ZAWIADOMIENIE

ZAKŁAD WODOCIĄGÓW I USŁUG KOMUNALNYCH w Rudniku

zawiadamia mieszkańców Rudnik że w dniu 11.01.2021r.w godzinach od 9 °° do 12°° nastąpi przerwa w dostawie wody spowodowana  remontem sieci.

Za niedogodności spowodowane brakiem wody bieżącej przepraszamy.

RUSZA NABÓR WNIOSKÓW O UDZIELENIE DOTACJI DO WYMIANY ŹRÓDŁA CIEPŁA W TERMINIE OD 11.01.2021 R. DO 22.02.2021 R.

Wójt Gminy Rudnik ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Rudnik na dofinansowanie do wymiany źródeł ciepła w celu ograniczenia niskiej emisji zgodnie z przyjętą Uchwałą nr XII/101/2019 Rady Gminy Rudnik z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu udzielenia dotacji na realizację przedsięwzięć służących ochronie powietrza na terenie Gminy Rudnik w ramach „Programu Ograniczenia Niskiej Emisji na terenie Gminy Rudnik”, z późniejszymi zmianami (aktualizacje Uchwał do pobrania pod niniejszym ogłoszeniem).
Realizacja zadania objętego dofinansowaniem dotyczy wyłącznie nieruchomości, które położone są w granicach administracyjnych Gminy Rudnik.

 

Wnioskodawcami mogą być: właściciele, współwłaściciele lub osoby posiadające inny tytuł prawny do budynku/lokalu mieszkalnego położonego na terenie Gminy Rudnik. W przypadku współwłasności lub lokali mieszkalnych w budynkach mieszkalnych wymagana jest również zgoda odpowiednio wszystkich współwłaścicieli lub administratora budynku mieszkalnego na realizację zadania (Załącznik nr 3 do Regulaminu).

 

Dotacja udzielana jest na wymianę starych kotłów grzewczych na nowe ekologiczne źródło ciepła takie jak:

  • kocioł na paliwo stałe, spełniające określone wymagania jakościowe zgodne z normą PN-EN 303-5:2012 (5 klasy),
  • kocioł na biomasę (np. pellet), spełniające określone wymagania jakościowe zgodne z normą PN-EN 303-5:2012 (5 klasy),
  • kocioł gazowy kondensacyjny lub pulsacyjny,
  • kocioł olejowy kondensacyjny,
  • kocioł elektryczny indukcyjny,
  • pompa ciepła.

 

Dotacja udzielona zostanie w wysokości do 60 % kosztów kwalifikowanych realizowanego zadania, lecz nie więcej niż 3.000,00 zł na jeden budynek/lokal mieszkalny.

 

Wnioski można składać w Urzędzie Gminy Rudnik, ul. Kozielska 1, 47-411 Rudnik w godzinach pracy urzędu, umieścić w skrzynce podawczej przed wejściem do Urzędu, w formie elektronicznej przez e- PUAP, lub przesłać pocztą w terminie od 11.01.2021 r. do 22.02.2021 r.

Pliki do pobrania:

  1. Wniosek
  2. Oświadczenie – załącznik nr 2 do Regulaminy
  3. Zgoda właściciela/współwłaściciela na realizację zadania – załącznik nr 3 do Regulaminu
  4. Zawiadomienie o zakończeniu zadania
  5. Protokół odbioru końcowego

 

Do wniosku należy dołączyć:

1) Oświadczenie – Załącznik nr 2 do Regulaminu;

2) Wstępną opinię kominiarską (w przypadku urządzeń grzewczych, gdzie emitorem spalin jest komin);

3) Dokumentację fotograficzną: co najmniej 1 zdjęcie (w formie papierowej) likwidowanego źródła ciepła;

4) Zgoda na realizację zadania (o ile jest wymagana) – Załącznik nr 3 do Regulaminu.

 

Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem udzielenia dotacji (Regulamin stanowi załącznik do Uchwały oraz zmiany do regulaminy) dostępnym na stronie internetowej urzędu www.gmina-rudnik.pl w zakładce: „dofinansowanie do wymiany źródła ciepła” lub można pobrać poniżej:

Uwaga!

  • Wnioski złożone przed bądź po wyznaczonym terminie – zostaną odrzucone.
  • Wymiana starego pieca może odbyć się dopiero po zawarciu umowy z Gminą Rudnik.

