Stanowiska:
Inspektor d/s oświaty, kultury, turystyki i sportu
Do osoby na stanowisku inspektora d/s oświaty, kultury, turystyki i sportu należy:
- Prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego gminne przedszkola, szkoły i placówki oświatowe, a w szczególności spraw dotyczących:
- przygotowywania projektów w zakresie zakładania, przekształcania i likwidowania gminnych jednostek oświatowych, utrzymywania tych jednostek,
- przygotowywania projektów kształtowania sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
- zatwierdzania arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów,
- organizowania dzieciom do lat 6 rocznego przygotowania przedszkolnego,
- organizowania bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły,
- przygotowywania projektów aktów powierzania stanowisk kierowniczych w oświacie gminnej i odwoływania z tych stanowisk,
- przygotowywania projektów ocen dyrektorów gminnych jednostek oświatowych,
- sprawowanie nadzoru administracyjnego w zakresie objętym ustawa o systemie oświaty.
- prowadzenie spraw związanych z bibliotekami m.in. spraw tworzenia. łączenia, przekształcania i znoszenia bibliotek, nadawania im statutów oraz zapewnienia bibliotekom właściwych warunków działania, prowadzenie spraw dotyczących zakładania, utrzymywania i nadzorowania bibliotek publicznych,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony dóbr kultury,
- realizacja zadań gminy z zakresu kultury fizycznej w tym sportu, rekreacji i wypoczynku,
- prowadzenie innych spraw związanych z realizacją zadań własnych gminy w zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki.
Inspektor d/s zamówień publicznych
Do osoby na stanowisku inspektora d/s zamówień publicznych należy:
- koordynacja postępowań w zakresie zamówień publicznych, w tym nadzoru nad właściwym stosowaniem ustawy o zamówieniach publicznych,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych urzędu gminy,
- współpraca z właściwymi pracownikami Urzędu Gminy w zakresie przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
- prowadzenie centralnego rejestru umów,
Inspektor d/s obrony cywilnej
Do osoby na stanowisku inspektora d/s obrony cywilnej należą zadania związane z obronnością kraju a w szczególności dotyczące:
- przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek klęsk żywiołowych lub wojny,
- współdziałania z organami wojskowymi,
- administracji rezerw osobowych w tym rejestracji, poboru i ewidencji,
- orzekania o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniem gospodarstwa rolnego i uznaniem za jedynego żywiciela,
- tworzenia formacji obrony cywilnej,
- nakładania obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności,
- świadczeń na rzecz obrony,
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
- ochrona systemów i sieci informatycznych,
- zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
- okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
- opracowanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.