WAŻNY KOMUNIKAT WS. PODPISYWANIA UMÓW NA INSTALACJĘ POMP CIEPŁEJ WODY UŻYTKOWEJ ORAZ INSTALACJĘ SOLARNĄ

Szanowni Mieszkańcy,

Zapraszamy mieszkańców, którzy złożyli wnioski na instalację pomp ciepłej wody użytkowej oraz instalacji solarnej w ramach Projektu OZE do niezwłocznego podpisywania umów.

Umowy są podpisywane w sali narad Urzędu (I piętro). Godziny podpisywania umów: poniedziałek, wtorek, czwartek – od 10.00 do 14.00

środa – od 12.00 do 16.30

piątek – od 10.00 do 13.30

Prosimy o przestrzeganie wyznaczonych godzin.

XL sesja Rady Gminy Rudnik

Zwołuje się XL sesję Rady Gminy Rudnik na dzień 8 czerwca 2022r. na godz. 15.30 w sali narad Urzędu Gminy w Rudniku z następującym porządkiem obrad:

  1. Otwarcie XL sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji Rady Gminy.

  4. Informacja Wójta z działalności między sesjami.

  5. Przyjęcie uchwał w sprawie:

  • utworzenia Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Grzegorzowicach;

  • zmiany w budżecie gminy na rok 2022.

  1. Interpelacje i zapytania radnych, wolne wnioski i informacje.

  2. Zakończenie obrad.

Diamentowe Gody Państwa Róży i Rudolfa Dziadzka ze Sławikowa

W dniu 19 maja bieżącego roku Jubileusz Diamentowych Godów obchodzili Państwo Róża i Rudolf Dziadzka ze Sławikowa. Ślub cywilny zawarli przed sześćdziesięcioma laty w Urzędzie Stanu Cywilnego w Łubowicach, kościelny natomiast w Kościele Parafialnym pod wezwaniem Świętego Jerzego w Sławikowie.

Oboje pochodzą z jednej miejscowości, a poznali się na zabawie wiejskiej. Pan Rudolf to wyuczony kowal, pracował w warsztacie PKS w Raciborzu. Pani Róża pracowała jako krawcowa w Raciborzu oraz zajmowała się dziećmi i domem.

Doczekali dwójki dzieci, sześciorga wnuków i siedmiorga prawnuków.

Dostojnym Jubilatom życzenia złożyli Wójt Gminy Piotr Rybka i Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Sabina Zięć.

Państwu Róży i Rudolfowi życzymy wszystkiego co najlepsze i najpiękniejsze. Niech nigdy nie brakuje im zdrowia, szczęścia i wszelkiej pomyślności.

LGD “Partnerstwo dla Rozwoju” zaprasza na cykl warsztatowo-konsultacyjny.

W imieniu zespołu LGD “Partnerstwo dla Rozwoju” zapraszamy serdecznie zainteresowanych mieszkańców, lokalnych liderów, władz samorządowych, przedsiębiorców, oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych zamieszkałych na terenie gminy Rudnik na spotkanie warsztatowo-konsultacyjne związane z opracowaniem nowego dokumentu strategicznego. Spotkanie odbędzie się 8 czerwca br. o godz. 18:00 w sali narad urzędu gminy.

W imieniu organizatorów serdecznie zapraszamy!

 

Harmonogram spotkań do pobrania

Biznes na wsi: coraz mniej czasu na złożenie wniosku o premię

Tylko do 31 maja 2022 r. ci, którzy chcą założyć własny biznes na wsi, mogą ubiegać się o wsparcie finansowanego z PROW na lata 2014-2020. Pomoc ma charakter bezzwrotnej premii, a jej wysokość zależy od liczby nowo utworzonych miejsc pracy. W trwającym od 28 lutego naborze wnioski złożyło ponad 2,5 tys. osób, które ubiegają się o ponad 618 mln zł pomocy.

Wnioski o premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej przyjmują oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można dostarczać osobiście, przekazywać za pośrednictwem platformy ePUAP lub wysyłać rejestrowaną przesyłką pocztową nadaną w placówce Poczty Polskiej.

Wysokość premii zależy od liczby utworzonych miejsc pracy – jeżeli w biznesplanie przewidziane zostało utworzenie jednego miejsca pracy, można otrzymać 150 tys. zł. Przy dwóch stanowiskach premia wzrasta do 200 tys. zł, a przy trzech – do 250 tys. zł. Środki są wypłacane w dwóch ratach. Pierwszą – 80 proc. – otrzymuje się, gdy zostaną spełnione warunki określone w wydanej decyzji o przyznaniu pomocy, a jest na to 9 miesięcy (liczone od dnia doręczenia decyzji). Pozostałe 20 proc. wpływa na konto beneficjenta po rozliczeniu biznesplanu, jednak nie później niż do 2 lat od wypłaty pierwszej raty pomocy i nie później niż do 31 sierpnia 2025 r. Co najmniej 70 proc. otrzymanego wsparcia musi być wydane na inwestycje w środki trwałe, np. zakup nowych maszyn i urządzeń czy środków transportu. Pozostałe 30 proc. można przeznaczyć na wydatki bieżące, np. płace czy ubezpieczenia.

O pomoc mogą starać się rolnicy, ich małżonkowie lub domownicy, którzy chcą rozpocząć prowadzenie działalności pozarolniczej. Grono potencjalnych beneficjentów obejmuje także tych, którzy co najmniej 2 lata wcześniej zawiesili bądź zakończyli działalność rolniczą, ale chcą ją wznowić oraz tych, którzy chcą rozszerzyć ofertę swojej firmy o nowy rodzaj usług. Co istotne, wszyscy powinni być ubezpieczeni w KRUS w pełnym zakresie, nieprzerwanie przez co najmniej 12 miesięcy przed złożeniem wniosku o przyznanie pomocy. Oprócz tego gospodarstwo ubiegającego się o wsparcie musi być położone na terenie gminy wiejskiej lub gminy miejsko-wiejskiej – z wyłączeniem miast liczących powyżej 5 tysięcy mieszkańców – lub gminy miejskiej – z wyłączeniem miejscowości liczących powyżej 5 tysięcy mieszkańców. W tym naborze umożliwiono ubieganie się o premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej także osobom, którym nie zostały przyznane płatności obszarowe oraz tym, które skorzystały z pomocy dotyczącej różnicowania działalności w kierunku nierolniczym w poprzednim okresie programowania, czyli w latach 2007-2013.

Zakres rodzajów działalności, na które można uzyskać premię, jest bardzo szeroki. Pełną listę działalności objętych wsparciem, tzw. kodów PKD (punkt 7), można znaleźć na stronie Agencji.

Przejdź do treści