Dostępność

Urząd Gminy w Rudniku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: gmina-rudnik.pl

Data publikacji strony internetowej: 31.03.2020 r.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 24.03.2021 r.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej. 

Treści niedostępne

Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów: 

Opublikowane materiały multimedialne takie jak zdjęcia czy pliki audio nie posiadają dodatkowych opisów.

Opublikowane dokumenty w postaci plików PDF zawierających zeskanowaną treść dokumentów nie umożliwiają przeszukiwania treści dokumentu.

Wyłączenia z obowiązku zapewnienia dostępności:

Transmisje publikowane w czasie rzeczywistym, na przykład transmisja obrad Rady Gminy Rudnik.

Pliki multimedialne opublikowane przed 23 września 2020 roku.

Dokumenty tekstowe, tekstowo – graficzne, pliki arkuszy kalkulacyjnych oraz prezentacji utworzonych przed 23 września 2018 roku.

Treści będące w posiadaniu podmiotu publicznego które nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której ten podmiot publiczny nie jest uprawniony.

Mapy w postaci skanów arkuszy.

Treści które nie spełniają wymogów dostępności cyfrowej można pozyskać w alternatywny sposób zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale „Informacje zwrotne i dane kontaktowe” oraz „Procedura wnioskowo – skargowa”.  

Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności

Deklarację sporządzono dnia: 25.11.2020 r.

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi I aktualizacji dnia: 22.03.2021 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Urzędem Gminy Rudnik.

Osobą kontaktową jest: Jarosław Borysowicz – informatyk, e-mail: informatyk@gmina-rudnik.pl

Kontaktować można się także telefonicznie pod nr: 32 410 64 18. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Procedura wnioskowo – skargowa

Zgodnie z art. 18 ustawy o dostępności cyfrowej każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich za pomocą metod kontaktu udostępnionych przez instytucję. 

Dostępność architektoniczna

Budynek: Urząd Gminy w Rudniku

Budynek znajduje się przy ul. Kozielskiej 1 w Rudniku 47-411.

Dojście

Dojście piesze znajduje się od ulicy Kozielskiej. Z ww. ulicy można dojechać na wózku inwalidzkim do budynku urzędu.

Na parkingu przynależącym do budynku wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Miejsce to oznaczone jest znakami pionowymi: D-18 A i T-29.

Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców.

Wejście do budynku znajduje się na ścianie frontowej budynku od strony ul. Kozielskiej, dostępne jest dla osób na wózku za pomocą rampy. Szerokość przejścia drzwi wejściowych powyżej 90 cm, próg w drzwiach wejściowych nie przekracza 2,0 cm. Przy drzwiach znajdują się przyciski umożliwiające wezwanie obsługi Urzędu Gminy.

Komunikacja pozioma

Korytarze w budynku oraz hall wejściowy są bezkolizyjne, nie posiadają progów, mają czytelny i intuicyjny układ. Brak oznakowań dotykowych na posadzce.

Komunikacja pionowa

Budynek Urzędu Gminy Rudnik jest wyposażony w windę zlokalizowaną naprzeciwko wejścia. Umożliwia ona przeniesienie na pierwsze piętro, do wszystkich stref obsługi klienta.

Toaleta ogólnodostępna

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze obok windy. Drzwi do toalety nie posiadają samozamykacza. W toalecie zapewniona jest przestrzeń manewrowa – umożliwiony jest transfer boczny lewy, nie zapewniono transferu z prawej strony. Brak systemu przyzywowego, poręczy oraz odpowiedniego lustra.

Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu.

Osobom niesłyszącym oraz osobom, które mają trudność w komunikowaniu się, gdzie potrzebują wsparcie w kontaktach. Jednostka umożliwia skorzystanie przy załatwianiu spraw z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza – przewodnika. Potrzebę skorzystania z usług tłumacza języka migowego lub tłumacza – przewodnika można zgłosić również pisemnie na adres: Urząd Gminy w Rudniku, ul. Kozielska 1, 47-411 Rudnik lub telefonicznie za pomocą osoby trzeciej na numer telefonu: 32 410 64 18 oraz e-mailowo: informatyk@gmina-rudnik.pl lub dominika.kwasnica@gmina-rudnik.pl.

