Wspomnienia z gminnych półkolonii 2021

Dwa turnusy półkolonii, organizowanych przez Gminę Rudnik, dobiegły końca. 66 uczestników – uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Rudnik od poniedziałku do piątku uczestniczyło w przygotowanych zajęciach.  Przypomnijmy: hasłem przewodnim półkolonii było: „Poznaj swoją gminę”, dzięki temu uczestnicy zajęć poznawali znane i mniej znane zakątki sołectw Gminy Rudnik, interesujące miejsca i ciekawych ludzi. Pogoda wyjątkowo sprzyjała, skąpiąc deszczu, a w zamian dając słońce  na cały czas trwania półkolonii. Dziękujemy uczestnikom półkolonii za wytrwałość i chęć poznawania kolejnych miejsc naszej gminy, a rodzicom za dowożenie dzieci do miejsc zbiórki! Dziękujemy kierownictwu półkolonii i opiekunom grup za odpowiedzialne pełnienie opieki nad uczestnikami wypoczynku i sprawną organizację w poszczególne dni!

Zakończone półkolonie nie mogłyby się odbyć bez pomocy i współpracy z ludźmi, którzy z ochotą podjęli się zadania przekazania swojej wiedzy, swojej pasji i udostępnienia miejsc, na co dzień niedostępnych. Dziękujemy zatem wszystkim razem i każdemu z osobna,  a byli pośród nich: Helena Ploch, Gerard Panek, Henryk i Barbara Wochnikowie, Paweł Ryborz, właściciele pałacu w Jastrzębiu, firma DANKO w Modzurowie, Artur Osak, Magda Szwetka i stajnia QUI, Zygmunt Kandora, Anna i Paweł Musiołowie, Grzegorz Holeczek, Bernard Kampik i OSP w Gamowie,  Józef Wilczek, Paweł Komorek, Katarzyna Pawlik, Karol Piecha, Krystyna Lepiorz, Weronika Czajka, Magdalena Kszuk, Panie z biblioteki: Mariola Brachman, Gabriela Materzok i Małgorzata Drobnicka, Panie pielęgniarki: Helga Sekuła i Sylwia Herud-Pawlak, panowie ze Straży Granicznej  i nasz dzielnicowy Grzegorz Antkowiak – serdecznie Wam dziękujemy!

Najmłodszym życzymy przyjemnego czasu wakacji, słonecznych dni i zdarzeń tak pięknych, żeby można było je wspominać aż do następnych wakacji!

Poniżej fotorelacja z dwóch tygodni Półkolonii Letnich 2021.

Komisja komunalna

Zawiadamiam, że w dniu 12 sierpnia 2021r. o godz. 15.00 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku odbędzie się posiedzenie Komisji związków i porozumień komunalnych, mienia komunalnego i działalności gospodarczej, rolnictwa i ochrony środowiska.

Tematy posiedzenia:

  1. Modernizacja oświetlenia na terenie gminy Rudnik (faza projektowania).

  2. Sprawy bieżące.

Darmowy dostęp do e-booków dla czytelników Gminnej Biblioteki Publicznej w Rudniku

Od 2 sierpnia 2021 roku Gminna Biblioteka Publiczna w Rudniku umożliwia swoim czytelnikom darmowy dostęp do ebooków w serwisie Legimi, oferującym przede wszystkim bogaty wybór beletrystyki (kilkadziesiąt tysięcy tytułów). Oferta uzupełniana jest na bieżąco nowościami wydawniczymi. Dostęp do serwisu jest możliwy poprzez aplikację mobilną, w tym na wybranych czytnikach (nie jest dostępna na Kindle). natomiast od 4 sierpnia 2021 roku umożliwi swoim czytelnikom darmowy dostęp do ponad 3500 ebooków w serwisie IBUK Libra. Znaczna część elektronicznego księgozbioru przeznaczona jest dla studentów i pracowników naukowych(prawo, medycyna, nauki społeczne, ekonomiczne, humanistyczne, techniczne).

Ponadto wśród e-książek znajdują się publikacje z zakresu literatury pięknej, literatury faktu, literatury dla dzieci i młodzieży, a także poradniki i słowniki. Dostęp do serwisu jest możliwy poprzez przeglądarkę internetową. Dostępy uzyskano w ramach zadania:

„Książki online dla każdego” Zadanie finansowane w ramach II edycji Marszałkowskiego Budżetu Obywatelskiego Województwa Śląskiego na rok 2021.

kontakt tel: 32 410 64 14,

e-mail: gbprudnik@op.pl

Ważny komunikat dla mieszkańców. Aktualizacja powierzchni użytkowej budynków i sposób jej obliczania dla celów podatkowych.

Urząd Gminy w Rudniku przeprowadza aktualizację danych dotyczących wymiaru podatku od nieruchomości. Aktualizacja dotyczy powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych oraz pozostałych budynków (w tym: gospodarczych, garaży i innych). W związku z powyższym, każdy właściciel nieruchomości proszony jest o dokonanie niezbędnych
pomiarów i weryfikację danych, zawartych w złożonych informacjach podatkowych. W przypadku rozbieżności między stanem faktycznym a zadeklarowanym, należy złożyć w tutejszym Urzędzie Gminy Informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych (IN-1) zawierającą skorygowane (prawidłowe) dane, która jest podstawą do naliczenia podatku od nieruchomości. Informujemy, że w przypadku gospodarstw rolnych, budynki gospodarcze podlegają ustawowemu zwolnieniu z podatku. Właściciel gospodarstwa rolnego składa informację IN-1, podając w załączniku ZIN-2 powierzchnię użytkową budynku gospodarczego podlegającą zwolnieniu. Informacje należy składać do 30 listopada 2021 roku.


