Wójt Gminy Rudnik ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2025 roku

 

I. Zakres konkursu obejmuje zadania z obszarów:

A. wspierania opieki społecznej

Zadania obejmują pomoc i działalność na rzecz rodzin i osób w trudnej sytuacji życiowej, wyrównywania szans tych rodzin i osób, działalność na rzecz osób niepełnosprawnych oraz aktywizacja społeczną osób w wieku emerytalnym.

Na przedstawione do realizacji zadania publiczne przeznacza się środki publiczne w wysokości

3 000,00 zł. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań podobnego rodzaju z zakresu wspierania opieki społecznej w roku 2024 wynosiła 3 000,00 zł.

 

B. wspierania i upowszechniania kultury, tradycji narodowej oraz mniejszości narodowych

Zadania obejmują organizację imprez kulturalno – rekreacyjnych promujących tradycje lokalne, historię lokalną, a także Gminę Rudnik, działania promocyjne i popularyzatorskie dotyczące pałacu w Sławikowie i innych zabytków Gminy Rudnik.

Na przedstawione do realizacji zadania publiczne przeznacza się środki publiczne w wysokości

28 000,00 zł. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań podobnego rodzaju z podanego zakresu w roku 2024 wynosiła 28 000,00 zł.

 

C. wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.

Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych prowadzących systematyczne, całoroczne

szkolenia sportowe dzieci i młodzieży na terenie Gminy Rudnik. Obejmuje działania popularyzujące sport masowy i rekreację, promujące prozdrowotną aktywność sportową, tworzące różnorodną ofertę sportową.

Na przedstawione do realizacji zadania publiczne przeznacza się środki publiczne w wysokości 156

000,00 zł. Wysokość środków publicznych przekazanych w roku 2024 stowarzyszeniom i klubom

sportowym prowadzącym systematyczne oraz całoroczne szkolenia sportowe dzieci i młodzieży na

terenie Gminy Rudnik na realizację zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej stanowiła kwotę 145 000,00 zł.

II. Zasady przyznawania dotacji:

 

  1. Oferty mogą składać organizacje pozarządowe i inne podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie gminy Rudnik w zakresie powyżej wymienionych zadań, pod warunkiem, że ich cele statutowe są zgodne z dziedziną, z jakiej realizowane jest zadanie publiczne.
  2. Wkład własny finansowy bądź niefinansowy podmiotu ubiegającego się o wsparcie zadania nie jest wymagany.
  3. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
  4. Oferty są opiniowane przez komisję konkursową działającą na zasadach określonych w Uchwale Nr X/ /2025 Rady Gminy Rudnik z dnia 2 stycznia 2025 r. w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Rudnik z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025
  5. Ze zgłoszonych ofert na realizację powyższych zadań zostaną wybrane – przez Wójta Gminy Rudnik oferty najkorzystniejsze, w trybie otwartego konkursu ofert przeprowadzonego w oparciu o przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  6. Wybranym podmiotom, po podpisaniu umowy, której wzór stanowi Załącznik nr 3 do Zarządzenia Nr RZW.005.2025 Wójta Gminy Rudnik z dnia 3.01.2025r ., zostanie udzielona dotacja z budżetu gminy.
  7. W przypadku, gdy oferent dostał propozycję przyznania dotacji niższej niż określonej w ofercie zobowiązany jest do złożenia aktualizacji harmonogramu, kosztorysu oraz rezultatów w ciągu 7 dni od daty zawiadomienia. Niedokonanie aktualizacji kosztorysu, harmonogramu i rezultatów w określonym terminie jest jednoznaczne z rezygnacją z zawarcia umowy.
  8. Dopuszcza się aktualizację kosztorysu, harmonogramu i rezultatów w zakresie:

1) Zmiany terminu i harmonogramu realizacji zadania wynikających ze złożonej oferty;

2) Zmniejszenia łącznej kwoty zaproponowanej w kosztorysie oferty;

3) Zmniejszenia albo wykluczenia finansowania określonej pozycji kosztorysu w sposób

niezmieniający charakter i istotę zadania;

4) Zmiany rezultatów zadania w sposób niezmieniający charakteru i istoty zadania.

 

III. Terminy i warunki realizacji zadania

Konkurs obejmuje zadania, które będą realizowane od dnia wskazanego w umowie, jednak nie wcześniej niż 3 stycznia 2025 r. – do dnia określonego w umowie, jednak nie dłużej niż do 31 grudnia 2025 roku.

  1. Zadania powinny być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
  2. Dotowane z budżetu Gminy Rudnik mogą być tylko zadania realizowane na rzecz jej mieszkańców.
  3. Zadania winny być realizowane z uwzględnieniem minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U z 2024 r poz. 1411 z późn zm.)
  4. Za koszty kwalifikowane w ramach realizacji zadania publicznego uznaje się koszty:

1) ponoszone w związku z działaniami opisanymi w ofercie, niezbędnymi do realizacji zadania, bezpośrednio związanymi z realizacją zadania przebiegającą zgodnie z opisem tych działań;

2) uwzględnione w kosztorysie zadania i uwzględnione w ofercie;

3) spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi;

4) ponoszone z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów;

5) ponoszone w okresie, którego dotyczy umowa;

6) poparte stosownymi dokumentami i wykazane w dokumentacji finansowej Oferenta.

