oraz
2.    powszechne szczepienia pozostałej części populacji dorosłej.
Ten etap przeznaczony będzie dla każdej osoby powyżej 18 r.ż, która nie kwalifikuje się do żadnego z powyższych etapów.
Jak informuje Ministerstwo Zdrowia, zgodnie z powyższymi etapami szczepieni będą w Polsce również obcokrajowcy posiadający prawo do stałego lub czasowego pobytu ze względu na wykonywaną w naszym kraju pracę.

Projekt „Model rehabilitacja kompleksowa” Śląskiego Oddziału Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

Głównym celem rehabilitacji kompleksowej jest aktywizacja zawodowa i powrót do pracy,  będzie realizowana w Ośrodku Rehabilitacji Kompleksowej (ORK) równolegle w trzech modułach:

Moduł I – zawodowy: mający na celu ułatwienie osobie z niepełnosprawnościami uzyskanie nowego zawodu i utrzymania odpowiedniego zatrudnienia;

Moduł II psychospołeczny:  mający na celu przywrócenie motywacji uczestnika projektu do powrotu do pracy i przygotowanie go do uczestnictwa w życiu społecznym;

Moduł III medyczny: mający na celu przywrócenie utraconych funkcji lub ich odtworzenie w jak największym, możliwym do osiągnięcia, stopniu.

Zakres i formy prowadzonych działań  rehabilitacji kompleksowej będzie ustalany indywidualnie dla każdego uczestnika programu, przy jego czynnym udziale i dostosowany do jego indywidualnych potrzeb i możliwości. W procesie aktywizacji zawodowej szczególny akcent zostanie położony na stawianie realnych celów dotyczących podjęcia albo powrotu  aktywności zawodowej.

Rehabilitacja kompleksowa to oferta skierowana dla osób, które z powodu choroby lub wypadku straciły możliwość wykonywania dotychczasowego zawodu, ale chciałyby podjąć inną pracę, adekwatną do ich zainteresowań i stanu zdrowia. To również szansa dla tych, którzy ze względów zdrowotnych nigdy nie pracowali, lecz chcieliby zmienić tę sytuację – zdobyć zawód
i podjąć satysfakcjonującą pracę odpowiednią do ich możliwości zdrowotnych.
W powrocie do aktywności zawodowej pomagają Ośrodki Rehabilitacji Kompleksowej, oferując niezbędną rehabilitację i szeroką ofertę kursów zawodowych dostosowanych do potrzeb osób
z ograniczeniami zdrowotnymi. Pobyt, rehabilitacja i szkolenia w takim Ośrodku są bezpłatne.

  • Średni czas pobytu w ośrodku – 9 miesięcy, z możliwością przedłużenia do 12 miesięcy; minimalny czas pobytu – 3-4 miesiące;
  • Formuła rehabilitacji – tryb stacjonarny (do 30 osób w każdym cyklu rehabilitacji)i niestacjonarny (20 osób);
  • Liczba godzin wsparcia w ciągu dnia – 6-7 godzin/uczestnika

Dla mieszkańców woj. śląskiego Ośrodek Rehabilitacji Kompleksowej znajduje się Sanatorium Uzdrowiskowym Róża w Ustroniu.

Ośrodki Rehabilitacji Kompleksowej prowadzone są w ramach Projektu: „Wypracowanie
i pilotażowe wdrożenie modelu kompleksowej rehabilitacji umożliwiającej podjęcie lub powrót do pracy”  realizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych we współpracy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz Centralnym Instytutem Ochrony Pracy – Państwowym Instytutem Badawczym. Projekt finansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i przez Budżet Państw

Grupy docelowe

  • Osoby, w przypadku których zdiagnozowano schorzenie lub które doznały urazu uniemożliwiającego powrót do pracy, bezpośrednio po zakończeniu leczenia/rehabilitacji szpitalnej;
  • Osoby, w przypadku których zdiagnozowano schorzenie lub które doznały urazu uniemożliwiającego powrót do pracy, u których leczenie/rehabilitacja szpitalna zostały zakończone i wróciły one do swojego środowiska zamieszkania;
  • Osoby z niesprawnością wrodzoną lub nabytą w okresie rozwojowym, które nigdy nie funkcjonowały na rynku pracy i przebywają w swoim środowisku zamieszkania, u których rodzaj niepełnosprawności rokuje możliwości aktywizacji zawodowej oraz osoby funkcjonujące w placówkach opiekuńczych, u których rodzaj niepełnosprawności rokuje powrót do aktywności zawodowej.