 

Wójt Gminy Rudnik                         

/-/ Piotr Rybka                              

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji

Zawiadamiam, że w dniu 7 stycznia 2021r. o godz. 15.00 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku odbędzie się posiedzenie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Gminy Rudnik.

Porządek posiedzenia:

  1. Petycja w sprawie szczepienia przeciwko wirusowi SARS-CoV-2.

  2. Sprawy bieżące.

AKCJA ZIMA 2020/2021

Na drogach zarządzanych przez Wójta Gminy Rudnik zimowe utrzymanie prowadzone jest na podstawie Zarządzenia Nr 124/2019 Wójta Gminy Rudnik z dnia 18 listopada 2019r.

Wykaz miejsc z ustawionymi pojemnikami z mieszanka soli i piaski

  1. Rudnik ul. Szkolna – podjazd w obrębie szkoły – 2 szt.
  2. Rudnik ul. Abp J. Gawliny – podjazd w obrębie kościoła – 1 szt.
  3. Strzybnik ul. Zamkowa – podjazd do ul. Długa – 1 szt.
  4. Łubowice ul. Wolności – podjazd do ul. Zamkowa – 2 szt.
  5. Grzegorzowice ul. Powstańców Śląskich – podjazd pod tzw. „Bocianie Gniazdo” – 1 szt.
  6. Szonowice ul. Wygon – 1 szt.
  7. Ponięcice ul. Łąkowa- podjazd do bloków – 1 szt.

Standardy Zimowego Utrzymania Dróg Zarządzanych przez Wójta Gminy Rudnik

Drogi zarządzane przez Wójta Gminy Rudnik należą do V standardu – ostatniego  w klasyfikacji Zimowego Utrzymania Dróg. Standard V zobowiązuje zarządcę dróg, by jezdnia odśnieżana była na całej szerokości, w miejscach zasp, odśnieżony został co najmniej jeden pas ruchu z wykonaniem mijania. Jezdnia posypywana jest na odcinkach decydujących o możliwości ruchu.

Dopuszczalne odstępstwa od standardu:

  • Po ustaniu opadów:
    • luźnego do 12 godzin,
    • zajeżdżonego,
    • języki śniegowe,
    • zaspy do 12 godzin,
    • dopuszczalne przerwy w komunikacji do 12 godzin.
  • Od stwierdzenia zjawiska:
    • gołoledź do 8 godzin,
    • śliskość pośniegowa do 10 godzin.

Wykaz osób nadzorujących pracę jednostek sprzętowych:

  1. Mirosław Roesler, tel. stacjonarny: 324106418 wew.126, tel. Kom. 696428160
  2. Krystian Himel, tel. stacjonarny: 324106418106, tel. Kom. 692499304

Kontakt pod nr stacjonarnym wyłącznie w godzinach pracy Urzędu Gminy Rudnik

Na drogach wojewódzkich i powiatowych na terenie Gminy Rudnik akcja prowadzona jest przez Powiatowy Zarząd Dróg  Raciborzu.  Informacje o przejezdności tych dróg udziela dyżurny pod nr  324301241 ,324140020. Pod tymi numerami można zgłaszać również utrudnienia z przejazdem.

Na drodze krajowej nr 45 na terenie Gminy Rudnik akcja prowadzona jest przez GDDKIA. Informacje o przejezdności dróg i zgłaszanie utrudnień pod nr oddziału Katowice tel. (32) 258 62 81 lub Punktu Informacji Drogowej tel. (32) 259 67 06

 

Do pobrania:

 

 

Prosimy o zachowanie ostrożności podczas kierowaniem pojazdami oraz życzymy bezpiecznej podróży

UG Rudnik

ZWiUK w Rudniku

Link do BIP

Nowa strona Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Rudniku

Szanowni Państwo,

pragniemy poinformować, że od stycznia 2021r. funkcjonuje nowy Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Rudnik. Nowy publikator został udostępniony pod adresem www.bip.gmina-rudnik.pl. System jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (zgodnie z międzynarodowym standardem WCAG 2.0.), posiada czytelny i przyjazny wygląd oraz pozwala na szybkie wyszukiwanie informacji. W związku z prowadzonymi na bieżąco pracami na nowej platformie BIP-u (uzupełnienia formularzy, wniosków ect.) w celu przeglądania lub pobrania odpowiednich dokumentów, istnieje dalsza możliwość sięgnięcia do  zawartości poprzedniego BIP-u, który został przeniesiony do archiwum i udostępniony  w linku na stronie startowej nowego biuletynu oraz pod adresem www.arch.bip.gmina-rudnik.pl

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) został stworzony w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej w postaci elektronicznej. Biuletyn ten składa się z witryn WWW, na których władze publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne udostępniają informacje publiczne wymagane przez polskie prawo.