Możliwy jest wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.

Brak pętli indukcyjnych w budynku i oznaczeń w alfabecie Braille’a.

Budynek: Gminne Centrum Informacji

Budynek znajduje się przy ul. Mickiewicza 2 w Rudniku 47-411.

Dojście

Dojście piesze znajduje się od ulicy Mickiewicza, Szkolnej oraz Sylwestra. Wejście dla osób niepełnosprawnych zlokalizowane zostało od ulicy Szkolnej.

Na parkingu przynależącym do budynku brak miejsca dla osób niepełnosprawnych.

Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców.

Główne wejście do budynku znajduje się na ścianie frontowej budynku od ulicy Mickiewicza. Wejście dla niepełnosprawnych zlokalizowane jest na elewacji północnej do którego prowadzi rampa dla niepełnosprawnych od ulicy Szkolnej. Szerokość przejścia drzwi wejściowych powyżej 90 cm, próg w drzwiach wejściowych nie przekracza 2,0 cm.

Komunikacja pozioma

Budynek jest jednokondygnacyjny, komunikacja pozioma jest bezkolizyjna, brak progów, budynek ma czytelny i intuicyjny układ komunikacyjny.

Brak oznakowań dotykowych na posadzce.

Toaleta ogólnodostępna

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością dostępna jest z korytarza zlokalizowanego obok sali głównej. Drzwi do toalety nie posiadają samozamykacza. W toalecie zapewniona jest przestrzeń manewrowa – umożliwiony jest transfer boczny lewy, nie zapewniono transferu z prawej strony. Brak systemu przyzywowego, poręczy oraz odpowiedniego lustra.

Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu.

Osobom niesłyszącym oraz osobom, które mają trudność w komunikowaniu się, gdzie potrzebują wsparcie w kontaktach. Jednostka umożliwia skorzystanie przy załatwianiu spraw z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika. Potrzebę skorzystania z usług tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika można zgłosić również pisemnie na adres: Urząd Gminy w Rudniku, ul. Kozielska 1, 47-411 Rudnik lub telefonicznie za pomocą osoby trzeciej na numer telefonu: 32 410 64 18 oraz e-mailowo: informatyk@gmina-rudnik.pl lub dominika.kwasnica@gmina-rudnik.pl.

Możliwy jest wstęp z psem asystującym do budynku GCI. 

Brak pętli indukcyjnych w budynku i oznaczeń w alfabecie Braille’a.

Nabór uzupełniający do Samorządowego Przedszkola w Gamowie

Nabór uzupełniający do Przedszkola w Gamowie

Informujemy, iż w Przedszkolach w: Rudniku, Grzegorzowicach i Brzeźnicy została zakończona rekrutacja i wszystkie miejsca dostępne w powyższych przedszkolach zostały obsadzone, dlatego
nie przeprowadza się w tych placówkach naboru uzupełniającego.

Wolnymi miejscami dysponuje Przedszkole  w Gamowie, gdzie, zgodnie z Zarządzeniem Wójta, w dniach 24- 31 marca 2021 r. zostanie przeprowadzony nabór uzupełniający.
Potrzebne wzory dokumentów zamieszczamy poniżej. Zachęcamy rodziców dzieci, które nie dostały się do innych przedszkoli ze względu na brak miejsc, o rozważenie zapisania dziecka do Przedszkola w Gamowie.

Dane placówki w Gamowie: Samorządowe Przedszkole w Gamowie, ul. Szkolna 7,  47-411 Gamów, e-mail: przedszkolegamow@o2.pl, tel. 32 410 65 31.

