Wójt Gminy Rudnik – Piotr Rybka
Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
- reprezentowanie Urzędu na zewnątrz,
- prowadzenie bieżących spraw Gminy,
- podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,
- zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników,
- okresowe zwoływanie – nie rzadziej jednak, niż raz w miesiącu – narad z udziałem wszystkich pracowników Urzędu w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań,
- koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
- rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi oraz samodzielnymi stanowiskami pracy w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej,
- czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- upoważnianie swojego zastępcy lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych,
- przyjmowanie oświadczeń majątkowych od pracowników samorządowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.
Zastępca Wójta- Tomasz Kruppa
Zastępca Wójta wykonuje zadania i kompetencje określone przez Wójta.
Do zadań Zastępcy Wójta należy:
- wykonywanie zadań powierzonych przez Wójta,
- zastępowanie Wójta podczas nieobecności w sprawach bieżących Urzędu, z zastrzeżeniem spraw zastrzeżonych do wyłącznej kompetencji Wójta,
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad określonymi w Regulaminie komórkami organizacyjnymi,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu administracji publicznej – w zakresie odrębnego upoważnienia Wójta,
- składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy – w zakresie udzielonych przez Wójta pełnomocnictw, z zastrzeżeniem postanowień ustawy,
- przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków,
- załatwianie spraw oraz udzielanie informacji publicznej – w zakresie odrębnego upoważnienia Wójta,
- reprezentowanie Gminy, w tym podczas uroczystości – w zakresie określonym przez Wójta,
- współdziałanie – w zakresie powierzonych zadań i udzielonych upoważnień/pełnomocnictw – z Radą, Wójtem, Sekretarzem, Skarbnikiem, jednostkami pomocniczymi, jednostkami organizacyjnymi oraz komórkami organizacyjnymi nie podległymi bezpośrednio Zastępcy Wójta,
- załatwianie wniosków w zakresie powierzonych zadań i kompetencji,
- załatwianie skarg na bezpośrednio podległych pracowników,
- koordynacja pracy na Głównym Stanowisku Kierowania Wójta Gminy Rudnik,
- nadzorowanie i koordynacja ewakuacji lub przyjęcia ludności na terenie Gminy Rudnik,
- koordynowanie działań w zakresie spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego według decyzji Wójta Gminy Rudnik.
Przy wykonywaniu swoich zadań i kompetencji Zastępca Wójta działa w granicach określonych odrębnymi imiennymi pełnomocnictwami i upoważnieniami udzielonymi przez Wójta.
Kompetencje zastępcy Wójta wynikają w głównej mierze z art. 26a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. nr 142, poz. 1591 z późn. zm., dalej jako u.s.g.).
Sekretarz – Joanna Kosel
Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu a w szczególności:
- opracowywanie projektów zmian Regulaminu,
- opracowywanie projektów podziału Referatów na stanowiska pracy,
- opracowywanie projektów wydzielenia samodzielnych stanowisk pracy,
- opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy,
- nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
- przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
- nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy.
- koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
- koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, spisami, referendami,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz książki kontroli wewnętrznych,
- prowadzenie rejestru wniosków o udostępnianiu obywatelom dokumentów na zasadach określonych w statucie gminy,
- wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
- Sekretarz jest kierownikiem Referatu Organizacyjno-Prawnego.
Skarbnik- Danuta Biczysko
Do zadań Skarbnika należy:
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
- nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
- przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
- wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych,
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń i upoważnień Wójta.
- Skarbnik jest kierownikiem Referatu Finansowego.
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego -Sabina Zięć
Do kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
- sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego,
- sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
- przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
- wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
- wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,