 

Nowe stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązujące od 1 stycznia 2021 r.

Informujemy, że zgodnie z podjętą przez Radę Gminy Rudnik uchwałą nr XXIV/215/2020 od 1 stycznia 2021 roku nastąpi zmiana stawek opłat z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi.

Nowe miesięczne stawki opłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będą wynosiły:

Aktualne stawki opłat za gospodarowanie odpadami za nieruchomości zamieszałe:

  • 24,50 zł miesięcznie od osoby zamieszkującej daną nieruchomość – jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny;

 

  • 73,50 zł miesięcznie od osoby zamieszkującej daną nieruchomość – jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.

Właścicielom nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, którzy kompostują bioodpady przysługuje częściowe zwolnienie z opłaty w wysokości 1,50 zł miesięcznie od osoby, co daje:

  • 23 zł miesięcznie od osoby zamieszkującej nieruchomość budynku jednorodzinnego kompostujących bioodpady.

 

Aby skorzystać ze zwolnienia, należy spełnić warunki dotyczące kompostowania określone w regulaminie utrzymania czystości i porządku oraz złożyć nową deklarację z wyliczeniem zwolnienia. Deklarację należy złożyć do 10-tego dnia następnego miesiąca, w którym powstał kompostownik.

Deklaracja do pobrania

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rudnik

Harmonogram wywozu odpadów na rok 2021

Mieszkańcy posiadający obecnie kompostownik chcący skorzystać ze zwolnienia od 1 stycznia 2021r., muszą złożyć nową deklarację najpóźniej do 10 lutego 2021.

Opłata ryczałtowa za nieruchomość, na której znajduje się domek letniskowy:

  • 180,00 zł rocznie za nieruchomość – jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny;
  • 540,00 zł rocznie za nieruchomość – jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.

 

Opłata za nieruchomości niezamieszkałych:

  • worek o pojemności 60 l w wysokości 9,00 zł (27,00 zł – jeśli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny),
  • worek o pojemności 80 l w wysokości 12,00 zł (36,00 zł – jeśli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny),
  • worek o pojemności 120l w wysokości 18,00 zł (54,00 zł – jeśli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny),
  • pojemnik o pojemności 120 l w wysokości6,30 zł (18,90 zł – jeśli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny),
  • pojemnik o pojemności 240 l w wysokości 12,60 zł (37,80 zł – jeśli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny),
  • pojemnik o pojemności 1100 l w wysokości 58,20 zł (174,60 zł – jeśli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny).

 

Worki na segregację:

Działając w kierunku minimalizacji wzrostu cen za zagospodarowanie i wywóz odpadów komunalnych przypomina, iż podobnie jak roku ubiegłym, przekazywane będą do segregowania na jedną posesję na wymianę worek za worek ale nie więcej niż  4 worki dla segregowanej frakcji: zielony – szkło, niebieski – papier, brązowy – bioodpady, żółty – tworzywa sztuczne i metale (w sumie do 16 worków na miesiąc). W przypadku kiedy  to nie wystarcza, mieszkańcy muszą zaopatrzyć się w worki we własnym zakresie. Ważne jest jedynie, iż zakupując worki należy mieć na uwadze, by były one w odpowiednim kolorze dla danej segregowanej frakcji. Aby zmniejszyć objętość zawartości worków żółtych należy zgniatać opakowania plastikowe lub wkładać jedno w drugie. W pojemnik oraz worki (czarne) na odpady zmieszane mieszkaniec zaopatruje się indywidualnie.

Firma „Naprzód Sp. z o.o.”, która obsługuje naszą gminę, odbiera wszystkie wystawione worki, zarówno te z własnym napisem firmowym, jak i te w które zaopatrzył się mieszkaniec.

