Wójt Gminy Rudnik ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2025 roku
I. Zakres konkursu obejmuje zadania z obszarów:
A. wspierania opieki społecznej
Zadania obejmują pomoc i działalność na rzecz rodzin i osób w trudnej sytuacji życiowej, wyrównywania szans tych rodzin i osób, działalność na rzecz osób niepełnosprawnych oraz aktywizacja społeczną osób w wieku emerytalnym.
Na przedstawione do realizacji zadania publiczne przeznacza się środki publiczne w wysokości
3 000,00 zł. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań podobnego rodzaju z zakresu wspierania opieki społecznej w roku 2024 wynosiła 3 000,00 zł.
B. wspierania i upowszechniania kultury, tradycji narodowej oraz mniejszości narodowych
Zadania obejmują organizację imprez kulturalno – rekreacyjnych promujących tradycje lokalne, historię lokalną, a także Gminę Rudnik, działania promocyjne i popularyzatorskie dotyczące pałacu w Sławikowie i innych zabytków Gminy Rudnik.
Na przedstawione do realizacji zadania publiczne przeznacza się środki publiczne w wysokości
28 000,00 zł. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań podobnego rodzaju z podanego zakresu w roku 2024 wynosiła 28 000,00 zł.
C. wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.
Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych prowadzących systematyczne, całoroczne
szkolenia sportowe dzieci i młodzieży na terenie Gminy Rudnik. Obejmuje działania popularyzujące sport masowy i rekreację, promujące prozdrowotną aktywność sportową, tworzące różnorodną ofertę sportową.
Na przedstawione do realizacji zadania publiczne przeznacza się środki publiczne w wysokości 156
000,00 zł. Wysokość środków publicznych przekazanych w roku 2024 stowarzyszeniom i klubom
sportowym prowadzącym systematyczne oraz całoroczne szkolenia sportowe dzieci i młodzieży na
terenie Gminy Rudnik na realizację zadań publicznych w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej stanowiła kwotę 145 000,00 zł.
II. Zasady przyznawania dotacji:
- Oferty mogą składać organizacje pozarządowe i inne podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie gminy Rudnik w zakresie powyżej wymienionych zadań, pod warunkiem, że ich cele statutowe są zgodne z dziedziną, z jakiej realizowane jest zadanie publiczne.
- Wkład własny finansowy bądź niefinansowy podmiotu ubiegającego się o wsparcie zadania nie jest wymagany.
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
- Oferty są opiniowane przez komisję konkursową działającą na zasadach określonych w Uchwale Nr X/ /2025 Rady Gminy Rudnik z dnia 2 stycznia 2025 r. w sprawie przyjęcia Programu współpracy Gminy Rudnik z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025
- Ze zgłoszonych ofert na realizację powyższych zadań zostaną wybrane – przez Wójta Gminy Rudnik oferty najkorzystniejsze, w trybie otwartego konkursu ofert przeprowadzonego w oparciu o przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Wybranym podmiotom, po podpisaniu umowy, której wzór stanowi Załącznik nr 3 do Zarządzenia Nr RZW.005.2025 Wójta Gminy Rudnik z dnia 3.01.2025r ., zostanie udzielona dotacja z budżetu gminy.
- W przypadku, gdy oferent dostał propozycję przyznania dotacji niższej niż określonej w ofercie zobowiązany jest do złożenia aktualizacji harmonogramu, kosztorysu oraz rezultatów w ciągu 7 dni od daty zawiadomienia. Niedokonanie aktualizacji kosztorysu, harmonogramu i rezultatów w określonym terminie jest jednoznaczne z rezygnacją z zawarcia umowy.
- Dopuszcza się aktualizację kosztorysu, harmonogramu i rezultatów w zakresie:
1) Zmiany terminu i harmonogramu realizacji zadania wynikających ze złożonej oferty;
2) Zmniejszenia łącznej kwoty zaproponowanej w kosztorysie oferty;
3) Zmniejszenia albo wykluczenia finansowania określonej pozycji kosztorysu w sposób
niezmieniający charakter i istotę zadania;
4) Zmiany rezultatów zadania w sposób niezmieniający charakteru i istoty zadania.
III. Terminy i warunki realizacji zadania
Konkurs obejmuje zadania, które będą realizowane od dnia wskazanego w umowie, jednak nie wcześniej niż 3 stycznia 2025 r. – do dnia określonego w umowie, jednak nie dłużej niż do 31 grudnia 2025 roku.
- Zadania powinny być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
- Dotowane z budżetu Gminy Rudnik mogą być tylko zadania realizowane na rzecz jej mieszkańców.
- Zadania winny być realizowane z uwzględnieniem minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami określonych w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U z 2024 r poz. 1411 z późn zm.)
- Za koszty kwalifikowane w ramach realizacji zadania publicznego uznaje się koszty:
1) ponoszone w związku z działaniami opisanymi w ofercie, niezbędnymi do realizacji zadania, bezpośrednio związanymi z realizacją zadania przebiegającą zgodnie z opisem tych działań;
2) uwzględnione w kosztorysie zadania i uwzględnione w ofercie;
3) spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi;
4) ponoszone z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów;
5) ponoszone w okresie, którego dotyczy umowa;
6) poparte stosownymi dokumentami i wykazane w dokumentacji finansowej Oferenta.