Pouczenie:
Zgodnie z art. 6 ust.6 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych, osoby fizyczne obowiązane są złożyć właściwemu organowi podatkowemu informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych na formularzu IN-1, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości lub od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania. Niezłożenie informacji podatkowej w ogóle lub po terminie może wiązać się z odpowiedzialnością przewidzianą w art. 54 kodeksu karnego skarbowego. Zgodnie z tym przepisem przestępstwo lub wykroczenie karno-skarbowe popełnia osoba, która uchylając się od opodatkowania, nie ujawni właściwemu organowi przedmiotu lub podstawy opodatkowania albo nie składa deklaracji, przez co naraża podatek na uszczuplenie. W razie pytań lub wątpliwości dotyczących prawidłowego wypełnienia informacji w sprawie podatku od nieruchomości proszę o kontakt pod nr tel:. (32) 410 64 28 wew. 21 lub 22 Wzory aktualnie obowiązujących informacji w sprawie podatku od nieruchomości (IN-1) znajdują się tutaj: http://bip.gmina-rudnik.pl/podatek-

Jak obliczyć powierzchnię?

Zgodnie z art.4 ust.1 pkt 2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, podstawę opodatkowania dla budynków lub ich części stanowi powierzchnia użytkowa Powierzchnia użytkowa budynków, to powierzchnia mierzona po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach. Za kondygnację uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe. Do powierzchni użytkowej budynku nie wlicza się powierzchni klatek schodowych. Powierzchnię pomieszczeń lub ich części oraz część kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m zalicza się w 100%; powierzchnię pomieszczeń o wysokości od 1,40m do 2,20m zalicza się do powierzchni użytkowej budynku w 50 %, a jeżeli wysokość pomieszczenia jest mniejsza niż 1,40m, powierzchnię tę pomija się.

Sposób obliczania powierzchni użytkowej przedstawiony w formie graficznej – kliknij poniżej:

Sposób obliczania powierzchni użytkowej

Informacja z MKiŚ:

„W związku z wybuchem w dniu 27. 07. 2021 r. o godz. 10. na terenie Chempark w Leverkusen (Niemcy) i prognozowanym przez IMGW-PIB dotarciem smugi zanieczyszczeń do granic Polski w dniu 28 lipca w godzinach porannych (7.00-9.00.) uprzejmie informuję, iż na stacjach pomiarów jakości powietrza prowadzonych w ramach Państwowego Monitoringu Środowiska nie odnotowano podwyższonych stężeń pyłu zawieszonego PM10 i PM2,5 w godzinach porannych (7.00.-9.00.) w dniu 28.07.2021 r. Wyjątkiem jest stacja pomiarowa w Gdańsku, na ul. Powstańców Warszawskich, gdzie o godz. 8.00 odnotowano stężenie pyłu zawieszonego PM10 wynoszące 145 µg/m3, jednakże wysokie stężenia pyłu PM10 na tej stacji,  nie są związane z wybuchem i występowały również w dniach poprzedzających wybuch w Niemczech. Sytuacja może ulec zmianie, w zależności od przesuwającej się smugi zanieczyszczeń i występujących warunków meteorologicznych. Bieżące dane pomiarowe jakości powietrza dostępne są na portalu „Jakość powietrza” http://powietrze.gios.gov.pl/pjp/current oraz w aplikacji na urządzenia mobilne „Jakość powietrza w Polsce”.

https://gmina-rudnik.pl/wp-content/uploads/2021/07/Pozar-w-Niemczech.png

Link: https://twitter.com/IMGWmeteo/status/1420302638239916033

CENTRALNA EWIDENCJA EMISYJNOŚCI BUDYNKÓW

Już 1 lipca rozpoczął się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji
Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących
źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Każdy
budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić
wypełniając odpowiednią deklarację. Deklarację można złożyć samodzielnie, bez
wychodzenia z domu, żeby to zrobić musisz posiadać profil zaufany albo podpis
elektroniczny.
Wejdź na stronę www.zone.gunb.gov.pl ,
naciśnij -> złóż deklarację <- wypełnij ją i wyślij.
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe, jeżeli Twój dom posiada źródło ciepła i spalania
paliw zainstalowane przed 1 lipca 2021 r. na złożenie deklaracji masz 12 miesięcy. Jeżeli
źródło ciepła lub spalania paliw zostanie zainstalowane po 1 lipca deklarację musisz
złożyć w terminie 14 dni.
Nie masz dostępu do internetu albo podpisu elektronicznego? Deklarację możesz
złożyć we właściwym dla miejsca budynku Urzędzie gminy osobiście lub listownie.
1 L I P C A 2 0 2 1
Z Ł Ó Ż D E K L A R A C J Ę
WWW. Z O N E . G U N B . G O V . PL

Formularz-A_budynki-mieszkalne_08.04.2021-1-BUDYNKI ZAMIESZKAŁE

deklaracja-B-29.06.2021-1-BUDYNKI NIEZAMIESZKAŁE

Skip to content