Kryteria kwalifikacji do rehabilitacji kompleksowej

  •  naruszenie sprawności organizmu w stopniu, który ogranicza zdolność do pracy
    w dotychczasowym zawodzie, ale jednocześnie pozwala na uczestniczenie w rehabilitacji,
  • pozytywne rokowanie w zakresie przywrócenia aktywności zawodowej i uzyskania poprawy aktywnego i twórczego funkcjonowania w rodzinie i społeczeństwie,
  • motywacja osoby niezdolnej do pracy do pełnego uczestnictwa w życiu zawodowym
    i społecznym,
  • aktywny udział samego zainteresowanego od samego początku tego procesu,
    co jest wyrazem samostanowienia potrzebnego do osiągnięcia pozytywnego celu rehabilitacji i upodmiotowienia osoby w procesie rehabilitacji.

Rehabilitacja kompleksowa rozpocznie się od dokładnej oceny specjalistów – lekarzy, rehabilitantów, psychologów i doradców zawodowych – stanu zdrowia Uczestnika, kondycji psychicznej oraz możliwości rozwoju zawodowego. Na tej podstawie zostanie przygotowany Indywidualny Program Rehabilitacji dostosowany do potrzeb i możliwości Uczestnika. Zostanie w nim określony ogólny cel rehabilitacji, dobrane do niego działania (zabiegi, szkolenia, spotkania ze specjalistami itp.) oraz harmonogram działań i sposób oceny ich efektów.

W przygotowaniu Indywidualnego Programu Rehabilitacji i jego realizacji będzie uczestniczyć zespół rehabilitacyjny w składzie: lekarz, fizjoterapeuta, psycholog, doradca zawodowy, pośrednik pracy, terapeuta zajęciowy, specjalista ds. zarządzania rehabilitacją.

Świadczenia towarzyszące

W trakcie pobytu w Ośrodku Rehabilitacji Kompleksowej Uczestnik ma zapewnione:

  • osoby przebywające w trybie stacjonarnym:

           – noclegi w pokojach 1 osobowych oraz pełne wyżywienie (trzy posiłki dziennie)
              z uwzględnienie zdrowotnych potrzeb żywieniowych,

           – zwrot kosztów dojazdu do ośrodka z miejsca zamieszkania oraz powrotu oraz zwrot
              kosztów dojazdu do miejsca zamieszkania i z powrotem w dni wolne od zajęć, zgodnie
              z Regulamin zwrotu kosztów dojazdu (bilet miesięczny).

  • osoby przebywające w trybie niestacjonarnym:

          –   wyżywienie (obiad i przerwy kawowe) z uwzględnienie zdrowotnych potrzeb
              żywieniowych,

          – zwrot kosztów dojazdu do ośrodka z miejsca zamieszkania oraz powrót (bilet miesięczny).

  • osoby przebywające w ośrodku z dziećmi:

         –   dzieci mają zapewnione wyżywienie, pełne w wypadku pobytu stacjonarnego lub obiad
              w wypadku pobytu niestacjonarnego,

         –    opiekę przedszkolną na koszt ORK dla dzieci w wieku do lat 7.

Osoby zainteresowane udziałem w projekcie – kontakt tel. 32 493-21-20 Oddział Śląski Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
w Katowicach  Plac Grunwaldzki 8-10/8.

Ulotka informacyjna do pobrania

http://rehabilitacjakompleksowa.pfron.org.pl/

Do 29 marca Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wydłużyła termin składania wniosków o wsparcie na przeciwdziałanie ASF i powodziom.

Na finansowane z PROW 2014-2020 inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej do wykorzystania zostało blisko 200 mln zł. Wnioski o to wsparcie można składać jeszcze przez ponad miesiąc – do 29 marca 2021 r. Przypomnijmy, że nabór skierowany jest do dwóch grup beneficjentów:

Pierwszą są rolnicy, którzy chcą zabezpieczyć swoje gospodarstwa przed afrykańskim pomorem świń (ASF). Mogą oni otrzymać zwrot do 80 proc. kosztów kwalifikowanych (maksymalnie 100 tys. złotych) inwestycji zapobiegających rozprzestrzenianiu się ASF.
W katalogu inwestycji znajdują się m. in. budowa (modernizacja) niecki dezynfekcyjnej, wyposażenie gospodarstwa w urządzenie do dezynfekcji, budowa ogrodzenia chlewni lub taka jej przebudowa, by trzoda była utrzymywana w odrębnych pomieszczeniach.

Drugą grupą są spółki wodne lub związki spółek wodnych, w których większość członków stanowią rolnicy posiadający grunty rolne. I tu można dostać zwrot do 80 proc. kosztów kwalifikowanych (maksymalnie 1 mln złotych). Pomoc udzielana jest na inwestycje w sprzęt zmechanizowany służący do utrzymania w dobrym stanie urządzeń melioracji wodnych wykorzystywanych do celów ochrony gospodarstw przed skutkami powodzi i podtopień. Pieniądze można więc wykorzystać na przykład na zakup koparek, ciągników, rębaków do drewna, kos spalinowych czy kosiarek samojezdnych.

Wnioski o przyznanie pomocy można składać osobiście lub przez upoważnioną osobę
w oddziałach regionalnych lub biurach powiatowych ARiMR, poprzez platformę ePUAP
lub przesłać rejestrowaną przesyłką pocztową nadaną w placówce Poczty Polskiej.

