Wspólne posiedzenie komisji

Zawiadamiam, że w dniu 22 listopada 2023r. o godz. 1500 odbędzie się wspólne posiedzenie Komisji związków i porozumień komunalnych, mienia komunalnego i działalności gospodarczej, rolnictwa i ochrony środowiska oraz Komisji zdrowia, oświaty, kultury, opieki społecznej, prawa i porządku publicznego oraz ochrony przeciwpożarowej w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku.

Tematy posiedzenia:

  1. Propozycje stawek podatkowych i opłat lokalnych do budżetu na 2024r.

  2. Omówienie projektu budżetu na rok 2024.

  3. Sprawy bieżące.

Koło Gospodyń Wiejskich „Rudnickie Jabłonki” w Rudniku

Nazwa: Koło Gospodyń Wiejskich „Rudnickie Jabłonki” w Rudniku,

47-411 Rudnik,
ul. Mickiewicza 2
tel. 791280022
Data założenia: 13 października 2021 r. 
 

Zarząd KGW Rudnickie Jabłonki:

 

Przewodnicząca KGW „Rudnickie Jabłonki” – Beata Stępień

 

Z-ca Przewodniczącej KGW „Rudnickie Jabłonki” –  Alina Lach- Kapuśniak

 

Skarbnik KGW „Rudnickie Jabłonki” – Edyta Marcinek

 

Sekretarz KGW „Rudnickie Jabłonki” – Katarzyna Rzepka

 

Administrator mediów społecznościowych KGW  „Rudnickie Jabłonki” – Dorota Rucińska

Galeria zdjęć Koła Gospodyń Wiejskich

„Rudnickie Jabłonki” w Rudniku

 

GOPS w Rudniku informuje o rozpoczęciu naboru wniosków do Programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej ” Opieka wytchnieniowa”.

         

Rozpoczął się nabór wniosków w ramach Programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej ” Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024.

Cel Programu

Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

  1. dziećmi do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub
  2. osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:
  • orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
  • orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100, z późn. zm.) – poprzez umożliwienie uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej, tj. odciążenie od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą z niepełnosprawnością przez zapewnienie czasowego zastępstwa w tym zakresie.

Dzięki temu wsparciu, osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki nad osobą z niepełnosprawnością dysponować będą czasem, który mogą przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych.

Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby z niepełnosprawnością w sytuacji, gdy członkowie rodzin lub opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Finanse

Na realizację Programu Minister Rodziny i Polityki Społecznej przeznaczył kwotę 190 000 000,00 zł.

Termin naboru

Poniżej terminy naboru wniosków w ramach Programu:

  1. Gmina/powiat składa wniosek (załącznik nr 1 do Programu) wraz z załącznikami do wniosku (załączniki nr 16 i 17 do Programu) do właściwego wojewody za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego dostępnego na stronie internetowej bfs.mrips.gov.pl, w terminie od dnia 30 października 2023 r. do dnia 16 listopada 2023 r. Generator jest aplikacją webową, dostępną wyłącznie dla zarejestrowanych w systemie użytkowników. 
  2. Wojewoda, po weryfikacji wniosków złożonych przez gminy/powiaty, sporządza listę rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu (załącznik nr 3 do Programu) i przekazuje ją do Ministra wraz z informacją wojewody dotyczącą środków finansowych z Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024 (załącznik nr 2 do Programu), w terminie do dnia 1 grudnia 2023 r.
  3. Minister zatwierdza zbiorczą listę rekomendowanych wniosków w terminie 30 dni od dnia przekazania Ministrowi wszystkich list rekomendowanych wniosków wojewodów.

 

Wszelki szczegóły oraz treść programu dostępna jest na stronie:

https://www.gov.pl/web/rodzina/nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-opieka-wytchnieniowa-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego–edycja-2024

Przerwa w dostawie wody

W związku z awarią wodociągu w miejscowości Lasaki, nastąpi przerwa w dostawie wody dla mieszkańców miejscowości Lasaki, Sławików ul. Parkowa oraz Grzegorzowice ul. Łąkowa.