Dokumenty do pobrania:

 

 

Regulamin rekrutacji dzieci do Samorządowego Przedszkola

Wniosek o przyjęcie do Samorządowego Przedszkola w Gamowie

Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata

Oświadczenie o samotnym wychowywaniu kandydata

Posadziłeś las ze wsparciem ARiMR? Złóż wniosek o dwie premie

Od 15 marca Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyjmuje wnioski
o przyznanie premii pielęgnacyjnej i zalesieniowej w ramach poddziałania Wsparcie na zalesianie i tworzenie terenów zalesionych finansowanego z PROW 2014-2020. Można je złożyć tylko za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus.

Premia pielęgnacyjna to zryczałtowana płatność, przyznawana corocznie przez 5 lat – licząc od dnia złożenia wniosku o przyznanie pierwszej premii pielęgnacyjnej do gruntów, na których dokonano zalesienia. Jej wysokość waha się od 794 zł/ha do 1 628 zł/ha i zależy m. in. od ukształtowania terenu, jego podatności na erozję czy zastosowanej formy ochrony upraw przez zwierzynę. Jeśli na zalesionym terenie zastosowano repelenty (środki odstraszające), można dodatkowo otrzymać kwotę 424 zł/ha.

Z kolei premia zalesieniowa przyznawana jest corocznie przez 12 lat – licząc od dnia złożenia wniosku o przyznanie pierwszej premii zalesieniowej do gruntów, na których posadzono las,
a które wcześniej wykorzystywano do prowadzenia działalności rolniczej. Wysokość premii zalesieniowej wynosi 1 215 zł/ha.

Beneficjentami obu premii mogą być wyłącznie rolnicy, którzy w latach 2015-2020:

– złożyli wniosek o przyznanie wsparcia na zalesienie,

– otrzymali postanowienie o spełnieniu warunków do uzyskania pomocy,

– wykonali zalesienie,

– złożyli oświadczenie o wykonaniu zalesienia zgodnie z wymogami planu zalesienia wraz z potwierdzeniem złożonym przez nadleśniczego.

Do otrzymania premii pielęgnacyjnej i premii zalesieniowej nie są uprawnione jednostki samorządu terytorialnego i jednostki organizacyjne gmin, powiatów oraz województw.

Wnioski co do zasady należy złożyć do 15 maja, ale ponieważ ten dzień wypada w sobotę, będzie to można zrobić (bez żadnych sankcji finansowych) jeszcze do 17 maja. ARMR będzie przyjmowała wnioski także w ciągu 25 dni po upływie tego terminu, czyli do 11 czerwca 2021 r., jednak za każdy dzień roboczy opóźnienia przyznana premia będzie pomniejszono 1 proc.

Więcej informacji na stronie: www.arimr.gov.pl i pod numerem bezpłatnej infolinii:
800 38 00 84.

„Smok Wawelski” w Przedszkolu w Grzegorzowicach

Dnia 16 marca 2021 r. przybył do Przedszkola w Grzegorzowicach Teatr Lalek „Kukiełka” z przedstawieniem „Smok Wawelski”. Dzieci były zachwycone scenografią, lalkami oraz przedstawioną historią. Teatrzyk przeniósł ich  w magiczny, baśniowy świat. Przed spektaklem przedszkolaki przypomniały sobie jak należy zachowywać się podczas występów. W trakcie przedstawienia nie zabrakło efektów specjalnych takich jak: bańki, czy muzyka, co  wprawiło dzieci w zachwyt i na pewno długo zapamiętają i występ, i treść legendy.

31 marca 2021 r. upływa termin na zakup komputera ze wsparciem ARiMR

Przypominamy rolnikom, którzy otrzymali z ARiMR pomoc na zakup sprzętu komputerowego, a jeszcze tego nie zrobili, że mają na to czas tylko do 31 marca 2021 roku. Fakturę potwierdzającą dokonanie takiego zakupu trzeba dostarczyć do biura powiatowego ARiMR do 15 kwietnia 2021 r. To są niezbędne warunki, aby rozliczyć otrzymane wsparcie. 

