Wyniki naboru uzupełniającego w Przedszkolu w Gamowie

W związku z uzupełniającym naborem na wolne miejsca do Samorządowego Przedszkola w Gamowie, w dniu 13.05. 2020 r. odbyło się posiedzenie Komisji rekrutacyjnej, w którym rozpatrzono wszystkie wnioski o przyjęcie dzieci do przedszkola. 

W załączeniu znajduje się lista dzieci zakwalifikowanych. 

Rodziców dzieci zakwalifikowanych prosimy o przesłanie wiadomości e-mail  do Przedszkola w Gamowie, z potwierdzeniem woli pozostawienia dziecka  pod opieką  Przedszkola w Gamowie.

Lista dzieci zakwalifikowanych

Funkcjonowanie Przedszkoli od dnia 18 maja b.r.

Informujemy, iż na dzień dzisiejszy, Przedszkola Gminy Rudnik nadal nie mają realnej możliwości sprostania Wytycznym przeciwepidemicznym GIS dla przedszkoli oraz przyjęcia dzieci, z  zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa przeciwepidemicznego. W związku z tym, wspólnie z Dyrektorami przedszkoli, podjęliśmy decyzję o przedłużeniu zawieszenia stacjonarnego funkcjonowania Przedszkoli do dnia 29 maja b.r.

W momencie pojawienia się akceptowalnych wytycznych GIS, podejmiemy kroki w kierunku otwarcia placówek przedszkolnych. O wszelkich zmianach będziemy Państwa informować na bieżąco na stronie internetowej Gminy.

Zamawiaj zdalnie – zawsze lokalnie!

To hasło kampanii społecznej proponowanej przez grupę radnych, by pomóc przedsiębiorcom działającym na terenie naszej gminy.

Na ich prośbę zamieszczamy link do CEIDG. Ewidencja pozwala mieszkańcom na wyszukanie w bazie firm tej, która znajduje się na terenie Gminy Rudnik i można skorzystać w trudnym dla przedsiębiorców czasie z jej usług.

Poniżej link:

https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg/ceidg.public.ui/Search.aspx

Komisja komunalna – posiedzenie wyjazdowe.

Zawiadamiam, że w dniu 20 maja 2020r. o godz. 15.00 odbędzie się wyjazdowe posiedzenie Komisji związków i porozumień komunalnych, mienia komunalnego i działalności gospodarczej, rolnictwa i ochrony środowiska.

Tematy posiedzenia:

  1. Inwestycje na terenie gminy Rudnik.

  2. Sprawy bieżące.

ARiMR: Dłuższy termin składania wniosków o płatność dobrostanową.

Do 15 czerwca 2020 r. został przedłużony termin składania wniosków przez tych rolników, którzy chcą ubiegać się w ARiMR o pomoc finansową z
PROW 2014-2020 w ramach działania „Dobrostan zwierząt”.

Ten nowy rodzaj wsparcia z PROW 2014-2020 przeznaczony jest dla hodowców krów i świń. Ma on rekompensować im dodatkowo poniesione koszty i utracone dochody w wyniku wprowadzenia praktyk hodowlanych związanych z podwyższonym dobrostanem zwierząt.

Dopłaty mogą otrzymać ci rolnicy, którzy zadbają o lepsze samopoczucie i zdrowie zwierząt, poprawiając warunki ich utrzymania przez zwiększenie powierzchni bytowej przypadającej na jedno zwierzę (krowę, lochę, tucznika) o co najmniej 20 proc.
w stosunku do wymaganej obecnie minimalnej powierzchni lub przez zorganizowanie zwierzętom dostępu do pastwiska czy wybiegu.

Do piątku 8 maja 2020 r. do ARiMR wpłynęło 13 337 wniosków o przyznanie płatności dobrostanowej.

Roczne stawki tych płatności wynoszą: 301 zł na lochę (zwiększenie powierzchni
w budynkach); 24 zł na tucznika (zwiększenie powierzchni w budynkach); 185 zł na krowę mleczną (wypas w sezonie pastwiskowym); 595 zł na krowę mleczną (zwiększenie powierzchni w budynkach); 329 zł na krowę mamkę (dostęp do wybiegów poza sezonem pastwiskowym).

Nabór wniosków odbywa się drogą elektroniczną, za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus, na wspólnym formularzu wniosku dla płatności bezpośrednich i płatności obszarowych PROW 2014-2020. Wniosek może być także złożony po 15 czerwca 2020 r., z tym że za każdy dzień roboczy opóźnienia należna kwota płatności zostanie pomniejszona o 1 proc. Ostateczny termin ubiegania się
o płatności dobrostanowe upływa 10 lipca 2020 r.

Życzenia z okazji Dnia Bibliotekarza i Bibliotek

8 maja w całej Polsce obchodzimy Dzień Bibliotekarza i Bibliotek. Święto to ma na celu popularyzację książek i czytelnictwa w społeczeństwie, a także podnoszenie świadomości na temat funkcji, jakie biblioteki i czytelnie pełnią w naszym życiu. Są one przede wszystkim źródłem wiedzy, rozrywki i kultury dla osób w każdym wieku. Biblioteki są także miejscem magicznym i otwartym dla wszystkich. To miejsce spotkań w czasie i przestrzeni, w którym na odwiedzającego zawsze czekają dobrzy przyjaciele – książki.