Za utrudnienia przepraszamy. 

Zakład Wodociągów i Usług Komunalnych w Rudniku 

LVIII sesja Rady Gminy Rudnik

Zwołuje się LVIII sesję Rady Gminy Rudnik na dzień 8 listopada 2023r. na godz. 15.00 w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Rudniku z następującym porządkiem obrad:

  1. Otwarcie LVIII sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji Rady Gminy.

  4. Informacja Wójta z działalności między sesjami.

  5. Przyjęcie uchwał w sprawie:

  1. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w granicach administracyjnych Gminy Rudnik – Etap I.

  1. Interpelacje i zapytania radnych, wolne wnioski i informacje.

  2. Zakończenie obrad.

AKCJA ZIMA 2023/2024

Na drogach zarządzanych przez Wójta Gminy Rudnik zimowe utrzymanie prowadzone jest na podstawie Zarządzenia Nr 12/2021 Wójta Gminy Rudnik z dnia 17 listopada 2021r.

Wykaz miejsc z ustawionymi pojemnikami z mieszanka soli i piaski

  1. Rudnik ul. Szkolna – podjazd w obrębie szkoły – 2 szt.
  2. Rudnik ul. Abp J. Gawliny – podjazd w obrębie kościoła – 1 szt.
  3. Strzybnik ul. Zamkowa – podjazd do ul. Długa – 1 szt.
  4. Łubowice ul. Wolności – podjazd do ul. Zamkowa – 2 szt.
  5. Grzegorzowice ul. Powstańców Śląskich – podjazd pod tzw. „Bocianie Gniazdo” – 1 szt.
  6. Szonowice ul. Wygon – 1 szt.
  7. Ponięcice ul. Łąkowa- podjazd do bloków – 1 szt.

Standardy Zimowego Utrzymania Dróg Zarządzanych przez Wójta Gminy Rudnik

Drogi zarządzane przez Wójta Gminy Rudnik należą do V standardu – ostatniego  w klasyfikacji Zimowego Utrzymania Dróg. Standard V zobowiązuje zarządcę dróg, by jezdnia odśnieżana była na całej szerokości, w miejscach zasp, odśnieżony został co najmniej jeden pas ruchu z wykonaniem mijania. Jezdnia posypywana jest na odcinkach decydujących o możliwości ruchu.

Dopuszczalne odstępstwa od standardu:

  • Po ustaniu opadów:
    • luźnego do 12 godzin,
    • zajeżdżonego,
    • języki śniegowe,
    • zaspy do 12 godzin,
    • dopuszczalne przerwy w komunikacji do 12 godzin.
  • Od stwierdzenia zjawiska:
    • gołoledź do 8 godzin,
    • śliskość pośniegowa do 10 godzin.

Wykaz osób nadzorujących pracę jednostek sprzętowych:

  1. Tomasz Kostka Kierownik ZWiUK w Rudniku, tel. stacjonarny: 324106418, tel. Kom. 696428160
  2. Dominika Kwaśnica, tel. stacjonarny: 324106428 wew.128  

Kontakt pod nr stacjonarnym wyłącznie w godzinach pracy Urzędu Gminy Rudnik

Na drogach wojewódzkich i powiatowych na terenie Gminy Rudnik akcja prowadzona jest przez Powiatowy Zarząd Dróg  Raciborzu.  Informacje o przejezdności tych dróg udziela dyżurny pod nr  324301241 ,324140020. Pod tymi numerami można zgłaszać również utrudnienia z przejazdem.

Na drodze krajowej nr 45 na terenie Gminy Rudnik akcja prowadzona jest przez GDDKIA. Informacje o przejezdności dróg i zgłaszanie utrudnień pod nr oddziału Katowice tel. (32) 258 62 81 lub Punktu Informacji Drogowej tel. (32) 259 67 06

 

Do pobrania:

 

 

Prosimy o zachowanie ostrożności podczas kierowaniem pojazdami oraz życzymy bezpiecznej podróży

UG Rudnik

ZWiUK w Rudniku

Skip to content