Pomoc na zakup sprzętu komputerowego dla dziecka z rodziny rolniczej ARiMR uruchomiła w grudniu 2020 r. Wsparcie w wysokości do 1500 zł można było otrzymać na zakupu komputera stacjonarnego lub laptopa wraz z niezbędnym oprogramowaniem oraz myszą, klawiaturą i ładowarką. O taką pomoc ubiegało się 39 tysięcy rolników. Kwota dofinansowania, o które występowali wyniosła około 58,5 mln zł. Najwięcej wniosków złożono w województwach: mazowieckim (6,25 tys. wniosków), lubelskim (5,16 tys. wniosków), małopolskim (4,68 tys. wniosków) i wielkopolskim (3,79 tys. wniosków). Biura powiatowe ARiMR wydały blisko 35 tys. decyzji o przyznaniu pomocy na kwotę 52,39 mln zł. Agencja zakończyła rozpatrywanie złożonych wniosków, przyznana pomoc została przekazana na rachunki bankowe beneficjentów.

Więcej informacji: https://www.arimr.gov.pl/pomoc-krajowa/pomoc-na-zakupu-komputera-dla-dziecka-z-rodziny-rolniczej.html

 

31 marca ruszają dwa nabory wniosków z PROW 2014-2020

Już 31 marca 2021 r. o bezzwrotną premię w wysokości 150 tys. zł będą mogli ubiegać się młodzi rolnicy. Tego samego dnia rusza nabór wniosków o przyznanie 60 tys. zł bezzwrotnej pomocy na „Restrukturyzację małych gospodarstw”. Oba nabory potrwają do 29 maja 2021 r. i są finansowane z budżetu PROW 2014-2020.

Premie dla młodych rolników

Od 31 marca 2021 r. młodzi rolnicy, którzy chcą rozwijać swoje gospodarstwo, będą mogli starać się o dofinasowanie. Kwota jest niebagatelna – to 150 tys. zł. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała wnioski przez najbliższe dwa miesiące – do 29 maja. W ubiegłym roku młodzi rolnicy złożyli ich ponad 5 tysięcy.

To już kolejny – 7. nabór wniosków w ramach operacji typu „Premie dla młodych rolników”. Wsparcie to jest zachętą dla młodego pokolenia do rozwijania rolniczego biznesu – nie tylko pozwala zachować opłacalność produkcji rolnej,
ale przekłada się również (w dłuższej perspektywie czasowej) na jej zwiększenie, stąd rosnąca popularność tego programu. W pierwszym roku naboru (2015) do ARiMR wpłynęło 3 313 wniosków o przyznanie pomocy, dwa lata później – 4 903,
w 2018 r. – 5 411; w 2019 r. było ich już ponad 7 tys. Natomiast w 2020 r., mimo pandemii, zdecydowało się ubiegać o wsparcie ponad 5 tys. wnioskodawców.

Wsparcie mogą otrzymać osoby, które m.in.:

  • w dniu złożenia wniosku mają nie więcej niż 40 lat;
  • posiadają odpowiednie kwalifikacje zawodowe (lub uzupełnią je w ciągu 36 miesięcy od dnia doręczenia decyzji o przyznaniu pomocy);
  • posiadają gospodarstwo rolne o powierzchni minimum 1 ha;
  • rozpoczęły prowadzenie działalności rolniczej przed dniem złożenia wniosku, lecz nie wcześniej niż 24 miesiące przed dniem złożenia wniosku;
  • posiadają lub utworzą gospodarstwo o wielkości ekonomicznej mieszczącej się w przedziale od 13 tys. do 150 tys. euro;
  • przedłożą biznesplan dotyczący rozwoju gospodarstwa.

