
Wójt Gminy Rudnik ogłasza nabór uzupełniający wniosków o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Rudnik na dofinansowanie wymiany źródeł ciepła w celu ograniczenia niskiej emisji, zgodnie z Uchwałą nr XII/101/2019 Rady Gminy Rudnik z dnia 27 listopada 2019 r., w sprawie przyjęcia Regulaminu udzielania dotacji na realizację przedsięwzięć służących ochronie powietrza na terenie Gminy Rudnik, z późniejszymi zmianami.
Nabór uzupełniający prowadzony jest ze względu na niewykorzystanie pełnej puli środków przeznaczonych w budżecie gminy na ten cel.
Termin składania wniosków: od 9 czerwca 2025 r. do 13 czerwca 2025 r.
Informujemy, iż środki finansowe przewidziane w budżecie gminy na realizację dotacji wystarczą na dofinansowanie trzech kolejnych wniosków, które zostaną złożone i rozpatrzone zgodnie z kolejnością wpływu do Urzędu Gminy Rudnik.
Dotacja może być przyznana właścicielom, współwłaścicielom lub osobom posiadającym inny tytuł prawny do budynku/lokalu mieszkalnego położonego na terenie Gminy Rudnik. W przypadku współwłasności lub budynków wielolokalowych wymagane są również odpowiednie zgody współwłaścicieli lub administratora budynku (Załącznik nr 3 do Regulaminu).
Dotacja przysługuje na wymianę starych kotłów grzewczych na nowe, ekologiczne źródła ciepła, takie jak:
Dotacja wynosi do 70% kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż 6 000,00 zł na jeden budynek lub lokal mieszkalny.
Wnioski można składać:
Do wniosku należy dołączyć:
Regulamin i wymagane załączniki dostępne są na stronie internetowej Urzędu Gminy Rudnik.
Uwaga:
Wnioski złożone przed lub po wyznaczonym terminie nie będą rozpatrywane.
Realizacja wymiany źródła ciepła może odbyć się dopiero po podpisaniu umowy z Gminą Rudnik.
Wnioski które nie zostaną zakwalifikowane do dofinansowania z powodu wyczerpania środków finansowych, zostaną wpisane na listę rezerwową i będą rozpatrywane kolejno w przypadku pojawienia się dodatkowych funduszy.
Wójt Gminy Rudnik
/-/ Piotr Rybka
Szanowni Państwo,
ze względu na podmokłą murawę boiska w Rudniku oraz zapowiadane w najbliższych dniach kolejne opady deszczu, organizatorzy zawodów sportowo-pożarniczych, które miały się odbyć w Rudniku w dn. 08.06.2025r. zmuszeni są odwołać imprezę. Jeżeli warunki atmosferyczne na to pozwolą, zawody odbędą się w dn. 15.06.2025r., o czym będziemy Państwa informować na bieżąco.
Za niedogodności przepraszamy.
Szanowni Państwo,
w załączeniu przekazujemy mapę zmian organizacji ruchu w związku z zamknięciem estakady w ciągu DK79 w Chorzowie.
Gmina Rudnik pozyskała dofinansowanie do modernizacji drogi transportu rolnego Sławików-Miejsce Odrzańskie
Grunt to dobra droga
Dziś w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego wręczono umowy przedstawicielom samorządów na modernizację dróg dojazdowych do terenów wiejskich.
Dzięki bardzo dobrej współpracy pomiędzy samorządami Powiat Raciborski wraz z Gminą Rudnik pozyskał środki w wysokości 364.500,00 zł na realizację zadania na poprawę infrastruktury drogowej na terenach wiejskich – droga na Sławienko.
Powiat Raciborski reprezentował wicestarosta Marek Kurpis, zaś Gminę Rudnik zastępca wójta Tomasz Kruppa oraz skarbnik Gminy Rudnik Danuta Biczysko.
W uroczystym przekazaniu umów uczestniczyli wicemarszałek Grzegorz Boski oraz Marek Bieniek, przewodniczący Komisji Rolnictwa i Terenów Wiejskich Sejmiku Województwa Śląskiego.
W naborze wpłynęły wnioski z 59 gmin i powiatów na ponad sto dróg o łącznej długości ok. 70 km. Wpłynęły też 3 wnioski na zakup sprzętu komputerowego oraz 1 wniosek na badania gleb.
W 2025 roku na realizację zadań przeznaczonych zostanie 16,4 mln zł, co pozwoli na modernizację ponad 30 km dróg. Na liście rankingowej znajdują się 53 wnioski na kwotę prawie 17 mln zł.
fot. Tomasz Żak / UMWS/ własne
Zwołuje się XV sesję Rady Gminy Rudnik na dzień 28 maja 2025r. na godz. 15:15 z sali posiedzeń Urzędu Gminy Rudnik z następującym porządkiem obrad:
1. Otwarcie XV sesji, stwierdzenie prawomocności obrad
2. Przyjęcie porządku obrad
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy
4. Sprawozdania z działalności komisji stałych
5. Informacja Wójta z działalności między sesjami
6. Przyjęcie uchwał:
6.1. w sprawie zmiany uchwały nr XII/96/2019 Rady Gminy Rudnik z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i remonty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, nie stanowiących własności Gminy Rudnik
6.2. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Rudnik jednostki strukturalnej „M” Brzeźnica w części A, obejmującego tereny sołectwa Brzeźnica
6.3. w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Lecznictwa Ambulatoryjnego z siedzibą w Rudniku za 2024 rok
6.4. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Rudnik
6.5. w sprawie zmiany w budżecie gminy na rok 2025
6.6. w sprawie zmiany Uchwały nr X/79/2025 Rady Gminy Rudnik z dnia 2 stycznia 2025 r. w sprawie ustalenia stawek dotacji przedmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego – Zakładu Wodociągów i Usług Komunalnych w Rudniku na 2025 rok
6.7. w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Raciborskiemu
7. Interpelacje i zapytania radnych, wolne wnioski i informacje
8. Zakończenie obrad