Terminy płatności

Właściciele nieruchomości zobowiązani są uiszczać z góry opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi raz na kwartał w nieprzekraczalnych terminach:

  • za I kwartał do 15 lutego danego roku;
  • za II kwartał do 15 kwietnia danego roku;
  • za III kwartał do 15 sierpnia danego roku;
  • za IV kwartał do 15 listopada danego roku.

Zgodnie z uchwałą Rady Gminy Rudnik nr XVII/118/2016 z dnia 29 czerwca 2016 dopuszcza się możliwość wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w ratach miesięcznych, przy czym okresem rozliczeniowym jest kwartał z terminami płatności tj.15 luty, 15 maj,15 sierpień, 15 listopad.

Zachęcamy również do korzystania  z darmowej komórkowej aplikacji ECO HARMONOGRAM która działa od stycznia 2020 roku. Dzięki aplikacji mobilnej będziecie mogli Państwo m.in. sprawdzić terminarz wywozu odpadów komunalnych z terenu Gminy Rudnik, dowiedzieć się, jak segregować śmieci, czy też kiedy przypada termin płatności za odpady oraz wiele innych informacji. Aplikacja przypomina za pomocą  komunikatów na telefonie komórkowym o wywozie poszczególnych frakcji odpadów.

Harmonogram wywozu odpadów z terenu Gminy Rudnik zna rok 2021 w aplikacji Eco harmonogram został zaktualizowany i wymaga aktualizacji aplikacji w telefonie, o czym użytkownik zostanie poinformowany automatycznie.

Darmowa aplikacja dostępna jest dla systemów Android, iOS oraz Windows Phone.

Kod QR do pobrania aplikacji

więcej informacji na stronie http://www.ecoharmonogram.pl/

 

 

ARMiR informuje. Chroń wody przed azotanami pochodzenia rolniczego – złóż wniosek o dofinansowanie

ARiMR rozpoczyna nabór wniosków o dofinansowanie inwestycji mających
na celu ochronę wód przed zanieczyszczeniem azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych. Pomoc jest finansowana z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, a wnioski można składać od
29 grudnia 2020 do 26 lutego 2021 r.

Wsparcie adresowane jest do gospodarzy prowadzących chów lub hodowlę zwierząt w rozumieniu przepisów o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich.
O pomoc nie mogą ubiegać się właściciele ferm drobiu powyżej 40 tys. stanowisk oraz trzody chlewnej powyżej 2 tys. stanowisk dla świń o wadze ponad 30 kg lub 750 stanowisk dla macior.

Maksymalnie na jedno gospodarstwo można otrzymać 100 tys. zł. Pomoc przyznawana jest w formie refundacji 50 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na inwestycję (60 proc. w przypadku młodego rolnika).

Dofinansowanie może być przyznane na inwestycje, które zapewnią dostosowanie gospodarstw do wymagań określonych w „Programie działań mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia wód azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych oraz zapobieganie dalszemu zanieczyszczeniu”. Chodzi przede wszystkim
o inwestycje dotyczące warunków przechowywania nawozów naturalnych (oraz kiszonek – w przypadku młodych rolników). Wsparcie można otrzymać m.in. na koszty budowy, przebudowy lub zakupu zbiorników do przechowywania nawozów naturalnych płynnych, płyt do gromadzenia nawozów naturalnych stałych, zbiorników lub płyt do przechowywania kiszonek, jak również zakupu nowych maszyn i urządzeń do aplikacji nawozów naturalnych płynnych.

Wnioski o dofinansowanie wraz z wymaganymi dokumentami można składać osobiście (lub przez pełnomocnika) w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR, drogą elektroniczną, a także w formie przesyłki rejestrowanej nadanej
w placówce Poczty Polskiej.