Premia musi w całości zostać przeznaczona na prowadzenie gospodarstwa lub przygotowanie do sprzedaży wytwarzanych w nim produktów rolnych. Minimum 70% premii należy zainwestować w środki trwałe. Środki będą wypłacane w dwóch ratach:

  • 120 tys. zł – na wniosek o płatność pierwszej raty pomocy, po spełnieniu przez młodego rolnika określonych warunków;
  • 30 tys. zł – na wniosek o płatność drugiej raty pomocy, po realizacji biznesplanu.

Wnioski będą przyjmowały oddziały regionalne ARiMR. Można je będzie składać drogą elektroniczną, osobiście lub przesłać pocztą.

Restrukturyzacja małych gospodarstw

Od 31 marca do 29 maja 2021 r. można składać wnioski o wsparcie na „Restrukturyzację małych gospodarstw”. Pomoc finansowana jest z budżetu PROW 2014-2020, a tegoroczny nabór jest dziewiątym z kolei.

 

O wsparcie finansowe może starać się rolnik posiadający gospodarstwo obejmujące co najmniej 1 hektar użytków rolnych lub nieruchomość służącą do prowadzenia produkcji w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej. Wielkość ekonomiczna takiego gospodarstwa musi być mniejsza niż 13 tys. euro.

 

Wniosek może złożyć osoba zarówno ubezpieczona w KRUS-ie, jak i w ZUS-ie. Nie ma również zakazu jednoczesnego prowadzenia działalności gospodarczej lub pracy na etacie. Pod jednym warunkiem – dochód lub przychód z działalności rolniczej musi stanowić co najmniej 25 proc. całości dochodów lub przychodów.

O pomoc nie mogą ubiegać się osoby, którym wypłacono pomoc finansową z następujących programów wsparcia: „Ułatwianie startu młodym rolnikom”, „Modernizacja gospodarstw rolnych”, „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej”, „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” objętych PROW 2007-2013, a także „Modernizacja gospodarstw rolnych”; „Premia na rozpoczęcie działalności pozarolniczej”, „Premie dla młodych rolników” w ramach PROW 2014-2020.

Rolnik, który zdecyduje się na rozwój swojego małego gospodarstwa, może uzyskać na ten cel 60 tys. zł bezzwrotnej premii. Jest ona wypłacana w dwóch ratach:

  • 80 proc. (48 tys. zł) – po spełnieniu warunków określonych w decyzji o przyznaniu pomocy;
  • 20 proc. (12 tys. zł) – po prawidłowej realizacji biznesplanu.

Wsparcie można przeznaczyć wyłącznie na działalność rolniczą lub przygotowanie do sprzedaży produktów rolnych wytworzonych w gospodarstwie. Co najmniej 80 proc. otrzymanej premii należy wydać na inwestycje w środki trwałe. Ich katalog jest szeroki. Obejmuje m.in. budowę, przebudowę, remont budynków lub budowli; nabycie nowych maszyn, urządzeń oraz wyposażenia. Premię można zainwestować w zakup gruntów, stada podstawowego zwierząt, czy zakładanie sadów i plantacji wieloletnich gatunków użytkowanych efektywnie dłużej niż 5 lat.

Pomoc może być przyznana tylko raz w czasie realizacji PROW 2014-2020. W przypadku małżonków może ją otrzymać tylko jedno z nich, niezależnie od tego, czy prowadzą wspólne, czy odrębne gospodarstwa.

Wnioski o przyznanie pomocy należy składać do oddziału regionalnego Agencji właściwego ze względu na miejsce położenia gospodarstwa. Można to zrobić osobiście, przesyłką rejestrowaną, nadaną w placówce Poczty Polskiej lub elektronicznie za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP.