Z okazji przypadającego dziś święta, naszym Panią bibliotekarką składamy najserdeczniejsze podziękowania za dotychczasową pracę na rzecz rozwoju kultury i edukacji w środowisku lokalnym. Wasz wkład w upowszechnianie wiedzy jest nieoceniony. Życzymy, aby podejmowane wciąż nowe działania przynosiły pożytek społeczności lokalnej, a wykonywana praca dawała Wam radość i poczucie satysfakcji. Niech pasja czytelnicza i zadowolenie z upowszechniania kultury słowa są zawsze nierozłącznym elementem Waszej pracy. Dziękujemy za serdeczności, zaangażowanie i profesjonalizm. Te cechy powodują, że biblioteka ma zapewnione stałe miejsce w świecie kultury.

 

Piotr Rybka                                                                    Ireneusz Jaśkowski

Wójt Gminy Rudnik                                                  Przewodniczący Rady Gminy

 

Radni Gminy Rudnik podjęli uchwałę pomocową dla lokalnych przedsiębiorców

Radni Gminy Rudnik przyjęli w czwartek uchwałę w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19

W dokument wprowadza rozwiązania w zakresie podatku od nieruchomości, które nakierowane będą na pomoc dla przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie Gminy Rudnik, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19. Przyjęta uchwała umożliwia wprowadzenie zwolnienia od podatku od nieruchomości, gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej za część 2020 r. (chodzi o płatności w kwietniu, maju i czerwcu 2020 r.) dla przedsiębiorców, których dotyczy zakaz prowadzenia działalności, przewidziany w rozporządzeniach Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem epidemii. Podstawą takiego zwolnienia jest art. 15p ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020r., poz.374 z późn. zm.). Przedmiotowe zwolnienie stanowi pomoc publiczną.

Wystarczy złożyć formularz informacji IN-1 w trybie korekty informacji

Pomoc ma być udzielana po złożeniu przez przedsiębiorców korekty informacji poprzez formularz IN-1,

Ordynacja Podatkowa

Podmioty, które nie obejmuje pomocą powyższa uchwała, opierająca się o rozporządzenia Rady Ministrów, mają możliwość złożenia wniosku  zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej. Na wniosek podatnika organy podatkowe mogą odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty, odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej.

Uchwała podjęta przez Radę Gminy Rudnik, przesłana została do Nadzoru Prawnego Wojewody Śląskiego w celu jej legislacji.

Uchwała będzie obowiązywać od dnia publikacji jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego

 

 

Komunikat Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 7 maja 2020 roku

Państwowa Komisja Wyborcza informuje, że podjęła wszystkie czynności związane z przeprowadzeniem wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych przez Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej na dzień 10 maja 2020 r., do których była zobowiązana przepisami prawa.

W dniu 16 kwietnia 2020 r. została jednak uchwalona ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz. U poz. 695). Na mocy art. 102 tej ustawy zawieszone zostały obowiązki informacyjne wynikające z przepisów Kodeksu wyborczego, nałożone na wójtów i komisarzy wyborczych, ponadto przepisy dotyczące wydawania zaświadczeń o prawie do głosowania, głosowania korespondencyjnego oraz głosowania przez pełnomocnika.

Zawieszone zostały przede wszystkim kompetencje Państwowej Komisji Wyborczej w zakresie ustalenia wzoru karty do głosowania i zarządzenia druku kart. Pozbawienie Państwowej Komisji Wyborczej prawnych możliwości drukowania kart do głosowania sprawiło, że głosowanie w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 10 maja 2020 r. jest niemożliwe. Karty wyborcze są bowiem warunkiem koniecznym do przeprowadzenia głosowania.

Obowiązująca regulacja prawna pozbawiła Państwową Komisję Wyborczą instrumentów koniecznych do wykonywania jej obowiązków. W związku z powyższym Państwowa Komisja Wyborcza, informuje wyborców, komitety wyborcze, kandydatów, administrację wyborczą oraz jednostki samorządu terytorialnego, że głosowanie w dniu 10 maja 2020 r. nie może się odbyć.

Jednocześnie w konsekwencji powyższego nie mogą mieć zastosowania także inne przepisy Kodeksu wyborczego związane z głosowaniem, w tym:

1)      wójtowie oraz konsulowie nie przygotowują spisów wyborców;

2)    nie będzie obowiązywać tzw. cisza wyborcza, tj. zakaz prowadzenia agitacji wyborczej i podawania do wiadomości publicznej wyników sondaży dotyczących  przewidywanych zachowań wyborczych;

3)     lokale wyborcze pozostaną zamknięte.

Państwowa Komisja Wyborcza w składzie:

Przewodniczący Sylwester Marciniak

Zastępca Przewodniczącego Zbigniew Cieślak

Zastępca Przewodniczącego Wojciech Sych

                                Członkowie:

Ryszard Balicki

Liwiusz Laska

Dariusz Lasocki

Maciej Miłosz

Arkadiusz Pikulik

Konrad Składowski

Skip to content