Więcej informacji na stronie: www.arimr.gov.pl i pod numerem bezpłatnej infolinii:
800 38 00 84.

Wymiar składki na ubezpieczenie zdrowotne od 1 kwietnia 2021 r.

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego informuje, że przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, włącznie z wypłatami z zysku, w czwartym kwartale 2020 r. wynosiło 5 656,51 zł.

W związku z powyższym od 1 kwietnia 2021 r. wymiar składki na ubezpieczenie zdrowotne za:

  • domowników w gospodarstwach rolnych stanowiących samoistne działy specjalne produkcji rolnej,
  • pomocników rolnika

stanowić będzie 170 zł miesięcznie (tj. 9% od kwoty podstawy wymiaru stanowiącej 33,4% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku).

Komunikat KRUS-Zasiłek opiekuńczy przedłużony

            Na mocy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 lutego 2021 r. dodatkowy zasiłek opiekuńczy został przedłużony do 28 lutego 2021 r.

            Informujemy, iż dodatkowe świadczenie opiekuńcze przysługuje ubezpieczonym rolnikom i domownikom, którzy w przypadku zamknięcia żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły lub innej placówki albo niemożności sprawowania opieki przez nianię lub dziennego opiekuna z powodu COVID-19, z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki.

            Podobnie jak do tej pory dodatkowy zasiłek opiekuńczy przysługuje rodzicom dzieci:

  • w wieku do ukończenia 8 lat,
  • w wieku do ukończenia 16 lat, jeżeli ma orzeczenie o niepełnosprawności,
  • w wieku do ukończenia 18 lat, jeżeli ma orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
  • w wieku do ukończenia 24 lat, jeżeli ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

            Przepisy przyznają także prawo do dodatkowego zasiłku opiekuńczego ubezpieczonym rodzicom lub opiekunom osób pełnoletnich niepełnosprawnych, zwolnionych od wykonywania pracy z powodu konieczności zapewnienia opieki nad taką osobą w przypadku zamknięcia z powodu COVID-19 placówki, do której uczęszcza dorosła osoba niepełnosprawna.

            Przypominamy, że:

  • dodatkowe świadczenie będą mogli pobierać rodzice, którzy pomimo otwarcia placówek podejmą decyzję o sprawowaniu opieki nad dzieckiem, nie dłużej niż do 28 lutego 2021 r.,
  • Kasa sukcesywnie przyznaje prawo do zasiłków opiekuńczych na podstawie złożonego wniosku, po uprzednim spełnieniu wymaganych kryteriów,
  • Ubezpieczony, który wykorzystał okres opieki w sposób niezgodny z celem tej opieki traci prawo do zasiłku opiekuńczego za cały okres,
  • Starając się o przyznanie ww. świadczenia, należy prawidłowo wypełnić wniosek, który można pobrać na stronie: https://www.krus.gov.pl/zadania-krus/swiadczenia/zasilek-opiekunczy/ oraz wysłać:
  • za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP,
  • w formie dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, czy też podpisem zaufanym,
  • za pośrednictwem poczty tradycyjnej, lub
  • osobiście, pamiętając o przestrzeganiu zasad obowiązujących na terenie placówki czy oddziału.

 

Zdalna XXVI sesja Rady Gminy Rudnik

Zwołuje się zdalną XXVI sesję Rady Gminy Rudnik na dzień 24 lutego 2021r. na godz. 15.00 z sali posiedzeń Urzędu Gminy w Rudniku z następującym porządkiem obrad:

  1. Otwarcie XXVI sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy.

  4. Sprawozdania z działalności Komisji:

  • Rewizyjnej;

  • Oświatowej;

  • Komunalnej.

  1. Informacja Wójta z działalności między sesjami.

  2. Przyjęcie uchwał w sprawie:

  1. regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Rudnik;

  2. przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Rudnik w 2021 roku”;

  3. zwolnienia samorządowego zakładu budżetowego – Zakład Wodociągów i Usług komunalnych z obowiązku wpłaty nadwyżki środków obrotowych do budżetu Gminy Rudnik;

  4. zamiaru przekształcenia Przedszkola z Oddziałami Integracyjnymi oraz Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi, wchodzących w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Brzeźnicy;

  5. dzierżawy nieruchomości gminnych;

  6. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rudnik;

  7. zmiany budżetu na rok 2021;

  1. Interpelacje i zapytania radnych, wolne wnioski i informacje.

  2. Zakończenie obrad.

Komisja Skarg Wniosków i petycji

Zawiadamiam, że w dniu 23 lutego 2021r. o godz. 15.00 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku odbędzie się posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Gminy Rudnik.

Porządek posiedzenia:

  1. Petycja w sprawie szczepienia przeciwko wirusowi SARS-CoV-2 – c.d.

  2. Sprawy bieżące.

 

Skip to content