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza właścicieli gospodarstw rolnych do udziału w XVIII Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Od 2003 r. Konkurs organizowany jest przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Państwową Inspekcją Pracy i Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (następca prawnym Agencji Nieruchomości Rolnych). Od 2018 roku współorganizatorem jest również Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. XVIII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy. Partnerem strategicznym Konkursu jest Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.

więcej pod linkiem:

https://www.krus.gov.pl/aktualnosci/dokument/artykul/kasa-rolniczego-ubezpieczenia-spolecznego-zaprasza-wlascicieli-gospodarstw-rolnych-do-udzialu-2/

Ogłoszenie o konkursie ofert dla organizacji pozarządowych

Ogłoszenie konkursu

Na realizację zadań z zakresu w zakresie wspierania i upowszechniania kultury , tradycji narodowej, mniejszości narodowych. Oraz wsparcia pomocy społecznej.

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. Z 2020. poz. 713 z późn. zmianami) oraz art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( t. j. Dz. U. Z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.) oraz Uchwały Rady Gminy Rudnik nr XX/181/2020 z dnia 29 września 2020r. w sprawie współpracy Gminy Rudnik z organizacjami pozarządowymi na 2021r oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2019.

I. RODZAJ ZADAŃ, WYSOKOŚĆ ŚRODKÓW PUBLICZNYCH PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ ZADAŃ, INFORMACJA O ZREALIZOWANYCH ZADANIACH PUBLICZNYCH W GMINIE RUDNIK I ZWIĄZANYCH Z NIMI KOSZTAMI

Celem konkursu jest wyłonienie i wsparcie projektów na realizację zadań publicznych realizowanych całorocznie w Gminie Rudnik określonych w Rocznym Programie Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na terenie Gminy Rudnik na rok 2021. Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych na terenie Gminy Rudnik.

A. ZADANIA Z ZAKRESU WSPIERANIA I UPOWSZECHNIANIA KULTURY,TRADYCJI NARODOWEJ I MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ

Obejmują działania popularyzujące sport masowy i rekreację, promujące prozdrowotną aktywność sportową tworzące różnorodną ofertę kulturalną,

Priorytetem współpracy w 2021 roku jest zwiększenie dostępności do różnorodnej oferty kulturalnej. Na przedstawione do realizacji zadania publiczne przeznacza się środki publiczne w wysokości 20 000,00 zł

Wysokość środków publicznych przekazanych w roku 2020 stowarzyszeniom na terenie Gminy Rudnik stanowiła kwotę 20.000,00 zł.

B. ZADANIA Z ZAKRESU WSPIERANIA I UPOWSZECHNIANIA Z ZAKRESU POMOCY SPOŁECZNEJ.

Na zadania dotyczące zakresu pomocy społecznej przeznacza się kwotę 2.000zł. Wysokość środków publicznych przekazanych w roku 2020 stowarzyszeniom na zadania z zakresu pomocy społecznej na terenie Gminy Rudnik stanowiła kwotę 2.000 zł.

II. ZASADY PRZYZNAWANIA DOTACJI

1. Podmioty uprawnione do złożenia oferty :

1) Organizacje pozarządowe prowadzące systematyczną, całoroczną działalność pożytku publicznego, nie będące jednostkami sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów o finansach publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, którym odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem art. 3 ust. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

2) Inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego:

a) osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,

b) stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,

c) spółdzielnie socjalne,

d) spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2014 r. , poz.715), które: nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych i nie przeznaczają zysku do podziału pomiędzy swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.

2. O dotację mogą się ubiegać w/w oferenci pod warunkiem, że ich cele statutowe są zgodne z dziedziną, z jakiej realizowane jest zadanie publiczne, a ich działalność prowadzona jest systematycznie oraz całorocznie.

3. Wkład własny finansowy bądź niefinansowy podmiotu ubiegającego się o wsparcie zadania nie jest wymagany.

4. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

5. W przypadku, gdy oferent dostał propozycję przyznania dotacji niższej niż określonej w ofercie zobowiązany jest do złożenia aktualizacji harmonogramu i kosztorysu w ciągu 14 dni od daty zawiadomienia. Niedokonanie aktualizacji kosztorysu i harmonogramu w określonym terminie stanowi podstawę do odmowy przyznania dotacji.