7) Zakup usług i dóbr integralnie związanych z realizacją zadania publicznego, w szczególności takich, jak:
- a) obsługa prelegentów, jurorów, sędziów zawodów sportowych oraz innych osób związanych z realizacją zadania;
- b) usługi transportowe sprzętu, osób i specjalistyczne wykonywane odrębnym taborem
- c) usługi noclegowe i gastronomiczne;
- d) usługi medyczne, pielęgniarskie, pielęgnacyjne, rehabilitacyjne związane z opieką nad uczestnikami – adresatami zadania publicznego;
- e) opłaty za media, czynsz;
- f) usługi pocztowe – wyłącznie zakup znaczków;
- g) usługi fotograficzne;
- h) koszty zakupu biletów wstępu do placówek prowadzących działalność kulturalną, edukacyjną, sportową wynikającą z opisu działań zadania;
- i) obozy organizowane przez organizacje pozarządowe dla dzieci i młodzieży;
- j) usługi poligraficzne, fotograficzne plastyczne, kserograficzne, wydawnicze, muzyczne, nagłośnienie sali, konferansjerka,
- k) usługi wynajmu i zakupu materiałów, przedmiotów, urządzeń wyposażenia i sprzętu;
- l) usługi wynajmu obiektów (z wyłączeniem obiektów własnych);
- m) usługa zapewnienia ochrony i porządku;
- n) ubezpieczenie sprzętu i zawodników;
- o) opłata wpisowego i licencji zawodniczych;
- p) zakup nagród rzeczowych, upominków, zestawów dla wszystkich uczestników (z załączeniem listy kwitującej odbiór lub protokół odbioru);
- q) zakup materiałów, strojów i sprzętu sportowego (z wyłączeniem strojów dla instruktorów i trenerów);
- r) zakup produktów żywnościowych;
- s) zakup leków i środków czystości;
- t) zakup materiałów i usług związanych z bezpośrednim przygotowanie obiektu do realizacji zadania publicznego.
- Zasada dokonywania przesunięć: dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów, do wysokości 200%. Dopuszcza się dokonywanie dowolnego zmniejszenia poszczególnych pozycji kosztów, wynikającego z ich przesunięcia.
IV. Termin i sposób składania ofert
- Ofertę należy złożyć na formularzu zawartym w Załączniku nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 2057), stanowiącym Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr RZW.005.2025 Wójta Gminy Rudnik z dnia 3.01.2025 r . Jeżeli oferent zamierza przeznaczyć na realizację zadania również wkład osobowy i rzeczowy, to wówczas jest zobowiązany wyliczyć i podać w ofercie wartość w złotych tych wkładów.
- Dwie lub więcej organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art.3 ust. 3 przedmiotowej ustawy działające wspólnie mogą złożyć ofertę wspólną. Oferta wspólna wskazuje:
1) jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy,
2) sposób reprezentacji podmiotów, o których w art. 3 ust.3 ustawy, wobec organu administracji publicznej.
- W przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru należy dołączyć dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta.
- Kluby sportowe zarejestrowane w ewidencji starostwa powiatowego zobowiązane są do załączenia wypisu/kopii z ewidencji.
- Kompletne oferty należy składać w zapieczętowanej kopercie z podaną nazwą oferenta z dopiskiem „KONKURS OFERT NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH W 2025 ROKU”
w nieprzekraczalnym terminie do 24 stycznia 2025 roku do godziny 14.00 w Sekretariacie Urzędu Gminy w Rudniku, ul. Kozielska 1, 47-411 Rudnik lub przesłać drogą pocztową na wyżej wymieniony adres – o terminie decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Rudniku.
V. Kryteria stosowane przy opiniowaniu i wyborze ofert
- Przy rozpatrywaniu ofert zostaną wzięte pod uwagę:
- 1) spełnienie kryteriów formalnych złożonej oferty,
- 2) możliwości zrealizowania zadania przez podmiot składający ofertę,
- 3) kalkulacja kosztów zadania w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, przedstawiona w ofercie,
- 4) proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób realizujących zadanie,
- 5) sposób realizacji zadań przez podmiot składający ofertę w latach poprzednich, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
- Rozstrzygnięcie Konkursu i wybór ofert do realizacji zadania publicznego nastąpi w terminie 14 dni od daty zakończenia okresu składania ofert.
VI. Informacje dodatkowe
Szczegółowe informacje na temat konkursu można uzyskać pod numerem telefonu 32 410 64 28 lub w Referacie Oświaty, Kultury, Turystyki i Sportu w Urzędzie Gminy w Rudniku, ul. Kozielska 1.
Ogłoszenie zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Gminy Rudnik oraz w siedzibie Urzędu w Rudniku.
Załączniki do pobrania na stronie BIP – kliknij TUTAJ