LXI sesja Rady Gminy Rudnik

Zwołuje się LXI sesję Rady Gminy Rudnik na dzień 24 stycznia 2024r. na godz. 15.00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Rudniku z następującym porządkiem obrad:

  1. Otwarcie LXI sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji Rady Gminy.

  4. Sprawozdania z działalności Komisji stałych.

  5. Informacja Wójta z działalności między sesjami.

  6. Przyjęcie uchwał w sprawie:

  1. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w granicach administracyjnych Gminy Rudnik – Etap III;

  2. zmiany uchwały Nr LII/451/2023 Rady Gminy Rudnik z dnia 30 maja 2023r. w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności przesyłu na rzecz TAURON DYSTRYBUCJA S.A.;

  3. określenia kryteriów, liczby punktów za poszczególne kryteria oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli publicznych prowadzonych przez Gminę Rudnik;

  4. udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej Św. Anny w Gamowie na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

  5. udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej Narodzenia Najświętszej Marii Panny w Łubowicach na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

  6. udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej Trójcy Świętej w Modzurowie na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

  7. udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej pw. Świętego Jerzego w Sławikowie na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

  8. udzielenia dotacji Parafii Rzymskokatolickiej pw. Św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Rudniku na prace konserwatorskie, restauratorskie, roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków;

  9. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rudnik;

  10. zmiany w budżecie gminy na rok 2024.

  1. Interpelacje i zapytania radnych, wolne wnioski i informacje.

  2. Zakończenie obrad.

Komunikat GOPS w Rudniku w sprawie dodatku osłonowego

Zgodnie z ustawą z dnia 7 grudnia 2023 r. o zmianie ustaw w celu wsparcia odbiorców energii elektrycznej, paliw gazowych i ciepła w 2024 r. będzie można skorzystać z dodatku osłonowego. Świadczenie będzie przyznawane na pół roku, tj. na okres od 1 stycznia 2024r. do 30 czerwca 2024 r.

Wnioski o dodatek osłonowy można składać od 1 stycznia 2024 r. do 30 kwietnia 2024 r. Wnioski złożone po tym terminie zostaną pozostawione bez rozpoznania.

Dodatek osłonowy zostanie wypłacony jednorazowo w terminie do 30 czerwca 2024 r.

Przyznanie dodatku osłonowego będzie uzależnione od spełnienia określonego kryterium dochodowego:

  • w gospodarstwie jednoosobowym maksymalnie 2100 zł miesięcznie,
  • w gospodarstwie wieloosobowym maksymalnie 1500 zł miesięcznie na osobę.

Dodatek będzie przysługiwał również w przypadku przekroczenia kryterium dochodowego, wtedy kwota wypłaty zostanie pomniejszona o kwotę przekroczenia kryterium. Minimalna wysokość świadczenia to 20 zł.

Jeden dodatek osłonowy przysługuje w przypadku gospodarstw wieloosobowych. W przypadku gdy w gospodarstwie wieloosobowym wniosek o dodatek osłonowy złoży więcej niż jedna osoba, świadczenie otrzyma ta, która pierwsza złoży wniosek.

Przepisy ustawy przewidują, że wysokość dodatku osłonowego uzależniona jest od liczby osób oraz źródła ogrzewania w gospodarstwie domowym.

Dodatek osłonowy w 2024r. wyniesie:

  • gospodarstwo jednoosobowe – 228,80 lub 286 zł*
  • gospodarstwo 2-3 osobowe – 343,20 lub 429 zł*
  • gospodarstwo 4-5 osobowe – 486,20 lub 607,75 zł*
  • gospodarstwo 6 i więcej osobowe – 657,80 lub 822,25 zł*

*Wyższa kwota dotyczy gospodarstw stosujących źródła ogrzewania t.j.: kocioł na paliwo stałe, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa, piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi – wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków.

Wnioski można złożyć w formie elektronicznej za pomocą platformy ePUAP po zatwierdzeniu ich podpisem elektronicznym lub z wykorzystaniem profilu zaufanego.
Papierowe wnioski będą przyjmowane w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Rudniku.

 

Do pobrania:

Wzór wniosku – dodatek osłonowy (wersja edytowalna)

Wzór wniosku – dodatek osłonowy (wersja PDF)

Komisja komunalna

Zawiadamiam, że w dniu 17 stycznia 2023r. o godz. 15.00 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku odbędzie się posiedzenie Komisji związków i porozumień komunalnych, mienia komunalnego i działalności gospodarczej, rolnictwa i ochrony środowiska.

Tematy posiedzenia:

  1. Nasadzenia kompensacyjne drzew i krzewów na terenie Gminy.

  2. Sprawy bieżące.

Komisja oświatowa

Zawiadamiam, że w dniu 16 stycznia 2024r. o godz. 15.00 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku odbędzie się posiedzenie Komisji zdrowia, oświaty, kultury, opieki społecznej, prawa i porządku publicznego oraz ochrony przeciwpożarowej.

Tematy posiedzenia:

1. Plan imprez i zawodów sportowych na szczeblu gminnym i powiatowym

2. Sprawy bieżące.

Skip to content