6. Dopuszcza się aktualizację kosztorysu i harmonogramu w zakresie:

1) Zmiany terminu i harmonogramu realizacji zadania wynikających ze złożonej oferty;

2) Zmniejszenia łącznej kwoty zaproponowanej w kosztorysie oferty;

3) Zmniejszenia albo wykluczenia finansowania określonej pozycji kosztorysu w sposób niezmieniający charakter i istotą zadania;

4) Wnioskodawca zobowiązuje się do utrzymania procentowego wkładu własnego określonego w ofercie.

7. Od podjętych rozstrzygnięć nie przysługuje odwołanie

8. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

9. Kwota wnioskowanej dotacji nie może przekroczyć kwoty podanej w ogłoszeniu konkursowym dla wnioskowanego zakresu.

III. TERMINY I WARUNKI REALIZACJI ZADANIA

1. Konkurs obejmuje zadania, które będą realizowane najwcześniej od dnia podpisania umowy do dnia określonego w umowie, jednak nie dłużej niż do 31 grudnia 2021 roku.

2. Zadania powinny być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.

3. Dotowane z budżetu Gminy Rudnik mogą być tylko zadania realizowane na rzecz jej mieszkańców.

Dotacji nie można wykorzystać na:

1. Prowadzenie działalności gospodarczej.

2. Inwestycje.

3. Realizację zadań już zleconych danemu podmiotowi przez Urząd Gminy w Rudniku.

4. Projekty dyskryminujące osoby lub grupy.

5. Prowadzenie działalności politycznej.

6. Zadania będące już w trakcie realizacji.

Wykaz kosztów kwalifikowanych pokrywanych z dotacji

1. Za koszty kwalifikowane w ramach realizacji zadania publicznego uznaje się koszty:

1) Ponoszone w związku z działaniami opisanymi w ofercie, niezbędnymi do realizacji zadania, bezpośrednio z realizacją zadania przebiegającą zgodnie z opisem tych działań;

2) Uwzględnione w kosztorysie zadania i uwzględnione w ofercie;

3) Spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi;

4) Ponoszone z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów;

5) Ponoszone w okresie, którego dotyczy umowa;

6) Poparte stosownymi dokumentami i wykazane w dokumentacji finansowej Oferenta.

2. Za koszty kwalifikowane w ramach realizacji zadania publicznego przyjmuje się w szczególności:

Zakup usług i dóbr integralnie związanych z realizacją zadania publicznego, w szczególności takich, jak:

1) Obsługa prelegentów, jurorów, sędziów zawodów sportowych oraz innych osób związanych z realizacją zadania;

2) Usługi transportowe sprzętu, osób i specjalistyczne wykonywane odrębnym taborem

3) Usługi noclegowe i gastronomiczne;

4) Usługi medyczne, pielęgniarskie, pielęgnacyjne, rehabilitacyjne związane z opieką nad uczestnikami – adresatami zadania publicznego;

5) Opłaty za media, czynsz;

6) Usługi pocztowe – wyłącznie zakup znaczków;

7) Usługi fotograficzne;

8) Koszty zakupu biletów wstępu do placówek prowadzących działalność kulturalną, edukacyjną, sportową wynikającą z opisu działań zadania;

9) Obozy organizowane przez organizacje pozarządowe dla dzieci i młodzieży;

10) Usługi poligraficzne, fotograficzne plastyczne, kserograficzne, wydawnicze, muzyczne, nagłośnienie sali, konferansjerka,

11) Usługi wynajmu i zakupu materiałów, przedmiotów, urządzeń wyposażenia i sprzętu;

12) Usługi wynajmu obiektów (z wyłączeniem obiektów własnych);

13) Usługa zapewnienia ochrony i porządku;

14) Ubezpieczenie sprzętu i zawodników;

15) Opłata wpisowego i licencji zawodniczych;

16) Zakup nagród rzeczowych, upominków, zestawów dla wszystkich uczestników (z załączeniem listy kwitującej odbiór lub protokół odbioru);

17) Zakup materiałów, strojów i sprzętu,;

18) Zakup produktów żywnościowych;

19) Zakup leków i środków czystości;

20) Zakup materiałów i usług związanych z bezpośrednim przygotowanie obiektu do realizacji zadania publicznego.