7) Zakup usług i dóbr integralnie związanych z realizacją zadania publicznego, w szczególności takich, jak:

 

  1. a) obsługa prelegentów, jurorów, sędziów zawodów sportowych oraz innych osób związanych z realizacją zadania;
  2. b) usługi transportowe sprzętu, osób i specjalistyczne wykonywane odrębnym taborem
  3. c) usługi noclegowe i gastronomiczne;
  4. d) usługi medyczne, pielęgniarskie, pielęgnacyjne, rehabilitacyjne związane z opieką nad uczestnikami – adresatami zadania publicznego;
  5. e) opłaty za media, czynsz;
  6. f) usługi pocztowe – wyłącznie zakup znaczków;
  7. g) usługi fotograficzne;
  8. h) koszty zakupu biletów wstępu do placówek prowadzących działalność kulturalną, edukacyjną, sportową wynikającą z opisu działań zadania;
  9. i) obozy organizowane przez organizacje pozarządowe dla dzieci i młodzieży;
  10. j) usługi poligraficzne, fotograficzne plastyczne, kserograficzne, wydawnicze, muzyczne, nagłośnienie sali, konferansjerka,
  11. k) usługi wynajmu i zakupu materiałów, przedmiotów, urządzeń wyposażenia i sprzętu;
  12. l) usługi wynajmu obiektów (z wyłączeniem obiektów własnych);
  13. m) usługa zapewnienia ochrony i porządku;
  14. n) ubezpieczenie sprzętu i zawodników;
  15. o) opłata wpisowego i licencji zawodniczych;
  16. p) zakup nagród rzeczowych, upominków, zestawów dla wszystkich uczestników (z załączeniem listy kwitującej odbiór lub protokół odbioru);
  17. q) zakup materiałów, strojów i sprzętu sportowego (z wyłączeniem strojów dla instruktorów i trenerów);
  18. r) zakup produktów żywnościowych;
  19. s) zakup leków i środków czystości;
  20. t) zakup materiałów i usług związanych z bezpośrednim przygotowanie obiektu do realizacji zadania publicznego.
  21. Zasada dokonywania przesunięć: dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów, do wysokości 200%. Dopuszcza się dokonywanie dowolnego zmniejszenia poszczególnych pozycji kosztów, wynikającego z ich przesunięcia.

 

 

IV. Termin i sposób składania ofert

  1. Ofertę należy złożyć na formularzu zawartym w Załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 2057), stanowiącym Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr RZW.005.2025 Wójta Gminy Rudnik z dnia 3.01.2025 r . Jeżeli oferent zamierza przeznaczyć na realizację zadania również wkład osobowy i rzeczowy, to wówczas jest zobowiązany wyliczyć i podać w ofercie wartość w złotych tych wkładów.
  2. Dwie lub więcej organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art.3 ust. 3 przedmiotowej ustawy działające wspólnie mogą złożyć ofertę wspólną. Oferta wspólna wskazuje:

1) jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy,

2) sposób reprezentacji podmiotów, o których w art. 3 ust.3 ustawy, wobec organu administracji publicznej.

  1. W przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru należy dołączyć dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta.
  2. Kluby sportowe zarejestrowane w ewidencji starostwa powiatowego zobowiązane są do załączenia wypisu/kopii z ewidencji.
  3. Kompletne oferty należy składać w zapieczętowanej kopercie z podaną nazwą oferenta z dopiskiem „KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ  ZADAŃ  PUBLICZNYCH  W  2025 ROKU”

 

w nieprzekraczalnym terminie do 24 stycznia 2025 roku do godziny 14.00 w Sekretariacie Urzędu Gminy w Rudniku, ul. Kozielska 1, 47-411 Rudnik lub przesłać  drogą pocztową na wyżej wymieniony adres – o terminie decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Rudniku.

 

V. Kryteria stosowane przy opiniowaniu i wyborze ofert

 

  1. Przy rozpatrywaniu ofert zostaną wzięte pod uwagę:
  • 1) spełnienie kryteriów formalnych złożonej oferty,
  • 2) możliwości zrealizowania zadania przez podmiot składający ofertę,
  • 3) kalkulacja kosztów zadania w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, przedstawiona w ofercie,
  • 4) proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób realizujących zadanie,
  • 5) sposób realizacji zadań przez podmiot składający ofertę w latach poprzednich, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

 

  1. Rozstrzygnięcie Konkursu i wybór ofert do realizacji zadania publicznego nastąpi w terminie 14 dni od daty zakończenia okresu składania ofert.

 

VI. Informacje dodatkowe

Szczegółowe informacje na temat konkursu można uzyskać pod numerem telefonu 32 410 64 28 lub w Referacie Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu w  Urzędzie Gminy w Rudniku, ul. Kozielska 1.

Ogłoszenie zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Gminy  Rudnik oraz w siedzibie Urzędu w Rudniku.

 

Załączniki do pobrania na stronie BIP – kliknij TUTAJ

 

Skip to content