Więcej informacji na stronie www.arimr.gov.pl i pod numerem bezpłatnej infolinii  – 800 38 00 84.

lhttps://www.arimr.gov.pl/aktualnosci/artykuly/chron-wody-przed-azotanami-pochodzenia-rolniczego-zloz-wniosek-o-dofinansowanie.html

Dofinansowanie inwestycji chroniących przed ASF lub powodzią

Od 31 grudnia 2020 r. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczyna nabór wniosków od rolników, którzy chcą zabezpieczyć swoje gospodarstwa przed afrykańskim pomorem świń (ASF). Także od tego dnia Agencja oferuje pomoc spółkom wodnym lub związkom spółek wodnych, które zamierzają zainwestować w sprzęt służący do utrzymania w dobrym stanie urządzeń melioracji wodnych wykorzystywanych do ochrony gospodarstw rolnych przed powodzią. Wnioski będzie można składać do 28 lutego 2021 r.

Wsparcie „Inwestycji zapobiegających zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” to propozycja pomocy finansowana z budżetu PROW 2014-2020. W ramach tego działania o pomoc mogą wystąpić rolnicy, którzy zajmują się chowem lub hodowlą nie mniej niż 50 sztuk świń lub zrealizowali zobowiązania rolno-środowiskowo-klimatyczne w ramach wariantu 7.4. „Zachowanie lokalnych ras świń”, i chcą wykonać inwestycje chroniące ich gospodarstwa przed rozprzestrzenianiem się wirusa ASF. Na tego typu przedsięwzięcia mogą otrzymać maksymalnie 100 tys. zł w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, a wysokość dofinansowania nie może przekroczyć 80% kosztów kwalifikowalnych poniesionych na realizację takiej inwestycji. Pomoc można otrzymać na:

  • utworzenie lub zmodernizowanie niecki dezynfekcyjnej,
  • wyposażenie gospodarstwa rolnego w urządzenie do dezynfekcji,
  • wykonanie inwestycji dzięki której trzoda chlewna będzie utrzymywana w odrębnych, zamkniętych pomieszczeniach z osobnym wejściem, nie łączących się
    z pomieszczeniami w których znajdują się inne zwierzęta

Wsparcie może być również przyznane na wykonanie ogrodzenia chlewni. Wówczas pomoc przyznaje się w formie standardowych stawek jednostkowych w wysokości 80% kwoty stanowiącej sumę:

  1. a) iloczynów standardowych stawek jednostkowych i, odpowiednio, długości planowanego ogrodzenia, liczby bram i liczby furtek.

oraz

  1. b) kosztów ogólnych, nieprzekraczających 10% kosztów poniesionych na realizację tej operacji.

Drugą grupą, do której kierowana jest pomoc w ramach wsparcia na „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”, są spółki wodne lub związki spółek wodnych, w których większość członków stanowią rolnicy posiadający grunty rolne. Pomoc udzielana jest na inwestycje w sprzęt zmechanizowany służący do utrzymania w dobrym stanie urządzeń melioracji wodnych wykorzystywanych do celów ochrony gospodarstw przed skutkami powodzi, podtopień lub deszczu nawalnego. Maksymalna wysokość wsparcia to
1 mln zł w całym okresie realizacji PROW 2014-2020. Limit dofinansowania wynosi 80 proc. kosztów kwalifikowanych zrealizowanej inwestycji. Pieniądze można wykorzystać na zakup np. koparek, ciągników, rębaków do drewna, kos spalinowych czy kosiarek samojezdnych.

Wnioski o przyznanie pomocy można składać osobiście lub przez upoważnioną osobę
w oddziałach regionalnych lub biurach powiatowych ARiMR, poprzez platformę ePUAP
lub przesłać rejestrowaną przesyłką pocztową nadaną w placówce Poczty Polskiej.

Więcej informacji na stronie www.arimr.gov.pl, pod numerem bezpłatnej infolinii
tel. 800-38-00-84 oraz w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych Agencji.

Nowe przedszkole w Rudniku na finiszu. Wójt podziękował osobom zaangażowanym w powstawaniu tej inwestycji.

Dziś wieczorem z inicjatywy wójta Piotra Rybki odbyło się w ZSP w Rudniku spotkanie dla osób zaangażowanych w budowę nowego przedszkola, m.in.: pani projektant, wykonawca, pracownicy urzędu gminy, dyrektor placówki, pracownicy obsługi szkoły. Zaproszeni goście mogli podziwiać efekty wykonanej inwestycji, której w powstawanie brali udział. Podczas spotkania wójt Piotr Rybka podziękował wszystkim za zaangażowanie i ciężką pracę oraz wręczył upominki. 

 

Skip to content