Szanowni Mieszkańcy,
Zapraszamy mieszkańców, którzy złożyli wnioski na instalację pomp ciepłej wody użytkowej oraz instalacji solarnej w ramach Projektu OZE do niezwłocznego podpisywania umów.
Umowy są podpisywane w sali narad Urzędu (I piętro). Godziny podpisywania umów: poniedziałek, wtorek, czwartek – od 10.00 do 14.00
środa – od 12.00 do 16.30
piątek – od 10.00 do 13.30
Prosimy o przestrzeganie wyznaczonych godzin.
Zwołuje się XL sesję Rady Gminy Rudnik na dzień 8 czerwca 2022r. na godz. 15.30 w sali narad Urzędu Gminy w Rudniku z następującym porządkiem obrad:
Otwarcie XL sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
Przyjęcie porządku obrad.
Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji Rady Gminy.
Informacja Wójta z działalności między sesjami.
Przyjęcie uchwał w sprawie:
utworzenia Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Grzegorzowicach;
zmiany w budżecie gminy na rok 2022.
Interpelacje i zapytania radnych, wolne wnioski i informacje.
Zakończenie obrad.
W dniu 19 maja bieżącego roku Jubileusz Diamentowych Godów obchodzili Państwo Róża i Rudolf Dziadzka ze Sławikowa. Ślub cywilny zawarli przed sześćdziesięcioma laty w Urzędzie Stanu Cywilnego w Łubowicach, kościelny natomiast w Kościele Parafialnym pod wezwaniem Świętego Jerzego w Sławikowie.
Oboje pochodzą z jednej miejscowości, a poznali się na zabawie wiejskiej. Pan Rudolf to wyuczony kowal, pracował w warsztacie PKS w Raciborzu. Pani Róża pracowała jako krawcowa w Raciborzu oraz zajmowała się dziećmi i domem.
Doczekali dwójki dzieci, sześciorga wnuków i siedmiorga prawnuków.
Dostojnym Jubilatom życzenia złożyli Wójt Gminy Piotr Rybka i Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Sabina Zięć.
Państwu Róży i Rudolfowi życzymy wszystkiego co najlepsze i najpiękniejsze. Niech nigdy nie brakuje im zdrowia, szczęścia i wszelkiej pomyślności.
W imieniu zespołu LGD “Partnerstwo dla Rozwoju” zapraszamy serdecznie zainteresowanych mieszkańców, lokalnych liderów, władz samorządowych, przedsiębiorców, oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych zamieszkałych na terenie gminy Rudnik na spotkanie warsztatowo-konsultacyjne związane z opracowaniem nowego dokumentu strategicznego. Spotkanie odbędzie się 8 czerwca br. o godz. 18:00 w sali narad urzędu gminy.
W imieniu organizatorów serdecznie zapraszamy!
Zachęcamy naszych seniorów do wzięcia udziału. Więcej informacji w załączonej ulotce lub w GOPS w Rudniku.
Tylko do 31 maja 2022 r. ci, którzy chcą założyć własny biznes na wsi, mogą ubiegać się o wsparcie finansowanego z PROW na lata 2014-2020. Pomoc ma charakter bezzwrotnej premii, a jej wysokość zależy od liczby nowo utworzonych miejsc pracy. W trwającym od 28 lutego naborze wnioski złożyło ponad 2,5 tys. osób, które ubiegają się o ponad 618 mln zł pomocy.
Wnioski o premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej przyjmują oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można dostarczać osobiście, przekazywać za pośrednictwem platformy ePUAP lub wysyłać rejestrowaną przesyłką pocztową nadaną w placówce Poczty Polskiej.
Wysokość premii zależy od liczby utworzonych miejsc pracy – jeżeli w biznesplanie przewidziane zostało utworzenie jednego miejsca pracy, można otrzymać 150 tys. zł. Przy dwóch stanowiskach premia wzrasta do 200 tys. zł, a przy trzech – do 250 tys. zł. Środki są wypłacane w dwóch ratach. Pierwszą – 80 proc. – otrzymuje się, gdy zostaną spełnione warunki określone w wydanej decyzji o przyznaniu pomocy, a jest na to 9 miesięcy (liczone od dnia doręczenia decyzji). Pozostałe 20 proc. wpływa na konto beneficjenta po rozliczeniu biznesplanu, jednak nie później niż do 2 lat od wypłaty pierwszej raty pomocy i nie później niż do 31 sierpnia 2025 r. Co najmniej 70 proc. otrzymanego wsparcia musi być wydane na inwestycje w środki trwałe, np. zakup nowych maszyn i urządzeń czy środków transportu. Pozostałe 30 proc. można przeznaczyć na wydatki bieżące, np. płace czy ubezpieczenia.
O pomoc mogą starać się rolnicy, ich małżonkowie lub domownicy, którzy chcą rozpocząć prowadzenie działalności pozarolniczej. Grono potencjalnych beneficjentów obejmuje także tych, którzy co najmniej 2 lata wcześniej zawiesili bądź zakończyli działalność rolniczą, ale chcą ją wznowić oraz tych, którzy chcą rozszerzyć ofertę swojej firmy o nowy rodzaj usług. Co istotne, wszyscy powinni być ubezpieczeni w KRUS w pełnym zakresie, nieprzerwanie przez co najmniej 12 miesięcy przed złożeniem wniosku o przyznanie pomocy. Oprócz tego gospodarstwo ubiegającego się o wsparcie musi być położone na terenie gminy wiejskiej lub gminy miejsko-wiejskiej – z wyłączeniem miast liczących powyżej 5 tysięcy mieszkańców – lub gminy miejskiej – z wyłączeniem miejscowości liczących powyżej 5 tysięcy mieszkańców. W tym naborze umożliwiono ubieganie się o premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej także osobom, którym nie zostały przyznane płatności obszarowe oraz tym, które skorzystały z pomocy dotyczącej różnicowania działalności w kierunku nierolniczym w poprzednim okresie programowania, czyli w latach 2007-2013.
Zakres rodzajów działalności, na które można uzyskać premię, jest bardzo szeroki. Pełną listę działalności objętych wsparciem, tzw. kodów PKD (punkt 7), można znaleźć na stronie Agencji.