IV. TERMIN SKŁADANIA OFERT

Kompletne oferty należy składać w zapieczętowanej kopercie z dopiskiem „ w zakresie wspierania i upowszechniania kultury , tradycji narodowej, mniejszości narodowych.” z podaną nazwą oferenta w nieprzekraczalnym terminie do 6.04.2021 roku do godziny 15.00 w sekretariacie Urzędu Gminy w Rudniku ul. Kozielska 1, lub nadesłać drogą pocztową na wyżej wymieniony adres – o terminie decyduje data wpływu do Urzędu Gminy w Rudniku.

V. TRYB SKŁADANIA OFERT:

1. Oferty składane są w trybie wspierania, o którym mowa w art.11 ust. 1 pkt 1 w/w ustawy.

2. Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 14 dni od upływu terminu składania ofert.

3. Nie przewiduje się możliwości uzupełniania ofert.

4. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od wnioskowanej.

5. Oferty należy składać na formularzu ofert, określonym w Rozporządzeniu
Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego.(Dz.U. poz. 2057)

6. Wypełniając formularz należy zastosować się do przypisów 1 – 29 druku oferty

7. W przypadku, gdy pytanie nie dotyczy oferenta, należy to zaznaczyć wpisując „ nie dotyczy” lub liczbę, „0” – jeśli są to wartości liczbowe.

8. Dwie lub więcej organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art.3 ust. 3 przedmiotowej ustawy działające wspólnie mogą złożyć ofertę wspólną. Oferta wspólna wskazuje:

1) jakie działania w ramach realizacji zadania publicznego będą wykonywać poszczególne organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy,

2) sposób reprezentacji podmiotów, o których w art. 3 ust.3 ustawy, wobec organu administracji publicznej.

9. W przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru należy dołączyć dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta.

INFORMACJE DODATKOWE:

1. Wójt Gminy Rudnik unieważnia otwarty konkurs ofert, jeżeli nie złożono żadnej oferty bądź żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu.

2. Podstawą przekazania dotacji jest umowa zawarta pomiędzy Gminą Rudnik, a organizacją przedstawiającą ofertę. Umowę ze strony oferenta podpisują osoby uprawnione do reprezentowania danej organizacji.

Wszelkie szczegółowe informacje wraz z regulaminem konkursu ofert umieszczone są na stronie internetowej:  www.gmina-rudnik.pl w zakładce Organizacje. Informacje dotyczące składania ofert można także otrzymać w pokoju nr 5 Urzędu Gminy w Rudniku ul. Kozielska 1.

Komisja komunalna

Zawiadamiam, że w dniu 24 marca 2021r. o godz. 15.00 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku  odbędzie się posiedzenie Komisji związków i porozumień komunalnych, mienia komunalnego i działalności gospodarczej, rolnictwa i ochrony środowiska.

Tematy posiedzenia:

  1. Kanalizacja na terenie gminy Rudnik.

  2. Sprawy bieżące.

Komisja oświatowa

Zawiadamiam, że w dniu 23 marca 2021r. o godz. 15.00 w sali posiedzeń w Urzędzie Gminy w Rudniku odbędzie się posiedzenie Komisji zdrowia, oświaty, kultury, opieki społecznej, prawa i porządku publicznego oraz ochrony przeciwpożarowej.

Tematy posiedzenia:

  1. Organizacja dyżuru letniego przedszkoli (realizacja wniosku Komisji Skarg dot. uchwały Nr XI/92/2019r. z dn. 30X2019r.)

  2. Działalność GOPSu w zakresie opieki nad osobami starszymi i ewentualny wolontariat dzieci i młodzieży .

  3. Sprawy bieżące.

Skip to content